Toon posts:

Overklokken? Heeft dat zin?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He, ff eerlijk: dat overklokken is dat nou net zoiets als je Puch 80 km/h laten lopen en dan de man zijn (zoals, voor velen van ons laaaang geleden) of heeft het ECHT zin op je TB 1200 op 1300 te laten lopen? En die dan macho achtig, pik-verlengend als een mededelingen onderaan te zetten (die met die @-tjes)

ff eerlijk?

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Natuurlijk heeft het zin...
Als je een 1mhz oc`ed niet maar ok

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Verwijderd

Topicstarter
100 MHz op 1200 Mhz? Kan me voorstellen dat als je van 300 naar 500 gaat dat dat zoden ad dijk zet maar op bovenstaand nivo?? Kweet ut nie....

Verwijderd

m'n duron 600@900 laten lopen had zeker wel zin, das het zelfde als een puch die normaal 50 loopt 75 laten lopen, reken maar uit, in een uur ben je dan toch echt wel een paar kilometertjes verder :)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Als je puch harder loopt , dan ben je toch ook eerder bij de bestemming, zo heeft alles wel een doel, hoewel, bij een puch kan je gepakt worden , bij een computer (nog)niet... beide kunnen ze stuk gaan en stoer is het altijd wel een beetje tis maar net wat je wil...

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:19
Ja, maar je gebruikt naar verhouding wel meer benzine dus je bent duurder uit :) Niet dat bij die processor dat beetje meer stroom uitmaakt maar ik zie zelf het nut van overklokken ook niet echt in. Ik heb nog nooit het verschil gemerkt in een 500/600/700 mhz systeem. Volgens mij heeft het pas echt zin bij 300mhz+ ? En de kans dat ie dan onstabiel draait is groter.

Wat een onzin..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 17:34 schreef gilseboer het volgende:
m'n duron 600@900 laten lopen had zeker wel zin, das het zelfde als een puch die normaal 50 loopt 75 laten lopen, reken maar uit, in een uur ben je dan toch echt wel een paar kilometertjes verder :)
Ja dat bedoel ik van 600 naar 900 is een aanzienlijke verbetering maar om mn 1200 naar 1333 te trekken, moahhhh..

• Carel
Carel heeft zoveel trauma's van de politie icm brommer/scooter te hard laten lopen, dat ie als de fpu politie ziet langskomen, dat ze aanbellen met huiszoekings bevel, ik mn kast moet openschroeven, zij het nummer v/d proc noteren en eventjes de gevreesde performance benchmark sis-hell sandra draaien en zn pc in beslag wordt genomen.. :P

Verwijderd

Hoe overklok je een Puch ??
Met de FSB of de Multplieer :?

Verwijderd

Topicstarter
Ben zelf van 450 naar 1200 gegaan. En dan bedoel ik gegaaaaaaaaaaaaaan!!!!!! Over zoden gesproken. Ook mn 2 oeroude schijven op raid 0 gezet --> gaat echt haaaaard!!! Eeen aanrader die bordjes (of steekkaartje)

Als een tiet mag ik wel zeggen. Sterker nog: als een DRONKEN tiet

Verwijderd

Alles helpt de }:O

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 17:42 schreef Smooth2K het volgende:
Hoe overklok je een Puch ??
Met de FSB of de Multplieer :?
Ligt eraan of je softmenu hebt......

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 17:38 schreef dixon het volgende:
Ik heb nog nooit het verschil gemerkt in een 500/600/700 mhz systeem.
Kijk als 600 => 700 niets uitmaakt, dan maakt 700 => 600 dat blijkbaar ook niet, want 14% langzamer merk je niet...
Dus maakt 600 => 514 merk je ook niet en 514 => 440 dan ook niet, net zoals 440 => 378.
Dan zal je 700 => 378 ook wel niet merken, toch :?
Op zondag 22 juli 2001 17:31 schreef BMFT200 het volgende:
of heeft het ECHT zin op je TB 1200 op 1300 te laten lopen?
Het heeft misschien niet zoveel zin, maar een overklok van een 1200 naar 1300 heeft net zoveel zin als het kopen van een 1300 Mhz. processor. Op dit moment zijn er (zeer) weinig mensen die een systeem met meer dan een 800 processor nodig hebben, maar dat neemt niet weg dat het wel fijn is om sneller te hebben (onder het motto: why not?).

