Waar kan ik koelpasta kopen in eindhoven op eerste kerstdag?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oussamaelhajoui
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-06-2023
Ik zoek koelpasta voor mijn pc die ik gister gebouwd heb (cpu is 120 graden) ik denk dat het komt door de er al op zittende koelpasta (hopelijk dan)

Maar in het kort ik zoek koelpasta en wil die vandaag nog kopen in eindhoven of omgeving eindhoven

De processor is een amd ryzen 2700x en de koeler is een wraith prism cooler die standaard wordt mee geleverd ( alleen is dit een van de betere stock coolers)

Het verbaasd mij dat de pc nog boote.

Temp heb ik gecheckt met speccy
...

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tandpasta met vaseline? (Als tijdelijke koelpasta tot de winkels weer open zijn?)

[ Voor 55% gewijzigd door anandus op 25-12-2018 08:57 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oussamaelhajoui
Ha-Ha wat zijn we weer grappig vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
oussamaelhajoui schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 08:58:
:?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06
Hoe de installeer ik een amd koeler met klemmentjes

Ik denk dat bovenstaand eerder je probleem is. Dat de koeler niet goed vast zit.

Denk overigens dat Anandus niet eens een grap maakt. Je zou ook kunnen zoeken op internet of het echt zo kan of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
120 graden is vrijwel onmogelijk omdat de PC zichzelf dan direct uitschakelt, maar daar lees ik niks over in je post. Je pc blijft gewoon draaien?

Dit lijkt me geen koelpasta probleem maar een verkeerde montage van de koeler. Zelfs als je helemaal geen koelpasta gebruikt zal de CPU niet '120' graden worden. Een andere optie is dat speccy het verkeerd uitleest en andere software dit beter doet, denk dan aan Realtemp.

Verder kan je nergens koelpasta kopen vandaag, je enige kans is het ophalen bij iemand in de buurt. Je zal nu overigens alsnog wel koelpasta nodig hebben omdat je je koeler opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:06
Tandpasta werkt prima als noodoplossing.

Ik denk ook dat het eerder verkeerde montage is of een verkeerd uitgelezen waarde. Waar lees je dat af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Denk dat tweedehands de beste kansen biedt. De meeste winkels zullen dicht zijn. Misschien is er wel een tweedehandsverkoper die je met kerst even 15min uit de brand wilt helpen. Dus zou vooral kijken op Vraag & Aanbod of Marktplaats. Succes in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 25-12-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Kijk eens in het Bios wat de temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oussamaelhajoui
stin00 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:02:
120 graden is vrijwel onmogelijk omdat de PC zichzelf dan direct uitschakelt, maar daar lees ik niks over in je post. Je pc blijft gewoon draaien?

Dit lijkt me geen koelpasta probleem maar een verkeerde montage van de koeler. Zelfs als je helemaal geen koelpasta gebruikt zal de CPU niet '120' graden worden. Een andere optie is dat speccy het verkeerd uitleest en andere software dit beter doet, denk dan aan Realtemp.

Verder kan je nergens koelpasta kopen vandaag, je enige kans is het ophalen bij iemand in de buurt. Je zal nu overigens alsnog wel koelpasta nodig hebben omdat je je koeler opnieuw moet installeren.
ja dat dacht ik ook, in eerste instantie was dit ook het geval (ik had de hendel niet juist omlaag geduwd). Maar dit heb ik later opgelost dacht ik en dus de pc opnieuw opgestart maar de tempratuur bleef het zelfde.

