Toon posts:

HD vraag???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben hans en weet niet zoveel van computers nog maar vrinden zeiden dat ik hier wel hulp kon krijgen. ik heb een PII en wil een nieuwe HD kopen en ik heb DMA33 en m'n bios ziet niet hoger dan 8,4 gb in de lba mode en nu zie ik schijven van 20,4 gb en hoger van ATA100 maar ik neem aan dat dit niet zomaar erin kan of wel?
ik heb gehoord dat je je bios kan flashen en dat het daarna misschien wel kan .

dit lijkt misschien een domme vraag maar ik weet nog niet zoveel van computers dus vandaar.

alvast bedankt hans.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:00

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

probleem word hier in de search ook behandeld, waarschijnlijk heb je er wel wat aan.

Je moet gewoon even een harddiskmanager van desbetreffende fabrikant ophalen.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook altijd ff binnen lopen bij een computerzaak waar ze ook computers bouwen zoals: Paradigit Computers, Funprice, Computerland enz. Neem dan wel het boekje van je moederbord mee en als het kan de rest van de boekjes ook. Daar kunnen ze je wel het advies geven over welke HD.
Maar er kan natuurlijk wel een UDMA 66 of 100 HD in alleen gaat deze dan werken op UDMA 33 en naar de groote van de HD moet natuurlijk wel ff gekeken worden.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19
je kan een dma 100 HD wel op jou mobo zetten, maar dan gaat ie vanzelf naar dma33 :(

als je bios maar tot 8Gb ondersteund, kan je 2 dingen doen:
*bios upgraden
*programma downloaden om de bios settings te "overbruggen".
Ik meende dat datlaatste alleen bij MAXTOR hd's mogelijk is.. :( :'(