Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muis en toetsenbord werken niet nieuwe build

Pagina: 1
Acties:

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:20
Vandaag heb ik mijn nieuwe PC in elkaar gezet.
Bij het opstarten gaan toetsenbord en muis branden en in de bios werken ze beiden.
Echter nadat Windows volledig is opgestart, werken zowel toetsenbord als muis niet.

Ik kan dus op geen enkele wijze in mn systeem komen. Ook met een ps/2 adapter werkt het niet.

Heb inmiddels alle usb poorten gebruikt en niets werkt. Ook een andere muis niet.

Build:
Amd 2600 processor
Asrock B450m pro4
Sapphire nitro RX580

Wat ik overgezet heb
Muis Roccat sense
Toetsenbord Corsair K40
OS Windows 7

Geen idee waar ik het moet zoeken

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gok, Windows 7 hoort niet op een Ryzen tenzij je allerlei geknutsel uithaalt met, jawel, USB-drivers.

Advies: Windows 10 installeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je een verse installatie gedaan van Windows?

Wordt Win7 nog wel ondersteunt op dat moederbord? Grote kans dat als dat niet zo is, er geen USBdrivers zijn en dan werken je muis en keyboard niet.

• MAX3400

MAX3400

Mmm, zie net dat @Layumi nog niet eens de moeite heeft genomen om op de site van de fabrikant te bekijken. Jammer...

Zowel het advies van @TERW_DAN als mezelf kan dan plaatsvinden; het klakkeloos overzetten van een disk met een OS is niet altijd handig.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:45

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Er zijn wel drivers voor Windows 7.
AMD heeft ze gewoon staan namelijk.

Alleen de TPM werkt niet , de rest wel.
Maar, je zult toch echt met een ps/2 keyboard moeten opstarten en dan de amd chipset drivers vanaf cd of netwerk moeten installeren.

Heb hetzelfde bordje namelijk :)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Layumi
@MAX3400 je aanname dat ik niet op de site van de fabrikant heb gekeken klinkt niet vriendelijk.
Ben al 3 uur met dit probleem bezig en zoek me suf. Ook bij Asrock en Amd

W7 stond gewoon op mijn ssd vanuit de oude build. Niets opnieuw geinstalleerd.

Morgen ander toetsenbord scoren

@fordrwd4ever draai met W7 dan?

• MAX3400

MAX3400

Layumi schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:13:
@MAX3400 je aanname dat ik niet op de site van de fabrikant heb gekeken klinkt niet vriendelijk.
Ben al 3 uur met dit probleem bezig en zoek me suf. Ook bij Asrock en Amd
Sorry maar blijkbaar niet; er staat gewoon een Windows 7 USB Patch onder de Drivers van je moederbord vermeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aANOPNL4twxBdXrzBzJonQcl/full.jpg
Neemt niet weg dat je niet zomaar een OS kan overprikken; geen idee wat je vorige chipset was maar als het geen Ryzen-chipset is geweest, zou ik je heel erg adviseren om een clean install te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 24-12-2018 22:17 ]

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:45

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ja, draai gewoon met Windows 7.
Werkt gewoon zonder problemen.

Enige drivers die je echt nodig hebt zijn die voor de usb.
(En nee, van de support dvd werken niet, je moet echt die van amd zelf hebben)

Om precies te zijn, het mapje usb31.
De rest is niet zo belangrijk, zijn allemaal standaard drivers.

Zou alleen handig zijn als amd een keer drivers maakt die zonder omwegen met een WDS server werken.

Nu moet je elke keer de driver van het submapje X64 naar de hoofdmap kopieren voordat je ze toevoegt(en later het omgekeerde in de reminst map..)
Inf aanpassen werkt wel, maar dan installeert Windows ze niet meer omdat de handtekening ongeldig wordt.. :(

Ik installeer dus altijd via het netwerk, gaat veel makkelijker :)

[ Voor 41% gewijzigd door fordrwd4ever op 24-12-2018 22:28 ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Layumi
Vorige chipset was van intel
Kennelijk is nu de keuze een clean install van W7 of overstappen naar W10.
Correct?

