Mijn huidige desktop is alweer een jaar of 10 oud, dus het is hoog tijd voor wat nieuws. Ik heb nog nooit eerder geprobeerd er eentje te bouwen, maar het lijkt me leuk om een poging te wagen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de pc voornamelijk gaan gebruiken om mee te programmeren (qtcreator, virtualbox, ...), wat data stuff (R simulaties) en gaming. De games die ik tot op heden regelmatig heb gespeeld waren niet echt grafisch intensief (CoD, WoT), maar het lijkt me leuk om wat nieuwere titels te kunnen pakken die wat intensiever zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde grens, maar voor mijn eisen moet €1600 hopelijk wel genoeg zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen wat randapparatuur: muis, toetsenbord en AOC i2269Vwm als tweede monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor zal redelijk belangrijk zijn gezien de taken die ik erop uit wil voeren. Grafische kaart neemt een tweede plaats in; ik houd van een spelletje maar kan zeker leven met iets minder dan 144 fps. Vandaar ook de 75Hz 1440p freesync monitor die ik erbij heb zitten icm de RX 580. Maar als jullie denken dat gamen op 1440p sowieso niets wordt met deze kaart hoor ik dat graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt me niet zoveel uit. Wel liever een stille build en ook geen rgb lichtshow.
Ga je overklokken?
Nog nooit geprobeerd - ik denk het niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoopte dat jullie me konden vertellen of deze samenstelling ergens op slaat en of er eventuele conflicten bestaan tussen componenten.
Ook qua grootte voeding heb ik geen idee, pcpartpicker zegt dat dit zo'n 369W gaat trekken, dus wellicht is 550W overdreven?
Volgens mij hoeft hier geen extra (CPU) koeling in gezien ik niet ga overclocken?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de pc voornamelijk gaan gebruiken om mee te programmeren (qtcreator, virtualbox, ...), wat data stuff (R simulaties) en gaming. De games die ik tot op heden regelmatig heb gespeeld waren niet echt grafisch intensief (CoD, WoT), maar het lijkt me leuk om wat nieuwere titels te kunnen pakken die wat intensiever zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde grens, maar voor mijn eisen moet €1600 hopelijk wel genoeg zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen wat randapparatuur: muis, toetsenbord en AOC i2269Vwm als tweede monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor zal redelijk belangrijk zijn gezien de taken die ik erop uit wil voeren. Grafische kaart neemt een tweede plaats in; ik houd van een spelletje maar kan zeker leven met iets minder dan 144 fps. Vandaar ook de 75Hz 1440p freesync monitor die ik erbij heb zitten icm de RX 580. Maar als jullie denken dat gamen op 1440p sowieso niets wordt met deze kaart hoor ik dat graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt me niet zoveel uit. Wel liever een stille build en ook geen rgb lichtshow.
Ga je overklokken?
Nog nooit geprobeerd - ik denk het niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoopte dat jullie me konden vertellen of deze samenstelling ergens op slaat en of er eventuele conflicten bestaan tussen componenten.
Ook qua grootte voeding heb ik geen idee, pcpartpicker zegt dat dit zo'n 369W gaat trekken, dus wellicht is 550W overdreven?
Volgens mij hoeft hier geen extra (CPU) koeling in gezien ik niet ga overclocken?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 328,90 | € 328,90 |
| 1 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 135,- | € 135,- |
| 1 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01) | € 252,82 | € 252,82 |
| 1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 82,79 | € 82,79 |
| 1 | Fractal Design Define R6 Tempered Glass Gunmetal | € 139,25 | € 139,25 |
| 1 | Acer BE270UA Zwart | € 338,35 | € 338,35 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 87,94 | € 87,94 |
| 1 | Samsung 860 EVO 1TB | € 163,63 | € 163,63 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.658,58 | |