Toon posts:

Live streamen zonder kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag live streamen maar het internet wat mij aangeboden word door mijn huisbaas is alleen wifi en onstabiel.

Ik mag geen kabel leggen en kan dus ook geen kabel abbonoment nemen.
Toch wil ik mn hobby kunnen doen: streamen.

Maar ik moet dan gaan kijken naar 4g. Ik heb het een paar keer gedaan op mijn
Unlimited abbonoment van tele2 maar kreeg al snel een fair use waarschuwing.

"Ik belaste andere gebruikers met mijn verbruik"

Iemand nog ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 10:30
Kun je zelf geen Access Point ophangen zodat je een eigen WiFi netwerk krijgt?

De meeste huisbazen zijn inderdaad niet zo happig dat men kabels gaat leggen (terwijl het klagen vaak dan afneemt).

Andere optie: verhuizen. Is een minder leuke optie, maar als je huisbaas de basisdingen niet op orde wil brengen, dan ben ik weg.

4G is geen oplossing: de databundels zijn daarvoor te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Zit er nergens een coax/telefoon ingang in jouw huis? Hoe kijk je TV dan? De verhuurder kan niet alles verbieden hoor. een kabeltje doortrekken mag wel. Zorg alleen dat je die kan verwijderen zonder schade. Mijn huisbaas vond het mijn probleem. de zogenaamde aansluiting in woonkamer gaf geen signaal.

Ik had alleen een aansluiting in de slaapkamer en heb de coax en de internetkabel toch gewoon doorgetrokken en trek me niet zoveel aan wat huisbaas vindt, het is supernetjes aangelegd en kan ook weer worden verwijderd (ze hebben nooit gezegd dat niet mocht overigens). Hij kan het niet verbieden maar als ik vertrek wel eisen dat ik het verwijder, maar dat is echt dikke onzin want wat heb je aan een aansluiting in de slaapkamer (huis is uit 1901..)

Bij oude huizen heeft Ziggo de bekabeling langs de buitenkant van het huis gelegd, dus er moet ergens een ingang zijn lijkt me en daar kan je kabelmodem opzetten, met een splitter denk ik ook.

Verder heeft Ziggo wifispots, weet niet precies hoe dat werkt maar dan kan je wifi direct van ziggo gebruiken. Dat zou een optie kunnen zijn.

Ziggo bellen kan ook om te kijken waar de dichtsbij zijnde kast is. Die willen wel eens meehelpen.

[ Voor 104% gewijzigd door LucyLG op 25-12-2018 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 15:44
Hoe ver zit je bij het modem vandaan en heb je de mogelijkheid om er een AP aan te hangen?
Zelf gebruik ik de Deco en op een afstand van ongeveer 5 meter met 2 muren heb ik een stabiele verbinding van ongeveer 375Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Iemand nog ideeën?
Het ligt nogal voor de hand maar: een andere kamer zoeken met wel fatsoenlijk internet?

[ Voor 40% gewijzigd door CyberMania op 25-12-2018 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of niet live streamen; zoals je aangeeft is de WiFi vooralsnog onstabiel en een 4G-provider vindt dat je "te veel" data verbruikt wat weer invloed heeft op andere mensen.

Wel raar trouwens; 99% van de mense download als ze 4G gebruiken, jij upload dus ik snap de redenatie van de provider sowieso al niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:08:
Wel raar trouwens; 99% van de mense download als ze 4G gebruiken, jij upload dus ik snap de redenatie van de provider sowieso al niet.
Provider heeft een systeem wat waarschuwt op basis van dataverbruik en maakt geen onderscheid tussen up en down?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Oogje schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:13:
[...]

Provider heeft een systeem wat waarschuwt op basis van dataverbruik en maakt geen onderscheid tussen up en down?
Die kans zit erin maar netwerktechnisch is er zeker wat te beargumenteren of 1000 mensen op 1 mast allemaal downstream genereren en 1 persoon op diezelfde mast upstream.