[ Voor 5% gewijzigd door Layumi op 24-12-2018 23:05 ]

• Layumi
Hele ochtend bezig geweest. Oud toetsnbord via ps/2 aangesloten.
Krijg usb niet aan de gang en kom er niet uit.

Wil wel W10 installeren, maar dat gaat dus niet via usb. Kom zo niet verder.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je kan vanuit Windows 7 toch gewoon Windows 10 installeren? Daar heb je geen bootable USB stick voor nodig.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En hoezo kun je Win10 niet van USB installeren? Booten met een stick, aangeven dat je wilt installeren en 20 minuten later heb je Windows draaiend.

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
mijn logitech muis werkt niet op de USB 2/3 (die snellere USB), maar alleen op de standaard poorten. Die heb ik niet op mijn laptop, Desktops hebben standaard ingangen voor muizen en toetsenborden, althans mijne vroeger wel. Logitech heeft dat ook aangegeven dat de muizen alleen werken op de standaard usb poorten en niet op de geavanceerde (die blauwe hoe heten die ookalweer). Dus maar nieuwe muis gekocht.

Ze hebben een stekker gestuurd die moest werken, nou die deed ook niks. Muis van 60 piek...

[ Voor 37% gewijzigd door LucyLG op 25-12-2018 15:28 ]

• Layumi
@TERW_DAN probleem is dat nog steeds geen enkele usb poort het doet. Dus muis, toetsenbord ofnusb stick...
Niets doet het.

Optie is om dvd speler te scoren deze aan te sluiten, iso maken en nieuwe W10 installeren

• LucyLG
ik herken wel het probleem met Windows 10 ook dat mijn externe Western Digital disks niet werden herkent. Ik weet niet meer hoe ik het heb opgelost, maar dacht dat ie stuk was.

Ik denk nieuwe drivers installeren? zo'n codec pack, weet niet meer maar herken probleem wel. Klite geprobeerd en nieuwe drivers van de betreffende merken geinstalleerd.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 14:48

ResuCigam

BOFH

Stop je harde schijf weer in je oude computer, maak een bootable Windows 10 USB stick en start daar je nieuwe mee op?

We do what we must because we can.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:21
LucyLG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:24:
Logitech heeft dat ook aangegeven dat de muizen alleen werken op de standaard usb poorten en niet op de geavanceerde.
Dat zou raar zijn, want USB3 is backwards-compatible. USB-C inderdaad niet, maar dat is ook een geheel andere connector.
(die blauwe hoe heten die ookalweer).
Overigens is blauw geen verplichting voor USB3, wel een conventie.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• LucyLG
CurlyMo schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:26:
[...]

Dat zou raar zijn, want USB3 is backwards-compatible. USB-C inderdaad niet, maar dat is ook een geheel andere connector.

[...]

Overigens is blauw geen verplichting voor USB3, wel een conventie.
Nou logitech gebeld en het was toch echt zo. Die muis doet het niet op USB 3.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:21
Hier nog wat leesvoer over USB2.0 apparaten die niet (altijd) werken met USB3.0 poorten in Windows 10:
https://appuals.com/fix-u...nt-work-properly-usb-3-0/

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Layumi
ResuCigam schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:39:
Stop je harde schijf weer in je oude computer, maak een bootable Windows 10 USB stick en start daar je nieuwe mee op?
Was het naar zo simpel. Zoals ik al zei, geen enkele usb poort werkt. Overigens zit de schijf er nog steeds in en start W7 zonder probleem. W7bstaat op een SSD

Volgens mij is de enige optie om zoals @stin00 de upgrade vanuit W7 naar W10 te doen, zonder usb of iets dergelijks.
Op die wijze kan ik toch en clean install doen??
Zijn er nadelen om opmdeze wijze te upgraden?

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Layumi schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:54:
[...]
Was het naar zo simpel. Zoals ik al zei, geen enkele usb poort werkt.
Je vertelde ook dat je USB wel werkt in de bios. Dat het niet werkt onder Windows 7 maakt niet uit. Zolang je bios maar USB ziet kan je daarvan booten. En je kan een werkende USB stick maken door je SSD terug te zetten in je oude systeem, daar werken de USB poorten toch wel?

• Layumi
ResuCigam schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:57:
[...]