• Carel
Een Puch met MMX gaat ook wat harder las ik gisteren , MMX ontsteking/cdi he , die net wat sneller :P
Carel heeft het idee dat het topic verplaatst gaat worden.... waarheen weet iedereen wel..

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op dit moment zijn er (zeer) weinig mensen die een systeem met meer dan een 800 processor nodig hebben

Tis wel een verschil hoor 800 of 1200.

Verwijderd

Om die sneller cpu's te o/c'en heeft eigenlijk weinig sin.Merk iemand dat een 1.2 sneller is op 1.4??
Ik niet "good old windows" loopt net zo traag op een 1.4 als een 1.2
Ik heb wel een celly 533 op 600 :) merk ik ook niets :) alleen cpu's die o/c'ed zijn wat warmer dus s'winters kan je de kachel lager zetten

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 17:51 schreef Carel het volgende:
Carel heeft het idee dat het topic verplaatst gaat worden.... waarheen weet iedereen wel..
Naar de babbelplaats voor Puch's. Of niet?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 22 juli 2001 17:51 schreef Carel het volgende:
Een Puch met MMX gaat ook wat harder las ik gisteren , MMX ontsteking/cdi he , die net wat sneller :P
Nee, die MMX ontsteking is gewoon marketing onzin. Een MMX Puch gaat inderdaad sneller, maar dat komt door de verdubbelde L1 carbureteur :+

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Moet je wel de poorten open vijlen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heeft wel zin maar hangt ervanaf waarvoor... als het een 3D spel betreft zal het meer van je videokaart afhangen, dan van je CPU, dus zul je niet al te veel winst zien. Ben je continu DivX of MP3 aan het encoden dan ben je gewoon (1333-1200)/1200 x 100% = 133/1200% = plm. 11% sneller.... (zelfde geld voor RC5 of een andere dnet client)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
Puch???? Tegenwoordig hebben we het over scooters, je weet wel SR, Ark, Neo's (YEAH!!!), met een 70cc + standaard uitlaat=rulen!
Oeps... Beetje offtopic...

Volgens mij heeft dat overklokken niet zo veel zin. Onder Windows merk je er in elk geval geen zak van... In gamen op zich wel, maar dan moet het wel over grote prestatiewinsten gaan, anders merk je daar ook niks.

• eX0duS
Op zondag 22 juli 2001 18:25 schreef het_beest het volgende:
Puch???? Tegenwoordig hebben we het over scooters, je weet wel SR, Ark, Neo's (YEAH!!!), met een 70cc + standaard uitlaat=rulen en dan iedereen er uit blaze met je stille uitlaatje met katalysator...

Volgens mij heeft dat overklokken niet zo veel zin. Onder Windows merk je er in elk geval geen zak van... In gamen op zich wel, maar dan moet het wel over grote prestatiewinsten gaan, anders merk je daar ook niks.
Oeps, ik heb op het verkeerde knopje gedrukt, nou ja boeie |:(

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Op zondag 22 juli 2001 18:25 schreef het_beest het volgende:
Puch???? Tegenwoordig hebben we het over scooters, je weet wel SR, Ark, Neo's (YEAH!!!), met een 70cc + standaard uitlaat=rulen!
Je vergeet de Yamaha Aerox, de meest popularaire scoot van het moment. Ik snap trouwens niet waarom ze een watergekoelde scoot nou Aerox noemen, maar ik snap wel meer niet.
Een 70cc cilinder monteren maar je standaard uitlaat houden is trouwens zwaar zonde van je centen. Op een standaard uitlaat kan een goeie (alu) 70cc nooit tot optimale prestaties komen. Beter is een Yasuni R of Giannelli Nardo/Shot, afhankelijk van je motorblok.

