Toon posts:

netwerk ban

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik wil iemand op het interne netwerk bannen op Computernaam ( hij neemt toch steeds een nieuw dynamisch IP). Weet iemand hier een goed progje voor??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Z'n MACadres eruit halen op de dhcp server >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36
Win 2k Server?

en dan passes geven aan iedereen behalve hij?

- hardware always changes.. -

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Werkt beter dan welk progje dan ook, trek zijn netwerk kabel eruit.
Tenminste als je die optie hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 17:32 schreef Vae_Victis het volgende:
Werkt beter dan welk progje dan ook, trek zijn netwerk kabel eruit.
Tenminste als je die optie hebt.
:) Ja dat is absoluut de best optie, alleen die aap is Chinees en snapt dat soort hints niet.. Hij komt vroeg of laat weer naar beneden gehopt en prikt dan die kabel er weer in... :(

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 17:46 schreef Charliee het volgende:
:) Ja dat is absoluut de best optie, alleen die aap is Chinees en snapt dat soort hints niet.. Hij komt vroeg of laat weer naar beneden gehopt en prikt dan die kabel er weer in... :(
Zorgen dat ie er niet bij kan dan ;)

Maar euhm, wat voor programma's gebruik je om het netwerk te beheren. Heb je bijv een router draaien dan kan je eenvoudig het MAC-Adres van zijn computer wijgeren. Of eigenlijk nog beter:

De IP-adressen op basis van MAC-Adres uitgeven, en hem daar uiteraard niet tussenzetten. Op die manier kan ie ook niet via een ander netwerkkaartje het netwerk op.

Netwerknaam kan ie namelijk zo wijzigen en ook het MAC-adres is bij sommige kaartjes softwarematig aan te passen dus dan is dit de beste optie.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op zondag 22 juli 2001 17:55 schreef Negotiator iets niet helemaal zoals het hoort ;):

[..]

wijgeren
en ik ben weer zo'n l*l om daar maar ff wat van te zeggen :P

ok, back on-topic ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
kan dat met winroute of heb je dan wat meer profi spul nodig???

• Roelant
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 18:02 schreef Charliee het volgende:
kan dat met winroute of heb je dan wat meer profi spul nodig???
Heb je Winroute Lite of Pro :?

[Edit: verduidelijkt]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 18:02 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Winroute Lite/Pro :?
wat bedoel je?

• Roelant
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 18:04 schreef Charliee het volgende:
wat bedoel je?
Winroute bestaat in twee smaakjes, een gratis "lite" uitvoering en de betaalde "pro" versie die iets meer kan.

De pro versie kan het zekerweten, of de lite versie het ook kan weet ik niet. Maar vandaar dat ik dus vroeg welke versie je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 18:06 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Winroute bestaat in twee smaakjes, een gratis "lite" uitvoering en de betaalde "pro" versie die iets meer kan.

De pro versie kan het zekerweten, of de lite versie het ook kan weet ik niet. Maar vandaar dat ik dus vroeg welke versie je hebt.
Pro versie, uiteraard:))

• Roelant
  • Niet online
Dan is het appeltje eitje.

Bij de DHCP server van Winroute pro kun je netjes zien welke IP-adressen zijn uitgegeven. Bij die IP-adressen zie je behalve de computernaam en de leastime ook het "HW Address". Dat staat voor "Hardware Address" en dat is het zelfde als het MAC-adres waar ik het eerder over had.

Je zoekt even uit welke mensen je wel en niet op je netwerkje wil hebben, basicly dus welke netwerkkaartjes je wel en niet op je netwerk wilt hebben en zet de hardware-adressen van die computers even in een notepad bestandje (of iets dergelijks, het is tijdelijk zodat je ze straks weer opnieuw kunt invoeren).

Dan "Remove" je [u]alle[/b] uitgegeven IP-adressen, en voegt ze één voor één weer toe. Dat doe je door op "Add Lease" te klikken, daar vul je het volgends in:

IP Address: Het ip dat je wilt uitgeven (binnen de uitgegeven scope)
Reserved for: Hardware address
Value: Het hardware adres van iemand die wél je netwerk op mag.

Gebruik opopvolgende IP-Adressen zoals bijvoorbeeld:

192.168.1.2
192.168.1.3
192.168.1.4
etc.

Houd er rekening mee dat 192.168.1.1 voor de server zelf is gereserveerd als het goed is, dus die kan je niet uitgeven.

Als dat af is weet je dat je (bijvoorbeeld) 192.168.1.2 tot en met 192.168.1.5 hebt uitgegeven, je klikt dan op de "scope" (192.168.1.0) en klikt "edit".

Je wijzigt daar de range in exact de range die je gebruikt, als je dus IP 192.168.1.2 tot en met 192.168.1.5 hebt uitgegeven vul je het volgende in:

From: 192.168.1.2
To: 192.168.1.5

Op die manier zijn er geen vrije IP-adressen in de scope meer over en kan hij dus niet zomaar het netwerk meer op.

Je kunt dit ook doen met computernamen, zoals de optie "Computer name" in het venstertje "Add lease" al doet vermoeden, maar het grote nadeel daarvan is dat als iemand zijn computernaam wijzigt 'ie ineens het netwerk niet meer opkomt en jij het eerst weer moet wijzigen in je DHCP server, dus dit is gewoon makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
thanx man

Verwijderd

Wat je ook kunt doen is de rest van het netwerk op een 10.X.X.X netwerkje laten draaien en hem gewoon een statisch 192.168.X.X IP adres geven. (en natuurlijk geen DNS/Gateway) :)
Pagina: 1