Ik wil hem opnieuw erop plaatsen maar dan heb ik toch wel nieuwe koelpasta nodig niet? En mijn pc viel gewoon niet uit. Ik snap er helemaal niets van... ik durf hem eigenlijk ook niet meer aan te zetten en een nieuwe programma te downloaden om de temp waardes te controleren met andere software

Weet je misschien hoe ik die koeler er gemakkelijk afhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oussamaelhajoui
Kan iemand mij helpen met het verwijderen van zo een koeler met instructie of instructie filmpje,

De wraith prism koeler verwijderen is iets wat ik nergens terug kan vinden alleen het installeren is terug te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Kijk eerst in het bios voordat je de boel uit elkaar haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
oussamaelhajoui schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:09:
Kan iemand mij helpen met het verwijderen van zo een koeler met instructie of instructie filmpje,

De wraith prism koeler verwijderen is iets wat ik nergens terug kan vinden alleen het installeren is terug te vinden
[YouTube: How To Remove AMD Ryzen Wraith Cooler Without Pulling Out The CPU.]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oussamaelhajoui
De koeler die ik heb is deze:
https://nl.hardware.info/...h-prism-rgb/specificaties

Ik wil graag hem verwijderen. Deze koeler heeft klemmentjes en wil niet zomaar los komen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Kijk eerst in het bios welke temperatuur aangegeven wordt. Ik weet bijna zeker dat er niets aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oussamaelhajoui
In de bios geeft die nu tussen de 21 en 23 graden aan

Miss heeft een nachtje afkoelen hem goed gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Software voor het uitlezen van temperatuur sensoren zoekt naar allerlei sensoren. Vaak geeft het sensoren waar hij geen waarde van terug krijgt als 127 graden aan. Misschien is dat dus het probleem geweest.

Andere koelpasta gaat de temp niet 50 graden lager maken.

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 25-12-2018 09:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uszka
oussamaelhajoui schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:23:
In de bios geeft die nu tussen de 21 en 23 graden aan

Miss heeft een nachtje afkoelen hem goed gedaan
Bios geeft de juiste temperatuur, Speccy leest fout uit. Er is niets aan de hand. Veel plezier met je pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-04 03:38
Speccy is nooit goed om temperaturen uit te lezen! gebruik HWinfo64 of MSI Afterburner!

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Speccy voor temperaturen gebruiken is prima als het 2006 is *knip, doe even normaal, tegenwoordig hebben we moderne software die accuraat is op moderne hardware.

Hwmonitor, hwinfo64, aida64, etc.

[ Voor 14% gewijzigd door InFamous op 25-12-2018 11:16 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:01
Temp meting in Farenheit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Goedemiddag,

Je CPU is helemaal in orde, zoals boven vermeldt. Hwinfo64 is een aanrader. HWmonitor wil ook nog wel eens verkeerde info geven.

Prettige kerstdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
127? Maximale waarde van een signed 8 bit getal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 11:31
Je zegt dat je CPU 120c aantikt.
Echter dat is vrijwel onmogelijk, rond 95c kickt thermische beveiliging in (systeem sluit zichzelf af)
Ik denk dat je in de war bent met Celsius en Fahrenheit
120f is rond de 48c wat zeer acceptabel is voor jouw cpu

[ Voor 4% gewijzigd door osmosis op 25-12-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

anandus schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 08:56:
Tandpasta met vaseline? (Als tijdelijke koelpasta tot de winkels weer open zijn?)
oussamaelhajoui schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 08:58:
Dit kan gewoon als een tijdelijk oplossing gebruikt worden hoor :?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 632581 op 25-12-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Je kan er toch ook gewoon een ventilator opzetten. Koelpasta nooit van gehoord.

In de zomer werd mijn computer veel te heet, dus ventilator. Hang er evt zak ijsblokjes voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LucyLG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:49:

In de zomer werd mijn computer veel te heet, dus ventilator. Hang er evt zak ijsblokjes voor.
|:( |:( Misschien dat je eens de handleiding van je PC erbij kan pakken? Zelfs low-TDP CPU's hebben een "geleidende pasta" tussen die en heatsink; dat noemen we koelpasta. En daarna kiest de gemiddelde fabrikant ervoor om een aktieve luchtkoeler te monteren om de afgegeven warmte ook daadwerkelijk weg te halen van de omgeving van de heatsink.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Als het Fahrenheit is i.p.v. Celcius is het wel een mooie ontknoping.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
MAX3400 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:54:
[...]

