Weldra start ik mijn zelfstandige activiteit waardoor ik veel van thuis zal werken. Hierdoor ben ik op zoek naar een nieuw workstation. 'k Heb al vaker een eigen game systeem gebouwd, maar merk dat ik wat out-of-the-loop ben. Hulp is dus welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem??
Twee schermen aansluiten, spreadsheets en accounting software runnen (OCR heavy soms), via VPN een andere computer overnemen.
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Twee schermen (nog uit te zoeken/aan te kopen) 1920x1080. 't is om te werken, workspace is belangrijker dan resolutie/reactietijd
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief schermen/randaparatuur: 500 - 800 euro.
Meer kan als dat nodig zou zijn (aangezien ik er dagelijks 8 uur op moet werken, ik wil niets dat traag werkt). Aangezien een scherm ook al snel 150-200 euro kost en er nog een hoop andere opstartkosten zijn, ga ik liefst niet te wild
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb in de BBG gekeken en de low/mid budget systemen lijken mij te voldoen, met als bonus dat ik niet van pc hoef te wisselen als ik eens tussendoor iets kleins wil spelen.
Op de fora wordt echter ook over NUC's gesproken, maar ik heb hier 0,0 ervaring mee. 't is kleiner, dus properder voor op mijn kantoor maar ik weet niet of die vlot werken zonder super duur te gaan.
Wat verwacht je van ons?
'k Heb wat artikels/ervaringen gelezen maar raak niet goed wegwijs.
Zouden jullie voor een traditionele desktop gaan of eerder een NUC? Bij desktop: afwijken van de BBG? Bij NUC: linkje naar een build die het plaatje past? Of te moeilijk om zelf uit te zoeken en beter prebuild kopen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem??
Twee schermen aansluiten, spreadsheets en accounting software runnen (OCR heavy soms), via VPN een andere computer overnemen.
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Twee schermen (nog uit te zoeken/aan te kopen) 1920x1080. 't is om te werken, workspace is belangrijker dan resolutie/reactietijd
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief schermen/randaparatuur: 500 - 800 euro.
Meer kan als dat nodig zou zijn (aangezien ik er dagelijks 8 uur op moet werken, ik wil niets dat traag werkt). Aangezien een scherm ook al snel 150-200 euro kost en er nog een hoop andere opstartkosten zijn, ga ik liefst niet te wild
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb in de BBG gekeken en de low/mid budget systemen lijken mij te voldoen, met als bonus dat ik niet van pc hoef te wisselen als ik eens tussendoor iets kleins wil spelen.
Op de fora wordt echter ook over NUC's gesproken, maar ik heb hier 0,0 ervaring mee. 't is kleiner, dus properder voor op mijn kantoor maar ik weet niet of die vlot werken zonder super duur te gaan.
Wat verwacht je van ons?
'k Heb wat artikels/ervaringen gelezen maar raak niet goed wegwijs.