Ik zoek een?
Nieuwe behuizing voor mijn NAS / Server.
Op dit moment heb ik een pricewatch: Sharkoon CA-M Zilver met daarin 1x 2.5" SSD (bootschijf) en in het verleden 1x 3.5" HDD. Deze HDD is stuk, en daarvoor in de plaats heb ik 4x 3.5" schijven. Mijn plan om een externe behuizing te bouwen met E-SATA aansluitingen duurt te lang, dus ga ik gewoon makkelijk een nieuwe behuizing kopen.
Wat is je budget?
€ 30, het liefst niet hoger.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren qua looks.
Qua binnenkant schijvenopslag: allemaal onder elkaar zoals te zien op mijn pricewatch: Cooler Master CM 690 III, tweede foto rechterkant, zou ik fijn vinden. Hierbij zijn de onderste drie schijven 3.5", de vier erboven zijn 2.5" of 3.5" (linker paneeltje is op twee formaten vast te schroeven).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
MoBo: pricewatch: MSI B250M PRO-VD - een Micro-ATX moederbord
PSU: pricewatch: be quiet! Pure Power 9 300W - volgens mij een standaard maat.
Storage: 1x 2.5" SSD, mag overal weggestopt worden
Storage: 4x 3.5" HDD, bij voorkeur zoals beschreven in vorige alinea.
CPU: Intel Pentium G4560 met stock Cooler.
GPU: n/a
(Bij interesse voor volledige specs: gallery: Diamundo en Server.)
Er hoeven niet meer dan 4x 3.5" schijven in te passen, aangezien ik waarschijnlijk wel weer een case-upgrade doe wanneer (lees: als) ik meer schijven wil gebruiken.
Qua afmetingen wil ik de behuizing in een kastje stoppen.
Diepte: het kastje is 30 cm diep, met 8 cm ruimte achter het kastje tot de muur. Dit zou nog wel eens het grootste probleem kunnen worden.
Hoogte: max 26.5 cm hoog
Breed: max 48.5 cm breed.
Zoals je zult zien, is het een laag en breed kastje. Voor een tower kunnen hoogte en breedte dus omgedraaid worden (dan komt 'ie op z'n zijkant te liggen).
Voorbeelden
pricewatch: Sharkoon VS4-S - alleen 45cm diep...
pricewatch: Inter-Tech MA-09 Micro - Gaat qua afmetingen passen, maar heeft wat minder handige disk management
pricewatch: Chieftec Hi-Fi HT-01B - HTPC, mist echter 1x 3.5" OF ik geef de CD slot (5.25") op voor een schijf.
Verder had ik nog deze hele lijst aan cases gevonden (incl de 3 hierboven), gesorteerd op afmetingen (hoogte en breedte omgewisseld) en bay size.
Nieuwe behuizing voor mijn NAS / Server.
Op dit moment heb ik een pricewatch: Sharkoon CA-M Zilver met daarin 1x 2.5" SSD (bootschijf) en in het verleden 1x 3.5" HDD. Deze HDD is stuk, en daarvoor in de plaats heb ik 4x 3.5" schijven. Mijn plan om een externe behuizing te bouwen met E-SATA aansluitingen duurt te lang, dus ga ik gewoon makkelijk een nieuwe behuizing kopen.
Wat is je budget?
€ 30, het liefst niet hoger.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren qua looks.
Qua binnenkant schijvenopslag: allemaal onder elkaar zoals te zien op mijn pricewatch: Cooler Master CM 690 III, tweede foto rechterkant, zou ik fijn vinden. Hierbij zijn de onderste drie schijven 3.5", de vier erboven zijn 2.5" of 3.5" (linker paneeltje is op twee formaten vast te schroeven).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
MoBo: pricewatch: MSI B250M PRO-VD - een Micro-ATX moederbord
PSU: pricewatch: be quiet! Pure Power 9 300W - volgens mij een standaard maat.
Storage: 1x 2.5" SSD, mag overal weggestopt worden
Storage: 4x 3.5" HDD, bij voorkeur zoals beschreven in vorige alinea.
CPU: Intel Pentium G4560 met stock Cooler.
GPU: n/a
(Bij interesse voor volledige specs: gallery: Diamundo en Server.)
Er hoeven niet meer dan 4x 3.5" schijven in te passen, aangezien ik waarschijnlijk wel weer een case-upgrade doe wanneer (lees: als) ik meer schijven wil gebruiken.
Qua afmetingen wil ik de behuizing in een kastje stoppen.
Diepte: het kastje is 30 cm diep, met 8 cm ruimte achter het kastje tot de muur. Dit zou nog wel eens het grootste probleem kunnen worden.
Hoogte: max 26.5 cm hoog
Breed: max 48.5 cm breed.
Zoals je zult zien, is het een laag en breed kastje. Voor een tower kunnen hoogte en breedte dus omgedraaid worden (dan komt 'ie op z'n zijkant te liggen).
Voorbeelden
pricewatch: Sharkoon VS4-S - alleen 45cm diep...
pricewatch: Inter-Tech MA-09 Micro - Gaat qua afmetingen passen, maar heeft wat minder handige disk management
pricewatch: Chieftec Hi-Fi HT-01B - HTPC, mist echter 1x 3.5" OF ik geef de CD slot (5.25") op voor een schijf.
Verder had ik nog deze hele lijst aan cases gevonden (incl de 3 hierboven), gesorteerd op afmetingen (hoogte en breedte omgewisseld) en bay size.
[ Voor 3% gewijzigd door Diamundo op 24-12-2018 16:56 ]
Ik denk na over de woorden van het leven.