A-open AK33 overklokken!?

Pagina: 1
Acties:

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:14
Ehm, het ken aan mij liggen, maar ik weet niet hoe ik mijn AK33 moederbord ken alteren zodat ik mijn processor ken overklokken, ik ben niet echt een newbie, maar ik zit nu toch wel ff echt met mn handjes in mijn haartjes!? (8>
Iemand enig idee hoe ik dit ga aanpakken?!

Bij voorbaat dank!?

Verwijderd

Niet :)

The AOpen AK33 is a simple board with very minimal overclocking features. You will not find any tweaks for your CPU multiplier, nor CPU core and VIO voltage adjustments. However, there are a limited set of Front Side Bus (FSB) frequencies for those who wish to overclock their system. They can always increase the FSB to 110MHz with little problems, but nothing beyond that since the chipset is only stable at about 110MHz. Overclocking is really not the reason why you would purchase the AK33, but if you want a good stable system running at the CPU's default frequency, it's worth considering.

bron: http://www.hardwarezone.com/php/pcodes/reviews.php3?_di=2&_c=6&_aid=2001-01-29+19%3A58%3A22

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
helaas :(

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• FailFr8er
Helaas, maar in ieder geval bedankt, dus ik ken dat ding gewoon op 110mhz fsb zetten zonder dat ik er erg veel gelazer mee krijg!?

• FailFr8er
Nog even erbij, ik draai nu DURON 800, op hoeveel zou ik dan uitkomen (/me is geen rekenwonder, lol)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
8*110=880 mhz
Niet doen dus, haal je toch geen snelheids winst mee, en aangezien de standaard VIA KT133 chipset bij 115 mhz FSB al gaat mekkeren, zou ik het niet doen...

• FailFr8er
:( damn, en ik ben eerst van plan om een GAINWARD GForce 3 te kopen bij gisttron voor 1099,-!?
Nou ja, moet ik nog maar een tijdje wachten op een nieuw moederbord!?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
WHAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!
Een geforce 3 op zo'n cheap ass mobo?
GATVER, ik heb er zelf ook eentje gehad zo'n Aopen AK33, en niks dan ellende, blauwe schermen, lock ups etc. Koop eerst ff een goed mobo, zoals een Abit KT7A, of een Asus A7v133, of een DDR mobo, nog beter. Als je zo veel geld hebt om een Geforce3 te kopen, kun je ook ff doorsparen voor een goed mobo. Dan heb je tenminste wat.

• FailFr8er
Er is mij juist gezegd, om eerst een goeie 3d kaart te kopen en DAARNA pas een nieuwe MOBO + proc (doe ik in ene) wat is trouwens de max proc van die AK33, staat op de site 100mhz and higher (hoe bedoel je vaag) en welke soorten processor!? (thank god gathering.tweakers excists!?)

• FailFr8er
Sorry moet zijn 1000mhz (kut edit, MAN sorry!>)

Verwijderd

zal wel 1200 zijn met nieuwste bios

12*100

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 18:49 schreef Sephiroth het volgende:
Er is mij juist gezegd, om eerst een goeie 3d kaart te kopen en DAARNA pas een nieuwe MOBO + proc (doe ik in ene) wat is trouwens de max proc van die AK33, staat op de site 1000mhz and higher (hoe bedoel je vaag) en welke soorten processor!? (thank god gathering.tweakers excists!?)
Thunderbirds en Athlons kunnen er gewoon op.
geen probleem. en je kan hem makkelijk op FSB 110 zetten geen problemen krijg je dan. En eerst een videokaart en dan snellere processor mobo lijkt me een verstandige keuze. Kweet niet wat je huidige vidkaart is maar dat zal vast wel je knelpunt zijn (of heb je minder dan 256 MB erinhangen?

• FailFr8er
Ik heb nu een RIVA TNT II 32mb +TV-out erin hangen, en donderdag 512meg RAM besteld bij Gistron, over een paar weken zou ik die Gforce motten kenne kopen (of een maand (hoop het niet))!? Ik draai win2k......die processor gaat wel, maar die vern**kte vid-kaart is zo f*ck*d-*p!? O-)
Pagina: 1