Vraag
Alle reacties
Topic verplaatst naar een niet-bereikbaar forum voor je?
Ik zou op "Markeer alles als gelezen" klikken
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik kan me niet herinneren in een topic gereageerd te hebben welke gemoved zou kunnen worden naar een niet bereikbaar forum voor mij. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.MAX3400 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:47:
Topic verplaatst naar een niet-bereikbaar forum voor je?
Ik wacht ff liever op een modje ofzo die even kan nakijken wat er loos is. Sowieso, al zou het topic gemoved zijn dan is die notificatie nog steeds fout en kan dan beter een aangepaste melding krijgen...
[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 25-12-2018 11:55 ]
Kan ook zijn dat je post verwijderd was. Zelf een paar keer gehad. Lijkt me inderdaad een bugje, maar tot die gefixt is, is 'Markeer alles als gelezen' je enige optie
The devil is in the details.
Er is een bericht van jou verwijderd uit Centraal aanbiedingen topic v2.0
Intentionally left blank
Ah, ik weet welk bericht. Ik wilde alleen maar waarschuwen dat die "aanbieding" waarschijnlijk nooit gehonoreerd zou gaan worden omdat het overduidelijk een soort fout op de website was, maar dat soort berichten mogen dus niet daar, alleen maar meldingen van aanbiedingen.crisp schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:00:
Er is een bericht van jou verwijderd uit Centraal aanbiedingen topic v2.0
Ok, jammer, maar goed.
Blijft wel over dat het raar in de notificatielijst staat en dat het dus niet aanklikbaar is. Ik klik dan nu maar even op 'markeer alles als gelezen'.
Je kan ook op de blauwe ballonnetjes klikkenWildfire schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:06:
[...]
Ah, ik weet welk bericht. Ik wilde alleen maar waarschuwen dat die "aanbieding" waarschijnlijk nooit gehonoreerd zou gaan worden omdat het overduidelijk een soort fout op de website was, maar dat soort berichten mogen dus niet daar, alleen maar meldingen van aanbiedingen.
Ok, jammer, maar goed.
Blijft wel over dat het raar in de notificatielijst staat en dat het dus niet aanklikbaar is. Ik klik dan nu maar even op 'markeer alles als gelezen'.
Feit is dat het technisch niet echt triviaal op te lossen is; we hebben geen mechanisme om notificaties weer 'in te trekken' dus dat zou dan gebouwd moeten worden. Echter komt deze situatie niet echt heel veel voor, en dan blijft dit de verliezer van de kosten-baten analyse...
Intentionally left blank
Begrepen.crisp schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:10:
[...]
Je kan ook op de blauwe ballonnetjes klikken
Feit is dat het technisch niet echt triviaal op te lossen is; we hebben geen mechanisme om notificaties weer 'in te trekken' dus dat zou dan gebouwd moeten worden. Echter komt deze situatie niet echt heel veel voor, en dan blijft dit de verliezer van de kosten-baten analyse...
Ik heb de opmerking over die "aanbieding" van Apollo in het OLED prijzentopic gezet trouwens.
Als de notificatie intrekken te veel kost/te weinig oplevert zou je ook kunnen denken aan een duidelijkere melding (bijvoorbeeld aangeven dat het om een verwijderde post gaat), en/of het mogelijk maken om op het hele bericht te klikken om 'm als gelezen te markeren.crisp schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:10:
[...]
Je kan ook op de blauwe ballonnetjes klikken
Dat je op het ballonnetje kan klikken om 'm als gelezen te markeren is heel mooi, maar het is wel een beetje een hidden/power feature. Ik als redelijke power user was er per stom toeval een keer achtergekomen en was het allang weer vergeten dat dat kan.
Dat laatste zou m.i. wat inconsistent zijn. Dat eerste heb ik al eens een poging aan gewaagd, maar het probleem is dat je niet kunt stellen dat een bericht verwijderd is, alleen dat de gebruiker er geen toegang meer toe heeft en/of tot het topic in zijn geheel. Bij een verwijderd bericht is er ook geen referentie meer naar het oorspronkelijke topic. Het is dus lastig om daar iets zinvols te vermelden, en uiteindelijk liep ik ook daar vast op verschillende technische problemenHahn schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:21:
[...]
Als de notificatie intrekken te veel kost/te weinig oplevert zou je ook kunnen denken aan een duidelijkere melding (bijvoorbeeld aangeven dat het om een verwijderde post gaat), en/of het mogelijk maken om op het hele bericht te klikken om 'm als gelezen te markeren.
Bottom line is dat het systeem misschien zelfs wel een keer een rewrite nodig heeft, maar dat zie ik op korte termijn niet gebeuren...
Intentionally left blank
Het is maar net hoe je het ervaart. Normaal klik je erop, ga je naar dat bericht en is het gemarkeerd als gelezen. Aangezien je er nu niet meer heen kunt, want het bericht is niet bereikbaar voor de betreffende gebruiker, sla je die stap over en vind ik direct markeren als gelezen dus niet echt inconsistent eigenlijk.crisp schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:36:
[...]
Dat laatste zou m.i. wat inconsistent zijn.
Voor de gebruiker lijkt me de achterliggende reden redelijk om het even. Ik kan niet meer bij mijn bericht, dus voor mij is dat bericht (of topic) verwijderd.Dat eerste heb ik al eens een poging aan gewaagd, maar het probleem is dat je niet kunt stellen dat een bericht verwijderd is, alleen dat de gebruiker er geen toegang meer toe heeft en/of tot het topic in zijn geheel. Bij een verwijderd bericht is er ook geen referentie meer naar het oorspronkelijke topic. Het is dus lastig om daar iets zinvols te vermelden, en uiteindelijk liep ik ook daar vast op verschillende technische problemen
Mogelijk dat er nog andere uitzonderingen zijn, maar als je in meer dan 90% van de gevallen kan zeggen dat het om een verwijderd bericht gaat, zou ik er zoiets van maken (uiteraard slechts een snelle suggestie):
Nog steeds niet ideaal, maar beter dan '...jouw forumpost in .'[Naam] reageerde op jouw verwijderde forumpost.
Maar nu ik erover nadenk: zou het niet mogelijk zijn om als er informatie ontbreekt (zoals in dit geval het topic), om het hele bericht niet te outputten? Dat is wat anders dan het bericht intrekken, lijkt mij.
[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 25-12-2018 13:52 ]
Het (technische) probleem is dat die zin nogal complex wordt samengesteld en niet makkelijk vervangen kan worden door een versie zonder een topictitel. Dat vereist al weer een stuk refactor waar ik me toentertijd maar niet aan gewaagd heb... Vandaar mijn opmerking dat het eigenlijk een rewrite behoeft, ook voor een oplossing die op het eerste gezicht eenvoudig lijkt.
Intentionally left blank
Pagina: 1