Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC samenstellen diensten

Pagina: 1
Acties:

• WingsOfDespair
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 07:24
In de jaren dat ik al een game-pc heb (High-end toestellen van tussen de 2.000 en 3.000 euro) wil ik i.v.m. dat ik niet meer op de hoogte ben van alle technologische ontwikkelingen en het feit dat ik ook omtrent de garantie dit laten uitbesteden. Heb nu 3 game pc's gehad waar ik ieder tussen de 3-4 jaar mee deed en tussendoor van alle een upgrade heb gegeven, voornamelijk de videokaarten.
Deze toestellen heb ik altijd zelf geheel samengesteld en omtrent mijn klunzigheid altijd een bedrijf in elkaar laten zetten.

Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk heb ik maar een vraag na aanleiding van wat ik hierboven heb geschetst, er zijn tegenwoordig meerdere websites die je helpen naar je eigen keuze om je pc voor je te bouwen. Alleen de keuze is zo breed dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Om als voorbeeld te geven:
- Alternate
- OGS Systems
- GamePC
- Computer-Bestel (staat groot op de website 5 sterren van tweakers van 54 beoordelingen)
- Artic gaming
- PC-samenstellen

Wat ik mogelijk als enige wil meenemen vanuit mijn huidige pc of mogelijk een SLI wil gebruiken is de 980 TI die ik erin heb zitten.

Wat zijn jullie ervaringen omtrent deze shops? Natuurlijk weet ik dat zelf samenstellen goedkoper is maar na bovenstaand verhaal heb ik er gewoon geen zin meer in.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je een goede lijst heb en de waarde van de componenten is ergens tussen de 2000 en 2500 Euro, ben je wel een "niet servicegericht bedrijf" als je dan niet de assemblage van enkele tientjes voor eigen rekening neemt.

Ik zou je adviseren: pak de Shopreviews van genoemde bedrijven er eens bij en kijk niet alleen naar wat ze wel willen maar ook wat ze niet voor je willen doen (garantie, etc).

En als je echt out of the box wil denken: zet desnoods eens een advertentie in https://tweakers.net/aanbod/ dat je iemand in de buurt zoekt om samen de PC te assembleren / ombouwen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• WingsOfDespair
Is zeker een goed idee, alleen ik dacht ik post hier iets om te kijken (niet iedere tweaker is even handig net als mij) wat de reacties zijn omdat er misschien een aantal mensen zeggen van bij die of die winkel krijg je zo'n goede service of wordt er dit of dit voor je gedaan zonder dat je dit vraagt.

Dat is iets wat je niet van een website zo af haalt vaker, plus het vertrouwen in de algehele reviews zijn er een beetje uit met de komst van gesponsoorde reviews.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:19
Persoonlijk zou ik kijken naar azerty. Daar kun je gewoon een boodschappenlijstje aan componenten inleveren en door het product assemblage er ook bij te zetten wordt hij voor je in elkaar gezet en getest inclusief garantie.
Ik heb geen ervaring met de assemblage, maar wel erg goede ervaringen met azerty als webshop algemeen.
Dit forum kan je gewoon helpen als je een budget + een paar games geeft die je het meest speelt.

[ Voor 13% gewijzigd door youridv1 op 25-12-2018 13:11 ]

• Otkurom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 21:18
youridv1 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:10:
Persoonlijk zou ik kijken naar azerty. Daar kun je gewoon een boodschappenlijstje aan componenten inleveren en door het product assemblage er ook bij te zetten wordt hij voor je in elkaar gezet en getest inclusief garantie.
Ik heb geen ervaring met de assemblage, maar wel erg goede ervaringen met azerty als webshop algemeen.
Dit forum kan je gewoon helpen als je een budget + een paar games geeft die je het meest speelt.
Ik heb mijn eerste pc daar ooit laten bouwen 8 jaar geleden. Het enige dat ik er toen op aan te merken had, was dat ze doorzichtige witte tiewraps hadden gebruikt in plaats van zwarte. (die overigens niet eens zichtbaar waren aangezien ze achter mijn moederbord zaten.) Alle overige kabels waren ook perfect weggewerkt, dus dik tevreden.

Tegenwoordig doe ik alles zelf qua bouwen, maar voor bestellingen kijk ik nog steeds altijd eerst naar of Azerty het heeft en hoe duur het is. als het niet meer dan 10% duurder is dan bij een andere shop, dan bestel ik nog altijd het liefst gewoon daar. Ook omdat ik zelf uit Overijssel kom en er gewoon makkelijk even snel langs kan als dat nodig is..

• WingsOfDespair
Nou en dat is het juist meteen het punt, ik heb totaal geen idee meer wat bij elkaar past, data on is zo'n website met een keuzemenu vrij handig.

• WingsOfDespair
Oke ja hele even snel langzaam zit er voor mij in, woonachtig in omgeving Noord Limburg. Maar heb natuurlijk al gekeken naar de keuzemenu's en dan losse onderdelen maar het prijsverschil vind ik verder wel meevallen, tuurlijk het is ietjes duurder meer overal valt het mee

• youridv1
@WingsOfDespair Dan kun je ook een volledig topic aanmaken en als eerste opzet de best buy guide gebruiken

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-11 13:34
Megekko of Azerty is mijn aanrader.
Persoonlijk vind ik Alternate een waardeloos bedrijf met een slecht klantenservice.

Maar zo zullen we allemaal wel iets vinden van een bedrijf.
Lees je een beetje in en kijk naar de prijzen kan ook nog verschillen per bedrijf.

• Otkurom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 21:18
Ik zou gewoon de userbase van Tweakers en de best buy guides aanhouden voor de samenstelling. En het bedrijf het enkel in elkaar laten zetten. Het mooie van Tweakers is dat het proces van samenstellen volledig transparant is, dus elk component individueel betwist kan worden.

Ik verwacht niet dat het gebeurd maar een bedrijf jouw pc laten samenstellen kan voor belangenverstrengeling zorgen door eventueel hogere winstmarges tussen producten.

• youridv1
Of je begint hiermee

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 364,90€ 364,90
1MSI B360M Pro-VDH€ 66,99€ 66,99
1MSI GeForce RTX 2080 Duke 8G OC€ 825,05€ 825,05
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 39,25€ 39,25
1Fractal Design Define Mini C€ 72,29€ 72,29
1Cooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
1G.Skill Ripjaws V F4-2666C15D-16GVR€ 120,50€ 120,50
1Corsair TX650M V2€ 71,-€ 71,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 67,90€ 67,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.659,88

Niet perfect, eerder snel geselecteerd als basis voor dit topic. No nonsense gaming systeem. Dan alleen nog wat componenten wisselen zodat alles bij 1 shop te krijgen is die aan assemblage doet en klaar
Pagina: 1