Verzendrestrictie AUS-NZ bij product

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-07 15:15
(ik weet niet zeker of het hier goed staat, anders mag 'ie verplaatst worden :) )

Ik heb een product gevonden wat alleen verzonden wordt binnen de grenzen van Australië of Nieuw Zeeland. Ik heb al contact opgenomen met het merk, maar die willen niet helpen. Die geven gewoon aan dat sommige producten voor specifieke markten gemaakt worden (en Nederland viel daar dus niet onder voor dit item.) Via Ebay of andere sites die hier op lijken wordt het helaas niet aangeboden.
Is er een manier om het product toch naar Nederland te krijgen? De importkosten maken mij niet zo heel veel uit. Alle tips welkom :>

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Je kan proberen iemand te vinden die het lokaal voor je koopt en verzend naar jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vegboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03:24
Zoiets als dit: https://www.ausff.com.au/

Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sharonh schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:47:
(ik weet niet zeker of het hier goed staat, anders mag 'ie verplaatst worden :) )

Ik heb een product gevonden wat alleen verzonden wordt binnen de grenzen van Australië of Nieuw Zeeland. Ik heb al contact opgenomen met het merk, maar die willen niet helpen. Die geven gewoon aan dat sommige producten voor specifieke markten gemaakt worden (en Nederland viel daar dus niet onder voor dit item.) Via Ebay of andere sites die hier op lijken wordt het helaas niet aangeboden.
Is er een manier om het product toch naar Nederland te krijgen? De importkosten maken mij niet zo heel veel uit. Alle tips welkom :>
Men lijkt het niet te willen verkopen buiten AUS - NZLd. dat gebeurt vaker ook in UK(daar heb ik kennissen die het voor mij regelen) Dan nog kan je pakje onderschept worden, en of dat het allemaal waard is.. Weinig kans dus, dat de shop het aan jou verkoopt(en dus ook niet levert)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
xinix03 schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:52:
Je kan proberen iemand te vinden die het lokaal voor je koopt en verzend naar jou.
Ik ken helaas niemand in dat gebied :'(
En om zo iemand online te vertrouwen vind ik ook lastig. Maar bedankt voor de tip!
vegboy schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:59:
Zoiets als dit: https://www.ausff.com.au/

Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Thanks! Zeker het overwegen waard!
Hackus schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:09:
[...]

Men lijkt het niet te willen verkopen buiten AUS - NZLd. dat gebeurt vaker ook in UK(daar heb ik kennissen die het voor mij regelen) Dan nog kan je pakje onderschept worden, en of dat het allemaal waard is.. Weinig kans dus, dat de shop het aan jou verkoopt(en dus ook niet levert)
Het product wordt wel in Nederland verkocht, alleen die specifieke kleur niet ... Ik gok dat het bij de douane geen probleem oplevert als je dat bedoelt met 'onderscheppen'. Dat scheelt.
De shop wil het dus inderdaad niet aan mij als Nederlander verkopen, dat is wel jammer. Maar via een adres in AUS of NZ zoals hierboven zou kunnen :)
Thanks

Modbreak:Wil je voortaan de 'Wijzig'-knop gebruiken ipv. te tripleposten?

[ Voor 62% gewijzigd door Yorinn op 24-12-2018 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sharonh schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:22:
[...]

Het product wordt wel in Nederland verkocht, alleen die specifieke kleur niet ... Ik gok dat het bij de douane geen probleem oplevert als je dat bedoelt met 'onderscheppen'. Dat scheelt.
De shop wil het dus inderdaad niet aan mij als Nederlander verkopen, dat is wel jammer. Maar via een adres in AUS of NZ zoals hierboven zou kunnen :)
Thanks
Dealer kan de kleur normaal wel bestellen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Hackus schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:23:
[...]
Dealer kan de kleur normaal wel bestellen
Zij kunnen er ook niet bij in hun Portal :/
Had al even geïnformeerd bij diverse dealers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Kun je gewoon laten reshippen via een derde partij. De douane gaat dat echt niet tegenhouden omdat een of ander bedrijf z'n producten zelf niet naar het buitenland wil versturen; dat is heel hun taak namelijk niet. Ikzelf doe het weleens met producten uit de vs als ik ze hier echt niet kan vinden (ik gebruik dan Viabox). Met AU/NZ geen ervaringen maar lijkt mij dat het niet heel erg moeilijk zal zijn iets soortgelijks te vinden.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Als het echt alleen om de kleur gaat, koop een spuitbus verf?

