Industriele labelprinter issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 01:29
Ik heb op mijn werk de beschikking over een industriële labelprinter. (Carl Valentin Spectra 162/12) Deze is ooit in een financieel makkelijkere tijd aangeschaft en toen onder een werkbank beland. Mensen die met hun handen werken (draaibanken, frezen e.d.) zijn niet altijd even goed in ICT. ;)

Ik heb dat ding uit technische interesse geadopteerd. Er zitten honderden meters transferfolie en rollen divers stickermateriaal bij. De printer functioneert mechanisch goed en ik heb hem ingezet om eigendomslabels voor apparatuur te maken en afkeurstickers voor dingen die niet door NEN3140 keuringen heenkomen.

Het probleem is echter dat de printer moeite heeft met grote zwarte vlakken, hierbij gaat het transferfolie kreukelen. Daardoor komen er witte strepen op de afdruk. Dit kan je deels voorkomen door in de software de "darkness" op minimaal te zetten. Waarschijnlijk wordt de printerkop dan minder heet en vervormt het plastic minder.

Uiteraard denk ik dat het uiteindelijk gewoon een ouderdomsissue is, de transferfolie heeft 10 jaar onder een bank gelegen in een stoffig gebouw met matige klimaatbeheersing.

Is het een kwestie van gewoon een nieuwe transfer rol of zouden er nog meer dingen waar ik naar zou moeten kijken?

Weblog | Straling!