Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffiemetGebak
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-09-2022
Beste Tweakers

ik heb een sony bravia KDL-40ex720 van 2011
waar ik heel erg graag netflix en youtube op wil hebben maar volgens sony kan dit niet met dit type tv omdat er geen android opstaat

ik heb zelf de frimware geupgrade van pkg3.... naar pkg4..... via de usb poort
maar ik kan nergens vinden wat die firmware nou is (android, linux, unix, simbian of iets anders en bestaat er mogelijkheid om deze codering aan te passen ? dat er wel netflix en youtube op kan draaien

of is er een android versie die ik op de sony bravia kdl-40ex720 kan instaleren
wie heeft hier ervaring mee en wie kan mij hiermee verder helpen

met vriendelijke groeten
koffie met gebak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 14:07

CeesKees

I rest my Kees

Waarom niet gewoon een mediaspeler of een Chromecast aanschaffen?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Wat is je doel?
Wil je gaan hacken of wil je gewoon makkelijk netflix en YT kijken,

In het eerste geval. Succes. Het OS van deze TV is voor de tijd van android TV of van Netflix etc.
Dus moet je die gaan hacken. Daarbij zal YT en NF niet zo maar geinstalleerd kunnen worden.
Aangezien deze op een supported OS moeten draaien.
En een supported OS moeten ook Drivers voor beschikbaar zijn voor de SOC in je TV.
Deze is waarschijnlijk zo oud dat dit een leuke uitdaging wordt.

In het tweede geval idd gewoon een CC aanschaffen. Simpel, Snel en niet duur en maakt van elke (oude) TV een Smart TV.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het mee- of tegenzit, is er niet eens een firmware waarin de correcte DRM / certificaten zijn opgenomen. Gezien het feit dat Sony al zegt dat ze je niet kunnen helpen, ga ik er zomaar vanuit dat niemand je kan helpen zonder rare kunstgrepen toe te passen.

Ik sluit me ook enigszins aan bij @CeesKees om een andere oplossing te zoeken die sneller en efficienter is namelijk een Chromecast of andersoortig mediaplayer waar je nog enige jaren vlekkeloos plezier van kan hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffiemetGebak
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-09-2022
hey iedereen bedankt voor de reacties

hmmmmm das balen dan maar een extra kastje bij de tv met android tv :D :D :D het is niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
KoffiemetGebak schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:26:
hey iedereen bedankt voor de reacties

hmmmmm das balen dan maar een extra kastje bij de tv met android tv :D :D :D het is niet anders
Youtube app is er wel geweest maar sinds 2015 niet meer ondersteund door Youtube (te oud waarschijnlijk). Netflix zat wel op de Amerikaanse modellen maar is nooit in Europa beschikbaar geweest voor dit model. Maar net als voor de YT app zal die inmiddels vast niet meer ondersteund worden vanwege 'te oud'.
Chromecast eraan hangen is veruit de makkelijkste oplossing ...
Pagina: 1