Hmmz, we raken nou wel erg off-topic ja. Persoonlijk zou ik mijn eigen bak altijd overklokken, maar met pc's van anderen heb ik er wat meer moeite mee. Met mijn eigen pc kan ik mijzelf op de kop kan geven als de boel in de soep draait (vernaggelde partities enzo). Kun je beter bij andere lui niet flikken.......

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
[b]Puch???? Tegenwoordig hebben we het over scooters, je weet wel SR, Ark, Neo's (YEAH!!!), met een 70cc + standaard
Ik had het dus over een laaaaaaaange tijd geleden. Niet over die dames-scootertjes waar je tegenwoorig op ziet rijden...........

Verwijderd

Overklokken heeft dus echt wel zin, zeker als je een wat oudere comp hebt staan. Mijn 2e systeem heeft een Celeron 300A (trager als P2-300) op 504 MHz staan (sneller dan een P3-450) en er destijds flink wat mensen geweest die hun p2-233 tot 300 hebben weggedaan voor een P3-450 die een enorme versnelling merkten. Ik merk het zelf met deze machine ook, alle apps starten flink sneller op en ook dingen als zippen van bestanden etc. gaat gewoon sneller.

Bij de huidige 800-1200 MHz cpu's merk je dit allemaal wat minder omdat het al snel gaat. Toch draai ik zelf niet voor niets een Celly 566 @ 884 (924 bleek ff niet stabiel nog, maar dat laatste beetje maakt me niet zo heel veel uit), omdat op 566 Q3 ronduit beroerd draait terwijl en op 884 draai dat best wel soepeltjes (66 fsb -> 103, veel grotere geheugenbandbreedte).

Op de vraag 'heeft het zin?' is het antwoord ja: je 1200 @ 1400 is A) sneller dan een 1400 (als je via fsb overklokt) en B) kost minder. Warmte maakt iets uit wanneer je voltage verhoogd, anders is dat verschil nihil.
Op de vraag 'merk je het ook?' is het antwoord: waarschijnlijk niet in windows zelf, wel in zware rekenkundige bewerkingen (games, 3dsmax etc).

Ik weet wel dat ik zelf bij elke nieuwe CPU dat ik kijk naar hoe hoog ik em kan klokken, alvorens em aan te schaffen. Mijn 566 @ 884 nu presteerd beter dan een P3-750 en kost nog eens minder ook..

Verwijderd

Topicstarter
Kwestie van een half jaartje wachten toch? Heb je die cpu voor de helft. Alsof die coolers nix kosten. Of je hangt er een watercooler aan die de halve buurt zonder stroom laat zitten.... Kost een paar centen (maar dan heb je ook wat). Het is dus, zoals ik eerder stelde gewoon de 'spo(r)t'om em harder te laten lopen. Nou ok, have it your way

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Je merkt het bij de snellere CPUs niet alleen minder omdat het maar ook omdat de bottleneck vaak ergens anders zit of verschuift.

Verwijderd

Topicstarter
daar sla je de cpu op zn kop! Kom je met je getunede sportwagen (scooter zo je wil) op de digitale snelweg, zul je toch achter de fiatjes in de file moeten aansluiten.....

Verwijderd

het heeft zekers wel zin, ook met 3dmark(2001) zag ik verschil toen ik mijn celeron 700 op 872 liep lopen: van 1700 naar 2000 punten

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en, wat MERKTE je zelf? Cijfertjes zeggen niet zoveel. Tis alleen dat je daarna ook DENKT dat het sneller gaat. Zit dus allemaal tussen de oren.

• eX0duS
Op zondag 22 juli 2001 18:54 schreef _mARCO_ het volgende:

[..]

Je vergeet de Yamaha Aerox, de meest popularaire scoot van het moment. Ik snap trouwens niet waarom ze een watergekoelde scoot nou Aerox noemen, maar ik snap wel meer niet.
Een 70cc cilinder monteren maar je standaard uitlaat houden is trouwens zwaar zonde van je centen. Op een standaard uitlaat kan een goeie (alu) 70cc nooit tot optimale prestaties komen. Beter is een Yasuni R of Giannelli Nardo/Shot, afhankelijk van je motorblok.