Wat voor product hebben we het over?

Er zijn wel services die als tussenstop voor jou pakketje kunnen dienen, zoals @vegboy ook al aangaf.
Maar die zijn over het algemeen behoorlijk (achterlijk) duur.
Ik zou dan zelf op zoek gaan naar een winkel die het misschien tegen een kleine vergoeding naar Nederland wil opsturen.

Als het niet over wapens oid gaat, zou ik me ook niet al te druk maken over de douane. Zie geen enkele reden waarom ze een "normaal" product tegen zouden moeten houden.
Waar denk je precies aan @Hackus ?
Geen goedkeuringen oid word pas een probleem als je gaat handelen.

[ Voor 44% gewijzigd door WEBGAMING op 27-12-2018 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WEBGAMING schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:02:
Als het echt alleen om de kleur gaat, koop een spuitbus verf?

Wat voor product hebben we het over?

Er zijn wel services die als tussenstop voor jou pakketje kunnen dienen, zoals @vegboy ook al aangaf.
Maar die zijn over het algemeen behoorlijk (achterlijk) duur.
Ik zou dan zelf op zoek gaan naar een winkel die het misschien tegen een kleine vergoeding naar Nederland wil opsturen.

Als het niet over wapens oid gaat, zou ik me ook niet al te druk maken over de douane. Zie geen enkele reden waarom ze een "normaal" product tegen zouden moeten houden.
Waar denk je precies aan @Hackus ?
Geen goedkeuringen oid word pas een probleem als je gaat handelen.
ivm invoerrechten etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik dacht dat je bedoelde dat het permanent tegengehouden zou worden oid.

In de TS staat dat kosten bij invoeren geen probleem zijn. ;)

• Sharonh
Jullie denken vast allemaal spannende dingen, maar ik moet jullie helaas teleurstellen dat het "maar" om een hardloopschoen gaat. :P De brede damesschoenen van Asics worden niet meer verkocht in Nederland (of de EU...). Nu zag ik op de site van Asics Australië en NZ de opvolger van een paar wat ik hier wel heb staan in een enorm toffe kleur. Helaas blijkt 'ie zo zeldzaam dat sportwebsites in AUS en NZ de schoen ook niet verkopen (of wel verkopen en niet willen versturen naar Nederland).

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb dit vaak meegemaakt in de VS dat ze alleen binnen de VS wilden shippen. Even goed diverse fora afstruinen en zoeken naar een verzendadres in AU en die dan weer naar jou doorzenden. Je maakt dan een adres aan bij hen en besteld de schoenen op hun adres. Met AU heb ik vaak gezien dat ze niet internationaal shippen trouwens...waarom is mij onduidelijk.

Er zijn veel van die shipping clubs en de kosten vallen mee. Betaal met creditcard/mastercard voor aankoopverzekering. Soms zijn het ook gewoon particulieren die dat doen.

*knip* Het bespreken van belastingontduiking is niet de bedoeling op Tweakers.

Die schoenen lijken mij geen enkel probleem om AU uit te krijgen...ik kijk nog even welke shippers er zijn. Er zijn altijd reviews van die clubs te vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door Yorinn op 27-12-2018 21:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dan word verven met een spuitbus denk ik ook niet zo'n succes. :+

Je kan ook altijd op social media oid zoeken naar iemand die het even naar jou door wil sturen.

*knip*

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 27-12-2018 21:39 ]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Het bespreken van belastingontduiking is niet de bedoeling op Tweakers. Ik heb daarom ook een discussie hierover de Trashcan ingegooid.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Ok excuses belastingontduiking gaat inderdaad te ver, maar een shipper vinden die doorstuurt is niet illegaal en kan gewoon doorgeven dat het commerciele verkoop is. Doorsturen is niet verboden. De webshops hebben redenen waarom ze er niet aan willen beginnen. Terugsturen etc wordt lastig en er is AU recht toepasselijk. Heeft met kosten te maken lijkt me.

Houd wel in gedachte dat belastingontwijking iets anders is dan belastingontduiking.

