Op het ogenblik heb ik een zelfbouw computer met een MSI -7522 moederbord, een I7-950 CPU, een Geforce GTX 460 GPU en 6.144 MB RAM.
Hoewel dit beestje al ruim 9 jaar is, voldoet het voor mij prima voor bijna alles wat ik wil.
Bij dat bijna zit hem nu net het probleem.
Ik heb sinds een aantal maanden een Sony FDR-AF33 4K video camera.
Als ik de beelden wil bekijken en aanpassen op de computer, dan gaat het beeld op het computerscherm (Dell 2709W) op zo'n danige manier horten en stoten dat er niet mee te werken is.
Op mijn 4 K TV uiteraard geen probleem.
Mijn vragen:
Heeft het nog nut om één of meerdere onderdelen te upgraden?
Zat er zelf aan te denken om b.v. een GTX 1060 en/of extra geheugen aan te schaffen.
Dan ben ik voor € 500,00 á 600,00 al klaar.
Of is het beter om een nieuwe computer, al dan niet zelfbouw, te kopen?
Wat zijn de minimale eisen om 4K beelden stotterloos op een Full HD scherm te krijgen?
Hoewel dit beestje al ruim 9 jaar is, voldoet het voor mij prima voor bijna alles wat ik wil.
Bij dat bijna zit hem nu net het probleem.
Ik heb sinds een aantal maanden een Sony FDR-AF33 4K video camera.
Als ik de beelden wil bekijken en aanpassen op de computer, dan gaat het beeld op het computerscherm (Dell 2709W) op zo'n danige manier horten en stoten dat er niet mee te werken is.
Op mijn 4 K TV uiteraard geen probleem.
Mijn vragen:
Heeft het nog nut om één of meerdere onderdelen te upgraden?
Zat er zelf aan te denken om b.v. een GTX 1060 en/of extra geheugen aan te schaffen.
Dan ben ik voor € 500,00 á 600,00 al klaar.
Of is het beter om een nieuwe computer, al dan niet zelfbouw, te kopen?
Wat zijn de minimale eisen om 4K beelden stotterloos op een Full HD scherm te krijgen?