Hmmz, we raken nou wel erg off-topic ja. Persoonlijk zou ik mijn eigen bak altijd overklokken, maar met pc's van anderen heb ik er wat meer moeite mee. Met mijn eigen pc kan ik mijzelf op de kop kan geven als de boel in de soep draait (vernaggelde partities enzo). Kun je beter bij andere lui niet flikken.......
Nou met die uitlaat die ik heb, gewoon standaard dus, blaast dat echt wel hoor, ok hij kan geen 130, maar hij trekt als een beer, en hij trekt ook alles krom :(
Ja ik weet: off-topic, ik kan het niet laten...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, behoorlijk, ga naar de eerder vermelde scooter/damesbrommer praatgroup

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 19:17 schreef BMFT200 het volgende:
Ja, en, wat MERKTE je zelf? Cijfertjes zeggen niet zoveel. Tis alleen dat je daarna ook DENKT dat het sneller gaat. Zit dus allemaal tussen de oren.
I agree, 3DMark cijfertjes zeggen mij ook weinig...
Wat games betreft loopt bijv quake3 bij mij net zo soepel op 600 als op 1000 MHz. (0.7fps verschil), maar bij 3DMark 2001 scheelt ruim 40% ofzo...
(ik heb de exacte cijfers niet meer)

Voor de rest moet ik zeggen dat ik toch echt wel verschil merk tussen 600 en 1000 hoor ('t is ook 67% hoger), maar mijn FSB is altijd 100 bij een intel merk je zulke verhogingen nog meer, omdat je ook je FSB omhoog krikt.

Verwijderd

(Ik zit hier dus met een 600->1ghz + overklok... )

Ik merk echt goed verschil tussen de snelheid van de beeld afhandeling onder Windows. Ook maakt het bij video en audio bewerking nogal veel uit.

Of je voor een bewerking die je op meerdere bestanden uit moet voeren
(audio CD voor de band b.v. ....)
per keer nu 1 minuut of 1 1/2 minuut moet wachten is wel deglijk te merken, zeker na de 20'ste keer...

Nog erger wordt het als je een animatie moet renderen, en het duurt 20 uur of 30 uur....

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Dat heeft zin ja.

Dezelfde vraag als : Een 650 Mhz cpu kopen of een 1000 Mhz cpu , heeft dat zin ?

Wat doe je hier ? ;)

Concrete Loop Watercooling

• Abbadon
  • Laatst online: 27-08 22:33
Bij mij was het in zoverre zinvol dat destijds de 650E een volle 1000 gulden goedkoper was dan de 866EB. Ik heb 'm vanaf day one op 866MHz draaien en derhalve 1000 piek verdiend :) Nu zou ik het niet meer zo snel doen; de prijzen van de snellere CPU's liggen niet meer zo schrikbarend (1500~2500 piek) hoog.

<off-topic>
Op zondag 22 juli 2001 18:59 schreef BMFT200 het volgende:

[..]

Ik had het dus over een laaaaaaaange tijd geleden. Niet over die dames-scootertjes waar je tegenwoorig op ziet rijden...........
Hèhè >:) ze rijden tegenwoordug écht op van die sissy meisjes dingen. Toen ik een Vespa had, had je niet van die gemotoriseerde kinderfietsen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:05

4x2

lộn xộn quá

Overclocken vind ik gewoon leuk, het geeft je het idee dat je flink wat geld hebt uitgespaard en dat je de fabrikant te slim af bent geweest.

[Off-topic]
Niks scooters, geef mij maar een MT (ben er nu een aan het opknappen, voor 300 gekocht).
Lekker schakelen, KlikVroemKlikVroemKlikVroemKlikVroem :).
[/Off-topic]

leeg

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Je krijgt nu eerder wat je anders later krijgt. Dus nu issie sneller.. maar dus ook sneller aan zijn eind. Meestal boeit dat niet want je koopt toch weer sneller omdat iedereen dat heeft.. ook moet je sneller omdat iedereen meer 3dmarks heeft... en omdat iedereen sneller is met sysoft.. en omdat iedereen sneller geheugen heeft en omdat iedereen een snellere proc heeft..