Je vertelde ook dat je USB wel werkt in de bios. Dat het niet werkt onder Windows 7 maakt niet uit. Zolang je bios maar USB ziet kan je daarvan booten. En je kan een werkende USB stick maken door je SSD terug te zetten in je oude systeem, daar werken de USB poorten toch wel?
Helaas is oude systeem erg overleden
In hoeverre kan ik op een latop met W10 een usb stick maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Layumi op 25-12-2018 17:01 ]

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Layumi schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:59:
[...]
Helaas is oude systeem erg overleden
Ai, dat is vervelend, persoonlijk zou ik met een USB stick langs de dichtst bijzijnde vriend/familielid gaan (mogelijk wat lastig vanavond ;) ). Als je geen toetsenbord of muis hebt lijkt mij upgraden naar W10 ook onmogelijk...

• Layumi
ResuCigam schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 17:04:
[...]

Ai, dat is vervelend, persoonlijk zou ik met een USB stick langs de dichtst bijzijnde vriend/familielid gaan (mogelijk wat lastig vanavond ;) ). Als je geen toetsenbord of muis hebt lijkt mij upgraden naar W10 ook onmogelijk...
Heb thuis latop staan dus zou daar een usb op kunnen maken.
Die gemaakte usb start dan toch automatisch op als ik de PC aanzet?
Overigens via ps/2 toetsenbord kom ik wel in scherm.
In boot kan ik dan usb aanzetten en installeert W10 toch
Of zie ik iets over het hoofd?

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Je zult inderdaad mogelijk de USB stick moeten selecteren om als eerste van te starten en daarna kan je beginnen met installeren. Hou er rekening mee dat je alles kwijt bent op die schijf dus maak back-ups!

• Layumi
ResuCigam schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 17:10:
Je zult inderdaad mogelijk de USB stick moeten selecteren om als eerste van te starten en daarna kan je beginnen met installeren. Hou er rekening mee dat je alles kwijt bent op die schijf dus maak back-ups!
Thnx voor je hulp.
Alleen W7 staat er op en BF V. Laatste kan er opnieuw op

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En een USB10 stickje kun je doodeenvoudig maken op ieder systeem met de Windows Media Creation Tool. Die kun je gewoon downloaden en draaien om een stick te maken.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hier het programma downloaden. Stick van minimaal 8GB in een willekeurige pc doen Software op laten starten aangeven dat je een usb stick wil maken en dan gewoon laten gaan.
Aangezien je niet heb meegedaan met de gratis actie van Microsoft te upgraden naar Windows 10 moet je dus een licentie kopen. Voordeel is wel je kan altijd je Windows opnieuw installeren omdat het gekoppeld zit aan je moederbord.
Mij is het zelfs gelukt om het op een Windows XP machine de software van de upgrade software te laten draaien.....

Johann Sebastian Bach

• Layumi
In W7 is ook de mogelijkheid om alles direct te upgraden zonder usb stick of dvd.
Dat is dan toch ook een optie of niet ??

Wat isnhet voordeel van een usb stick?

[ Voor 14% gewijzigd door Layumi op 26-12-2018 15:07 ]

• Layumi
Uiteindelijk clean install W10 gedaan. Was even een hoop werk, maar alles draait prima.
Thnx voor de hulp

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nivida_intel schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:36:
Hier het programma downloaden. Stick van minimaal 8GB in een willekeurige pc doen Software op laten starten aangeven dat je een usb stick wil maken en dan gewoon laten gaan.
Aangezien je niet heb meegedaan met de gratis actie van Microsoft te upgraden naar Windows 10 moet je dus een licentie kopen. Voordeel is wel je kan altijd je Windows opnieuw installeren omdat het gekoppeld zit aan je moederbord.
Mij is het zelfs gelukt om het op een Windows XP machine de software van de upgrade software te laten draaien.....
Juist als je de media creation tool gebruikt hoeft dat nog steeds niet als je een legale W7/8(.1) versie upgraded, werkt nog altijd en wordt gewoon gevalideerd, MS wil iedereen graag naar W10 hebben, en houden de validatieservers gewoon in de lucht, dus niks nieuwe licentie nodig.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Pagina: 1