Vloerverwarming droogtijd na egaline

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 13:48
Goedemorgen mede tweakers,
Allereerst fijne feestdagen gewenst voor iedereen!

In onze nieuwe woning (bestaande bouw) gaan wij vloerverwarming meenemen, echter is gisteren de vloer geëgaliseerd (zaten gaten in van 3cm diep).

Nu is mijn probleem alleen de planning voor de toekomst aangezien iedereen wat anders zegt.

Door het hele huis komt vloerverwarming met hier bovenop een pvc vloer.
Maar hoelang duurt het drogen, voordat de pvc vloer erop mag? En voordat er meubels opgezet mogen worden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou 3 tot 5 dagen aanhouden; geen idee hoe dik de aangebrachte laag is maar als je op sommige plekken 3cm gaten had zitten, lijkt me het niet handig om daar de komende dagen druk op te zetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Ik zou je pvc boer even met een vochtmeter laten komen.
Zij moeten het leggen, gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
Nee het is meer de vraag nadat de vloerverwarming ligt, hoelang die dan moet drogen, of dit een kwestie van weken of dagen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26
Wordt de vloerverwarming er na het drogen van de egaline ingefreesd? Zo ja, dan hangt de droogtijd natuurlijk af van met welk materiaal de sleuven worden dichtgezet.

Maar zoals al gezegd, vraag je pvc leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag de droogtijd van de elegaline aan het bedrijf dat de verwarming doet.

En laat dan de pvc boer bepalen wanneer hij wil vloeren. ivm vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@theorganiser je geeft ons wel weinig info. maar alle vragen kunnen de aannemer en installateur beantwoorden. of ga je zelf de boel leggen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
Excuses! De situatie is als volgt : de pvc vloer is wel de bedoeling dat ik zelf ga leggen.
De aannemer heeft gisteren de vloer geëgaliseerd en dit gaat nu drogen de komende paar dagen.

De installateur van de verwarming heeft ook weer iemand anders in dienst genomen dius ik heb hierdoor geen direct contact met degeen die de vloerverwarming daadwerkelijk gaat vrezen. De installateur gaf in 1e instantie aan dat het 6 weken moest drogen. Maar dit vond ik nogal apart en hij wist ook niet zeker hoe of wat precies.

Het probleem is nu echter dat de installateur gesloten is tot nu toe 7 januari dus het duurt even voordat ik antwoord heb van hem.

Na 7 januari zal ook de vloerverwarming gelegd gaan worden. Ik moet echter 27 januari mijn huidige woning uit en wil graag wat plannen met betrekking of ik een opslag moet huren of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
Je vloer is nu glad. Daar gaat in gefreesd worden. ~2 dagen frezen en leggen?
Dat wordt weer gevuld worden. +1 dag drogen.
Dat moet geegaliseerd worden. +2 dagen drogen.
Dan kom de pvc erop. En je moet ongeveer een maand wachten tot je de vloer kan opstoken.
Ongeveer, materialen en diktes kunnen dit veranderen.

Alles moet drogen bij kamertemperatuur, dus dat word kachels huren, en eventueel ontvochtigers.
Huur deze op tijd, zodat het huis en de vloer warm is.

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen3 op 25-12-2018 20:52 . Reden: Op tijd huren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

theorganiser schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 20:38:
Excuses! De situatie is als volgt : de pvc vloer is wel de bedoeling dat ik zelf ga leggen.
De aannemer heeft gisteren de vloer geëgaliseerd en dit gaat nu drogen de komende paar dagen.

De installateur van de verwarming heeft ook weer iemand anders in dienst genomen dius ik heb hierdoor geen direct contact met degeen die de vloerverwarming daadwerkelijk gaat vrezen. De installateur gaf in 1e instantie aan dat het 6 weken moest drogen. Maar dit vond ik nogal apart en hij wist ook niet zeker hoe of wat precies.

Het probleem is nu echter dat de installateur gesloten is tot nu toe 7 januari dus het duurt even voordat ik antwoord heb van hem.

Na 7 januari zal ook de vloerverwarming gelegd gaan worden. Ik moet echter 27 januari mijn huidige woning uit en wil graag wat plannen met betrekking of ik een opslag moet huren of niet
Als dat de enigste warmtebron is heb je pech. Bij een ingefreesde vloer moeten de gleuven worden dichtgemaakt met cement (egaline) dat ongeveer 24 uur moet uitharden bij een omgevingstemperatuur van minimaal 18°C. Vervolgens moet de hele vloer geëgaliseerd worden met een laagdikte van ongeveer 3 mm, wat ook weer ongeveer 48 uur moet drogen. Start de vloerverwarming pas op na het leggen van de PVC-vloer. Na ongeveer 21 dagen kun je opstoken naar de maximumtemperatuur. De maximale oppervlaktetemperatuur is voor PVC-vloeren 28°C.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep eens met boven..

Kleine kanttekening. Hoeveel vocht zit er straks in de voer.
Beperkt dit het leggen van de vloer.

Enige wat ik weet is van een kennis met nieuwbouw.. die zit al 6 maanden zonder vloerbedekking. (Tuurlijk is nieuwbouw vochtiger als bestaand met egaline)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Uiteraard afhankelijk van het type vloerverwarming wat je gaat leggen maar ik ga er vanuit dat je een conventionele, CV-gestookte, vloerverwarming aan gaat leggen en geen elektrische: Waarom heb je de vloerverwarming niet gelegd vóór dat je ging egaliseren?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
Het gaat me voornamelijk om of ik me spullen kwijt kan op de pvc vloer, een week of 2 in de kou kan ik wel overleven.

Moet de vloer zowieso nog geagliseerd worden na de vloerverwarming (dit is nu natuurlijk ook al gebeurd)

Get is inderdaad gewoon doormiddel van een ouderwetse cv ketel.

De reden dat we nu al geagliseerd hebben is omdat er gaten van zo'n 3 cm waren, door het eruit moeten hakken van kleine tegeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26
Ok, dus je vraag is eigenlijk: “na het infrezen van vloerverwarming wordt de vloer opnieuw geegaliseerd. Hoe lang moet de egaline drogen voor ik de vloer kan belasten?”?

In dat geval: bij ons was de egaline na 24u ofzo wel dusdanig droog dat we er overheen konden lopen, maar ons werd afgeraden om deze direct vol te laden met spullen. Advies was daar enkele dagen mee te wachten (tot de buizen van de vloerverwarming niet of nagenoeg niet zichtbaar meer waren, daar is egalinelaag het dikste).
Pagina: 1