Snelle Google leert me dat 5GB/dag "ongeveer" de max is wat Tele2 acceptabel vindt qua verbruik. Het is inderdaad niet ongelimiteerd maar al zou het 10GB/s zijn, en je bent lekker aan het streamen (niet verder gespecificeerd qua bitrate), verbaast het me niks dat iets als Twitch tot wel 3.6GB/uur verstookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 10:30
Er is op 4G vrijwel altijd minder capaciteit op de upload beschikbaar dan op de download. Als je dus vervolgens uren gaat streamen in HD op 4G, dan kan dat vervelend zijn voor andere gebruikers.

Vooral 's nachts: als Tele2 z'n 4G netwerk voor de helft uitzet waardoor er nog maar 20Mb upload beschikbaar is in het meest gunstige geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
CyberMania schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 08:56:
[...]

Het ligt nogal voor de hand maar: een andere kamer zoeken met wel fatsoenlijk internet?
ja als jurist ben ik wel een klootzak en andere kamer zoeken is niet een optie op dat vlak. Moet je zelf weten....Betaalt de verhuurder de wifi? Wat staat er in de huurovereenkomst?

Er is in dat huis een aansluiting, daar kan je kabelmodem op aansluiten. Goede kabelmodems hebben ver bereik. Verhuurder kan je dat niet verbieden, je bent tenslotte niet het pand aan het verbouwen. Modem inbouwen is niet heel ingrijpend, maar je betaalt uiteraard zelf abonnement.

Ik weet niet zeker maar een versterker ergens kan misschien simpele oplossing zijn. Dit laat ik aan de experts over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wie?
...
Betaalt de verhuurder de wifi? Wat staat er in de huurovereenkomst?
Zoals het er staat: de verhuurder zorgt voor internet tot aan de voordeur en heeft, waarschijnlijk, een modem/router met WiFi aangezet en klaar.
...
Goede kabelmodems hebben ver bereik. Verhuurder kan je dat niet verbieden
Yup, modems hebben ver bereik. Van de wijkkast tot aan het modem. Daarmee is nog niks gegarandeerd. Voor gebruik van data "na" het modem, zal je toch echt wired of wireless routering moeten hebben. En daarvan is best bekend wat wireless erg slecht werkt bij bepaalde mensen.
...
Modem inbouwen is niet heel ingrijpend, maar je betaalt uiteraard zelf abonnement.
Hoe dan? Als het een gedeelde voordeur is of een kadastraal onscheidbaar pand, kan je niet zomaar een abonnement aanschaffen en laten aansluiten.
it laat ik aan de experts over.
Misschien moet je wel meer aan wat experts overlaten?

Het klakkeloos ombouwen, aanpassen, plaatsen van extra apparatuur of zelfs het aanvragen van andere vormen van internet, is eenvoudigweg not done. Zeker niet als de verhuurder dit als dienst aanbiedt in het contract. Zoek de oude topics er maar eens over na:

- mensen die gedreigd worden uit huis te zetten want gerommeld met apparatuur
- mensen die geblokkeerd worden op het netwerk want eigen apparatuur op bestaande infra ingeprikt
- mensen die (bedrijfs) apparatuur willen omzeilen want ze mogen niet gamen / Netflixen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 04:56:
Hallo,

Ik wil graag live streamen maar het internet wat mij aangeboden word door mijn huisbaas is alleen wifi en onstabiel.

Iemand nog ideeën?
Onstabiel kan ook komen door een eigen brakke wifi-adapter. Soms verwachten mensen het maximale van een el-cheapo usb wifi-stickie zonder externe attenne. Weet je zeker dat het aan de huisbaaswifi ligt of kan je eigen set-up er ook mee te maken hebben dat het instabiel is? Ik zou dat eerst goed uitzoeken - dat moet de jurist ook weten hier.

Heb je bijv. navraag gedaan bij de buren hoe zij het internet ervaren?

[ Voor 11% gewijzigd door CyberMania op 25-12-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
MAX3400 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:26:
[...]

Wie?

[...]

Zoals het er staat: de verhuurder zorgt voor internet tot aan de voordeur en heeft, waarschijnlijk, een modem/router met WiFi aangezet en klaar.

[...]

Yup, modems hebben ver bereik. Van de wijkkast tot aan het modem. Daarmee is nog niks gegarandeerd. Voor gebruik van data "na" het modem, zal je toch echt wired of wireless routering moeten hebben. En daarvan is best bekend wat wireless erg slecht werkt bij bepaalde mensen.