|:( |:( Misschien dat je eens de handleiding van je PC erbij kan pakken? Zelfs low-TDP CPU's hebben een "geleidende pasta" tussen die en heatsink; dat noemen we koelpasta. En daarna kiest de gemiddelde fabrikant ervoor om een aktieve luchtkoeler te monteren om de afgegeven warmte ook daadwerkelijk weg te halen van de omgeving van de heatsink.
Ik heb nooit een handleiding erbij gekregen, en voorzover een folder aanwezig was stond niks in over heatsink. Ik leerde meestal door gewoon domme vragen te stellen ;-) soort learning by doing zeg maar. Dacht eerst ook aan fahrenheit haha min 32 gedeeld door twee plus 10%. lekker blond toch.

Toch vind ik die ventilator geen slecht idee. Ik heb uitgebreide videokaart etc, maar deze zomer was tikkie warm. Airco gekocht. Ventilator kan toch ook. Moet je dan vlak voor je kerstdiner nog even onder je bureau kruipen en pasta gaan smeren ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door LucyLG op 25-12-2018 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17
LucyLG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:49:

Als je nog nooit van koelpasta gehoord hebt, dan wordt het misschien eens tijd om iets minder adviezen te geven zonder kennis van zaken en om je iets meer te verdiepen in de materie, ook in andere topics...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hahn schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:08:
[...]

Als je nog nooit van koelpasta gehoord hebt, dan wordt het misschien eens tijd om iets minder adviezen te geven zonder kennis van zaken en om je iets meer te verdiepen in de materie, ook in andere topics...
Nou ja zeg. Ik werk al tijdje met video editing en heb vele hobby vrienden maar koelpasta is niet iets wat de gemiddelde editor weet. We zijn niet allemaal zo snugger als jij ;-)

Wij minder geschoolde ITérs kiezen voor praktische oplossingen en die werkten ook dus vandaar de reactie

Huh andere topics, wat is je klacht?.

[ Voor 3% gewijzigd door LucyLG op 25-12-2018 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
LucyLG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:10:
[...]

Nou ja zeg. Ik werk al tijdje met video editing en heb vele hobby vrienden maar koelpasta is niet iets wat de gemiddelde editor weet. We zijn niet allemaal zo snugger als jij ;-)
Prima dat je iets niet weet, maar als je geen ervaring of verstand hebt van koeling, dan is het misschien beter om adviezen achterwege te laten.

Net zoals je tip om ijsblokjes voor de ventilator te hangen, daarmee blaas je vochtige lucht je computer in, dat is niet heel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hahn schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:12:
[...]

Prima dat je iets niet weet, maar als je geen ervaring of verstand hebt van koeling, dan is het misschien beter om adviezen achterwege te laten.

Net zoals je tip om ijsblokjes voor de ventilator te hangen, daarmee blaas je vochtige lucht je computer in, dat is niet heel slim.
Nou het zit in een plastic zak. En dan zeg jij dat ik geen verstand heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
LucyLG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:13:
[...]

Nou het zit in een plastic zak. En dan zeg jij dat ik geen verstand heb.
Heb je wel eens een zak met ijs gevoeld? Die worden aan de buitenkant ook vochtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hahn schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:14:
[...]

Heb je wel eens een zak met ijs gevoeld? Die worden aan de buitenkant ook vochtig.
Ja eens maar je hoeft die ventilator ook niet recht op de achterkant van de compu te zetten, das ook vrij onhandig.

Nou lolbroek ga nu maar naar je kerstdiner ;-)

Enne overige topics vind je dat ik onzinnige dingen zeg? Stuur mij een DM welke je bedoelt. Dank.
Modbreak:Check je mail - zo gaan we niet met elkaar om hier :(

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 26-12-2018 00:24 ]

Pagina: 1