Kortom: Als je alleen gamed en suft is het STIERPOEP om per se sneller te willen.. het gaat vooral om de kick, en om de stoerheid.. anders zette je je specs niet zo geil onderop. Ook zijn er mensen die het doen voor een koetje.. maar dan nog doen ze het om meer blokjes te scoren dan anderen e.d. tis een soort competitie voor mensen die dat leuk vinden.. idd net als je buurjochie met z'n puchie.. al vinden meeste bezoekers van T-net dat lang zo leuk niet als tweaken.

Ondanks dat iedereen zegt dat zijn pc wel 100% stabiel is, weet ik zeker dat dat 90% van de tijd niet zo is.. maar dat boeit niet, de pc's hebben net zo veel te doen als een doorsnee Nintendo :+

Nah, Oc-en is vooral leuk! en je pc wordt er idd sneller van... maar of het nou echt zooo veel zin heeft.. nadelen zijn er dus zeker ook!

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Topicstarter
<off-topic>
[..]

Hèhè >:) ze rijden tegenwoordug écht op van die sissy meisjes dingen. Toen ik een Vespa had, had je niet van die gemotoriseerde kinderfietsen.
[/quote]

Off topic maar ik kan het toch niet laten:
Ja lachuh toch? Zou je ín onze tijd'(ouwe lullen(?)) toch niet mee aan komen zetten?!?!!? ECHT NOT DONE. Al draait je systeem op 2G!!!!!!!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
<<off topic>>scooters zijn leuk als je tiener bent, na deze leeftijd als auto's(en motoren!) om de hoek komen wil je die nog alleen maar hebben..<<off topic>>

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat valt ook wel weer mee hoor. Als je CPU intensieve apps draait, zul je het best wel merken.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 20:13 schreef abbadon het volgende:
Bij mij was het in zoverre zinvol dat destijds de 650E een volle 1000 gulden goedkoper was dan de 866EB. Ik heb 'm vanaf day one op 866MHz draaien en derhalve 1000 piek verdiend :)
Bespaard, niet verdiend. Wie zegt trouwens dat die 866 mhz CPU niet overklokt kon worden tot nog iets snellers?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:59
Op zondag 22 juli 2001 20:16 schreef Blukmeester het volgende:
Overclocken vind ik gewoon leuk, het geeft je het idee dat je flink wat geld hebt uitgespaard en dat je de fabrikant te slim af bent geweest.
Je bent te fabrikant niet te slim afgeweest!
De fabrikant bouwt een marge in waarop de cpu nog stabiel loopt. Bij overklokken verlies je die marge. Door beter te koelen krijg je nog wat meer marge en klokt ie nog wat verder.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• engessa
  • Niet online
overclocken zinvol? ligt heel erg aan je pc... ik eerst een 166mhz pentium 1... geen Diablo II... toen naar de 225 mhz... wel Diablo II... Toen AMD 300... Quake III niet echt lekker... toen naar de 375... ietsje beter (was toen speelbaar).. Bij langzame configuraties zal het zeker uitmaken maar of het voor de nieuwste proc (>1000 mhz) veel zin heeft? Volgens mij niet echt...

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 19:07 schreef BMFT200 het volgende:
Of je hangt er een watercooler aan die de halve buurt zonder stroom laat zitten.... Kost een paar centen (maar dan heb je ook wat).
Hoezo is maar 25 watt

Verwijderd

Overklokken heeft een beetje zin, maar het is gewoon leuk ....

ondergetekende gebruikt zijn 1733 MHz-en hoofdzakelijk om wat rond te klikken in windows en te surfen ..... af en toe eens een fotootje bewerken of een DVD-tje flasken maar dat laatste is ook alweer even geleden (toen zat ik nog op 1500 MHz geloof ik)

oh en uiteraard ook }:O

JC

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op zondag 22 juli 2001 21:50 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Bespaard, niet verdiend. Wie zegt trouwens dat die 866 mhz CPU niet overklokt kon worden tot nog iets snellers?
Ik, want mijn 650E liep 975, en de 866 heeft dezelfde MP en komt nauwelijks hoger (in andere woorden, bleef nauwelijks koeler).