Evengoed, ik zal me aan de regels hier houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
LucyLG schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:06:
Ik heb dit vaak meegemaakt in de VS dat ze alleen binnen de VS wilden shippen. Even goed diverse fora afstruinen en zoeken naar een verzendadres in AU en die dan weer naar jou doorzenden. Je maakt dan een adres aan bij hen en besteld de schoenen op hun adres. Met AU heb ik vaak gezien dat ze niet internationaal shippen trouwens...waarom is mij onduidelijk.

Er zijn veel van die shipping clubs en de kosten vallen mee. Betaal met creditcard/mastercard voor aankoopverzekering. Soms zijn het ook gewoon particulieren die dat doen.

[mbr]*knip* Het bespreken van belastingontduiking is niet de bedoeling op Tweakers.[/]

Die schoenen lijken mij geen enkel probleem om AU uit te krijgen...ik kijk nog even welke shippers er zijn. Er zijn altijd reviews van die clubs te vinden.
Zou echt top zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je zelfs niks op https://www.amazon.com.au vinden? Daar is vaak ook wel een aanbieder te vinden die intrnationaal wil versturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Ik heb via het allesamerika forum een shipping adres gevonden van een professionele partij in de VS.

Zoek een liefhebbersforum van Australie op en er staan ongetwijfeld diverse posts met de vraag welke adressen als shipping/forwarders ok zijn. Je hebt dan vele reviews ook nog eens.

Alles wordt door shipper opgepakt ook de douane afhandeling/uitvoer naar NL. De kosten lopen dan wel wat op, niets is gratis, dus het voorstel van @Verwijderd is ook geen slecht idee!

[ Voor 27% gewijzigd door LucyLG op 02-01-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Verwijderd schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:29:
Kun je zelfs niks op https://www.amazon.com.au vinden? Daar is vaak ook wel een aanbieder te vinden die intrnationaal wil versturen
Ik was even heel enthousiast over dit idee, maar helaas is de Asics gel Fortitude wide daar ook niet te vinden ;) Bedankt voor de tip echter :>

[ Voor 0% gewijzigd door Sharonh op 04-01-2019 17:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:14

Qwerty-273

Meukposter

Er zijn genoeg fabrikanten die een model voor een bepaalde markt/regio uitbrengen. Dat is op dat vlak gewoon de keus van de fabrikant die dat ook als 'regelgeving' op hun distributeurs kan opleggen. Maar iemand (persoon of bedrijf) dat het product koopt en doorstuurd is geen enkel probleem.

Zelf heb ik ook rond moeten shoppen binnen de EU voor een bepaalde serie wanddozen waar we de keuze voor gemaakt hadden. Bepaalde opties waren niet leverbaar omdat de nationale distribiteur ze niet afneemt, en producent niet direct levert maar alles via tussen personen doet.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Sharonh schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:00:
Jullie denken vast allemaal spannende dingen, maar ik moet jullie helaas teleurstellen dat het "maar" om een hardloopschoen gaat. :P De brede damesschoenen van Asics worden niet meer verkocht in Nederland (of de EU...). Nu zag ik op de site van Asics Australië en NZ de opvolger van een paar wat ik hier wel heb staan in een enorm toffe kleur. Helaas blijkt 'ie zo zeldzaam dat sportwebsites in AUS en NZ de schoen ook niet verkopen (of wel verkopen en niet willen versturen naar Nederland).
Voor eigen gebruik mag je een paar schoenen importeren, ook als er een officiële EU importeur is.
Ik heb ook wel eens schoenen gekocht in de US, omdat die in NL niet te koop waren in mijn maat.

Maar let op: als de verkoper niet naar het buitenland wil versturen, moet je voorzichtig zijn. De reden kan bijvoorbeeld zijn dat ze je een exemplaar gaan sturen dat lang in een winkel gelegen heeft. De ene schoen is dan een beetje verkleurd, vuil of beschadigd. Bij binnenlandse klanten kunnen ze gemakkelijk zeggen "stuur maar terug dan krijg je je geld terug", maar bij internationale klanten is dat te duur.

Verder komen de kleuren via internet soms heel anders over dan ze in werkelijkheid zijn, bij mij was met name bij blauw het verschil vaak groot.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Pagina: 1