[overal] Bij slepen cursor iOS verspringt website naar top

Pagina: 1
Acties:

• lepel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-10 10:42
Wanneer ik op iOS 12.1 (maar ook eerdere versies) de cursor probeer te verslepen door hard op de tekst te drukken en dan de slepen, of door hard te drukken op het toetsenbord en dan te slepen, vliegt de pagina heel vaak opeens omhoog tot de top.

Dit is ongelofelijk irritant en maakt het bijna onmogelijk om even snel een reactie op de fp of een post op het forum te maken/bewerken.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

crisp

Devver

Pixelated

Heb je ook enig idee waardoor dat veroorzaakt wordt en wat we ertegen zouden kunnen doen? (ik heb geen apple devices hier in de buurt helaas..)

Intentionally left blank

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt wel bekend; heb soms met EDGE op Android zelfde gedrag. Voor zover ik het kan inschatten; het floating "top" icoontje verschijnt op de plek waar het eind van mijn markering / selectie is. En dan zit ik ineens weer bovenaan de pagina idd.

Ik denk dat die geen SB is maar gewoon de manier & oppervlakte waarmee sommige akties op een kleiner scherm plaatsvinden.

@s1h4d0w kan je hetzelfde gedrag reproduceren door de site in "full desktop modus" te openen op je device? Dan heb je minder / geen last van mijn beschrijving met het top icoontje. Allicht is dan duidelijker voor @crisp of het kan worden opgelost met de lokatie van het icoontje of dat het (zoals ik het inschat) dikke vingers op te klein oppervlak is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lepel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-10 10:42
Dit komt niet door het icoontje, je ziet hetzelfde gedrag wanneer het tekstvak hoger is dan wat momenteel zichtbaar is op de pagina, je kunt dan je vinger omhoog bewegen om omhoog te scrollen op de pagina. Wanneer je op het "top" icoontje klikt scrollt de pagina ook netjes in één keer omhoog, met dit probleem lijkt de snelheid waarmee er naar boven wordt gescrollt relatief aan de positie van mijn vinger op het toetsenbord/de pagina.

Ik kom ook helemaal niet in de buurt van het icoontje op mijn iPhone XS. Het lijkt bijna alsof er een tekstvak over de totale hoogte van de pagina staat en dat hierdoor de tekstvak scroll van iOS in de war raakt. Ik probeerde het op te nemen maar natuurlijk wanneer je een bug report wilt schrijven krijg je het opeens niet meer nageproduceert.

Edit: Het lijkt wel alsof het serieus op het moment dat ik dit topic heb gepost is opgelost. Ik heb er al eeuwen last van op de fp, zelfs nu op het forum tijdens het typen van het originele bericht in deze thread. Nu probeer ik het na te spelen op de fp en op het forum maar ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar.

[ Voor 21% gewijzigd door lepel op 24-12-2018 16:42 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Vziw hebben wij hiervoor niets gedoen, zoals crisp al aangeeft wisten we niet eens wat het was :P