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Mijn Celeron 500 heb ik een tijdje op 566 laten draaien, maar maakte krek geen verschil.

• Abbadon
  • Laatst online: 27-08 22:33
Op zondag 22 juli 2001 21:50 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Bespaard ja, niemand heeft mij destijds een rooie in de handen gedrukt (maar het idee is duidelijk). Oh, die 'echte' 866EB zou misschien wel iets sneller hebben gekund, hoewel toentertijd dat bijzonder moeilijk was; 900+Mhz, meer zat er echt niet in. Maar dan betaalde ik nog steeds 1000 piek meer, en dat niet voor 216MHz extra, maar voor een luttele 50~100MHz meer. Wie is (was) er dan gek? Ik in ieder geval niet :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DaOverclocker
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Nu kun je dus spellen op 1280 spelen ipv 1154!
Nou das toch mooi?

systeem specs

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 19:44 schreef FreeRider het volgende:
Dat heeft zin ja.

Dezelfde vraag als : Een 650 Mhz cpu kopen of een 1000 Mhz cpu , heeft dat zin ?

Wat doe je hier ? ;)
En of dat zin heeft!!

Ik ben van Celeron566 naar een Pentium3 1GB gegaan, dat is een stuk sneller.

Met Quake3 Test Demo, van 57 Fps naar 113 Fps in Demo1.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op zondag 22 juli 2001 19:20 schreef het_beest het volgende:

[..]

Nou met die uitlaat die ik heb, gewoon standaard dus, blaast dat echt wel hoor, ok hij kan geen 130, maar hij trekt als een beer, en hij trekt ook alles krom :(
Krom trekken? Ja dat krijg je ook met die Polini koppelingen, die trekken inderdaad wel krom........ >:)

Je denkt misschien wel dat je hard gaat met een standaard uitlaat en 70cc. Maar als je eens een Nardo of Shot (doen het altijd wel goed op Minarelli) op je Neo's zet, dan kun je wel eens een heel ander gevoel van snelheid krijgen. Helemaal leuk wordt het als je ook nog eens een 17,5/19mm carburateur neemt en een andere vario (standaard Minarelli-vario's zijn niet al te best).

sigloos

Verwijderd

go scootfreaks!! :9 ik hoor er ook bij met mijn arkje! heb wel leuke steup, maar het interesseerd hier niemand toch geen reet dus heeft het geen zin om het te gaan vertellen.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op maandag 23 juli 2001 01:17 schreef mrmagoo835 het volgende:
heb wel leuke steup, maar het interesseerd hier niemand toch geen reet dus heeft het geen zin om het te gaan vertellen.
Het interesseert het_beest en mij wel......... :)

sigloos

• H3AdTr1P
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

Mhmmzzz waar is die tijd naartoe dat ik op mn Suzuki RMX 85km/u reed... toen de flikke me inhaalden :( :(

Nu toch een beetje meer verstand gekregen...en nu oc ik mn pctje dan maar :-)

Trouwens die RMX staat te koop :-)

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 21:57 schreef nitenite het volgende:

[..]

Je bent te fabrikant niet te slim afgeweest!
De fabrikant bouwt een marge in waarop de cpu nog stabiel loopt. Bij overklokken verlies je die marge. Door beter te koelen krijg je nog wat meer marge en klokt ie nog wat verder.
Niet helemaal waar. Soms is er vraag naar bepaalde produkten, maar is er geen aanbod. Dan wordt er soms een sneller produkt als langzamer verkocht. Op het moment dat jij dan zoiets koopt en het gebruikt als snel produkt (door te overclocken), hoeft je nog niet in die marge te zitten.
Pagina: 1