[...]

Hoe dan? Als het een gedeelde voordeur is of een kadastraal onscheidbaar pand, kan je niet zomaar een abonnement aanschaffen en laten aansluiten.

[...]

Misschien moet je wel meer aan wat experts overlaten?

Het klakkeloos ombouwen, aanpassen, plaatsen van extra apparatuur of zelfs het aanvragen van andere vormen van internet, is eenvoudigweg not done. Zeker niet als de verhuurder dit als dienst aanbiedt in het contract. Zoek de oude topics er maar eens over na:

- mensen die gedreigd worden uit huis te zetten want gerommeld met apparatuur
- mensen die geblokkeerd worden op het netwerk want eigen apparatuur op bestaande infra ingeprikt
- mensen die (bedrijfs) apparatuur willen omzeilen want ze mogen niet gamen / Netflixen
ja ik snap je wel. Ik ben alleen iemand die graag tegen de stroom inzwemt en lukt me vaak ook. Ja ik ben wel jurist maar dat is geen sterk argument en ben geen autoriteit.

Nou indien verhuurder wifi tot aan voordeur geeft kan je toch zelf ook nog wat? De wijkkast is niet het laatste punt denk ik, er is een aansluiting in het pand;.

Mijn modem van ziggo staat ook paar muren verder, werkt goed. Is stuk beter dan jaren terug.

Stel dat aansluiting in de hal zit en hopelijk in de stoppenkast, waarom zou je daar geen kabelmodel op mogen zetten? je wordt er echt je huis niet voor uitgegooid. succes aan de verhuurder.

Kadastraal vindt ik een goed argument. Maar abonnement kan je toch op jouw naam zetten? ongeacht waar kabelmodem staat?

Verhuurders kunnen zoveel verbieden maar in rechte houdt het vaak geen stand. ben alleen bang dat ze modem verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

LucyLG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:39:
[...]

Verhuurders kunnen zoveel verbieden maar in rechte houdt het vaak geen stand.
Verhuurder is per definitie "afnemer/eigenaar" van elk ISRA of AOP in een huis. Daar heb je al verhuurder dus niks mee te maken en blijf je dus ook met je vingertjes vanaf. Ik neem toch aan dat dit voor alle huishoudens geldt in NL dus snap niet geheel waarom je nu tegen de stroom inzwemt en advies geeft wat niet lijkt te kloppen?

@Verwijderd zal met de verhuurder moeten gaan praten maar zolang het een gedeelde opgang is of meerdere mensen in 1 huis zitten, is het sowieso not done om "iets" te doen aan de infra; je benadeelt mogelijk andere huurders ermee en/of je verandert de infra dusdanig dat het niet in originele staat te herstellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kan je geen Powerline adapter met WiFi mogelijkheid ophangen op een plek waar je wel goed bereik hebt, en de 2e Powerline adapter bij je computer? Of de Powerline direct bij de modem.

Of als goedkopere optie een USB WiFi adapter met een lange verlengkabel op een plek hangen waar je wel goed bereik hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Resistor op 25-12-2018 09:55 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
MAX3400 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:45:
[...]

Verhuurder is per definitie "afnemer/eigenaar" van elk ISRA of AOP in een huis. Daar heb je al verhuurder dus niks mee te maken en blijf je dus ook met je vingertjes vanaf. Ik neem toch aan dat dit voor alle huishoudens geldt in NL dus snap niet geheel waarom je nu tegen de stroom inzwemt en advies geeft wat niet lijkt te kloppen?

@Verwijderd zal met de verhuurder moeten gaan praten maar zolang het een gedeelde opgang is of meerdere mensen in 1 huis zitten, is het sowieso not done om "iets" te doen aan de infra; je benadeelt mogelijk andere huurders ermee en/of je verandert de infra dusdanig dat het niet in originele staat te herstellen is.
Verhuurder is niet verplicht jouw internet te verschaffen, weet niet wat ISRA of AOP is. Als huurder mag je best wat, meer dan je denkt hoor. Geldt dat voor alle huishoudens in NL? misschien hebben we miscommunicatie hier want jij zegt wat anders dan ik bedoel denk ik.

Je bedoelt internet tot aan de deur of iets dergelijks?
Pagina: 1