Facebook video's embedden op het forum?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:48

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
We kunnen nu in de embed-tag Twitter en Instagram posts embedden op het forum. Maar is er een reden waarom dit niet werkt voor Facebook?

[Embed: https://www.facebook.com/vuurwerkmiddenmeer/videos/285216032083413/]

Facebook ondersteunt gewoon oEmbed:
https://developers.facebo...plugins/oembed-endpoints/

Ik kan me indenken dat de JS-zut het probleem is (vanwege tracking) maar je kan ook naar de video linken, en de Javascript eruit strippen? :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien vanwege de vele privacy-gerelateerde instellingen die weergave kunnen blokkeren? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

crisp

Devver

Pixelated

Dat we oEmbed gebruiken betekent niet automatisch dat elke site met een oembed endpoint gebruikt kan worden in de video/embed tag. We hanteren hiervoor een whitelist, en dat heeft inderdaad te maken met het feit dat we bepaalde soorten van embeds (oa die javascript injecteren) niet zomaar op onze site willen hebben vanuit privacy en security oogpunt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:48

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
True, dat snap ik, en dat verwachtte ik al. Maar is dat er niet uit te strippen? De inhoud van het bericht staat gewoon er gewoon leesbaar als HTML in. En FB, Insta en Twitter zijn toch de groteren in de social-media wereld, waar nu nog FB hier ontbreekt :).

Van Dumpert heb ik overigens helaas niks gehoord.

[ Voor 63% gewijzigd door AW_Bos op 24-12-2018 15:27 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

crisp

Devver

Pixelated

Voor insta en twitter was het best nog wel een werkje om een redelijke weergave te maken van de gestripte HTML. De plaatjes in zo'n instagram embed zijn dan ook nog eens beperkt houdbaar, en twitter toont ze gewoon niet als je niet hun JS gebruikt... Best kans dat FB ook dergelijke grollen uithaalt :/

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 24-12-2018 15:37 ]

Intentionally left blank