Voor mijn vader ben ik op zoek naar een nieuwe PC. Ik heb me de laatste jaren niet heel erg in componenten verdiept dus vind ik het lastig om te kiezen tussen pc rondom een i5 CPU en een Ryzen 5 CPU/APU. Ik weet dat de Ryzen 5 vooral aangeraden wordt (in onder meer de afgelopen BBG's) voor game pc's maar dat is dit juist specifiek niet...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt over het algemeen gebruikt voor huis, tuin en keuken gebruik (office, browsen, kaartspelletje) maar ook wordt er van photoshop gebruik gemaakt vanwege een fotografie hobby. Mijn vader heeft nu een i5 en was prima te spreken over de snelheid, dus ik wil op een vergelijkbaar niveau blijven, daarom mijn overweging tussen i5 en Ryzen 5.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max is 800,- incl verzendkosten ex besturingssysteem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen randapparatuur wordt meegenomen (Schermen, tobo, muis, printer). Oude geluidssysteem is defect, dus die heb ik wel in mn wensenlijstje gezet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard componenten + een dvd speler (wordt hier nog wel eens gebruikt) + dus een geluidssysteem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, wel gewoon A merken en dus geen MStech spul enz
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mn vader wil graag wifi kunnen gebruiken dus heb voor een mobo met wifi gekozen, hierdoor kom je vrij automatisch bij ATX uit. Ook wil hij graag een pc die wat licht geeft, daarom voor deze ATX kast gekozen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Welke van de 2 systemen zouden jullie aanraden en waarom? En zijn er nog verbeteringen/ optimalisaties mogelijk? En/of ben ik nog zaken vergeten?
i5 Build:
Ryzen 5 Build:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt over het algemeen gebruikt voor huis, tuin en keuken gebruik (office, browsen, kaartspelletje) maar ook wordt er van photoshop gebruik gemaakt vanwege een fotografie hobby. Mijn vader heeft nu een i5 en was prima te spreken over de snelheid, dus ik wil op een vergelijkbaar niveau blijven, daarom mijn overweging tussen i5 en Ryzen 5.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max is 800,- incl verzendkosten ex besturingssysteem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen randapparatuur wordt meegenomen (Schermen, tobo, muis, printer). Oude geluidssysteem is defect, dus die heb ik wel in mn wensenlijstje gezet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard componenten + een dvd speler (wordt hier nog wel eens gebruikt) + dus een geluidssysteem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, wel gewoon A merken en dus geen MStech spul enz
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mn vader wil graag wifi kunnen gebruiken dus heb voor een mobo met wifi gekozen, hierdoor kom je vrij automatisch bij ATX uit. Ook wil hij graag een pc die wat licht geeft, daarom voor deze ATX kast gekozen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Welke van de 2 systemen zouden jullie aanraden en waarom? En zijn er nog verbeteringen/ optimalisaties mogelijk? En/of ben ik nog zaken vergeten?
i5 Build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 213,90 | € 213,90 |
| 1 | Asus TUF H370-Pro Gaming (WiFi) | € 112,51 | € 112,51 |
| 1 | Cooler Master MasterBox E500L Blauw (window) | € 42,85 | € 42,85 |
| 1 | Logitech Z333 | € 42,90 | € 42,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | LG GH24NSD1 | € 12,76 | € 12,76 |
| 1 | Cooler Master V Series V550 | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 80,28 | € 80,28 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 695,- | |
Ryzen 5 Build: