Overklokken heeft dus echt wel zin, zeker als je een wat oudere comp hebt staan. Mijn 2e systeem heeft een Celeron 300A (trager als P2-300) op 504 MHz staan (sneller dan een P3-450) en er destijds flink wat mensen geweest die hun p2-233 tot 300 hebben weggedaan voor een P3-450 die een enorme versnelling merkten. Ik merk het zelf met deze machine ook, alle apps starten flink sneller op en ook dingen als zippen van bestanden etc. gaat gewoon sneller.
Bij de huidige 800-1200 MHz cpu's merk je dit allemaal wat minder omdat het al snel gaat. Toch draai ik zelf niet voor niets een Celly 566 @ 884 (924 bleek ff niet stabiel nog, maar dat laatste beetje maakt me niet zo heel veel uit), omdat op 566 Q3 ronduit beroerd draait terwijl en op 884 draai dat best wel soepeltjes (66 fsb -> 103, veel grotere geheugenbandbreedte).
Op de vraag 'heeft het zin?' is het antwoord ja: je 1200 @ 1400 is A) sneller dan een 1400 (als je via fsb overklokt) en

kost minder. Warmte maakt iets uit wanneer je voltage verhoogd, anders is dat verschil nihil.
Op de vraag 'merk je het ook?' is het antwoord: waarschijnlijk niet in windows zelf, wel in zware rekenkundige bewerkingen (games, 3dsmax etc).
Ik weet wel dat ik zelf bij elke nieuwe CPU dat ik kijk naar hoe hoog ik em kan klokken, alvorens em aan te schaffen. Mijn 566 @ 884 nu presteerd beter dan een P3-750 en kost nog eens minder ook..