Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Workstation desktop of NUC nemen? (mid budget)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Emrel
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-04-2019
Weldra start ik mijn zelfstandige activiteit waardoor ik veel van thuis zal werken. Hierdoor ben ik op zoek naar een nieuw workstation. 'k Heb al vaker een eigen game systeem gebouwd, maar merk dat ik wat out-of-the-loop ben. Hulp is dus welkom!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem??
Twee schermen aansluiten, spreadsheets en accounting software runnen (OCR heavy soms), via VPN een andere computer overnemen.

Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Twee schermen (nog uit te zoeken/aan te kopen) 1920x1080. 't is om te werken, workspace is belangrijker dan resolutie/reactietijd

Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief schermen/randaparatuur: 500 - 800 euro.
Meer kan als dat nodig zou zijn (aangezien ik er dagelijks 8 uur op moet werken, ik wil niets dat traag werkt). Aangezien een scherm ook al snel 150-200 euro kost en er nog een hoop andere opstartkosten zijn, ga ik liefst niet te wild ;)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb in de BBG gekeken en de low/mid budget systemen lijken mij te voldoen, met als bonus dat ik niet van pc hoef te wisselen als ik eens tussendoor iets kleins wil spelen.

Op de fora wordt echter ook over NUC's gesproken, maar ik heb hier 0,0 ervaring mee. 't is kleiner, dus properder voor op mijn kantoor maar ik weet niet of die vlot werken zonder super duur te gaan.

Wat verwacht je van ons?
'k Heb wat artikels/ervaringen gelezen maar raak niet goed wegwijs. 8)7 Zouden jullie voor een traditionele desktop gaan of eerder een NUC? Bij desktop: afwijken van de BBG? Bij NUC: linkje naar een build die het plaatje past? Of te moeilijk om zelf uit te zoeken en beter prebuild kopen?

Beste antwoord (via Emrel op 27-04-2019 14:17)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Krachtige zuinige NUC
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC8I7BEH€ 473,50€ 473,50
1Corsair Vengeance LPX CMSX16GX4M2A2400C16€ 113,90€ 113,90
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,40

Maar er zijn zoveel opties. HTPC/SFF, Mini-ITX build etc etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Krachtige zuinige NUC
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC8I7BEH€ 473,50€ 473,50
1Corsair Vengeance LPX CMSX16GX4M2A2400C16€ 113,90€ 113,90
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,40

Maar er zijn zoveel opties. HTPC/SFF, Mini-ITX build etc etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 12:29
Wat voor een spreadsheets hebben we het over? Veel geautomatiseerde taken met grote datasets en (matrix)formules? Zo niet, zou ik me niet heel druk maken over performance.

OCR is volgens mij over het algemeen ook hartstikke snel, maar je zou vanuit de accounting software kunnen kijken naar aangerade systemen? Helpt je wellicht wat richting geven.

NUC zijn lekker makkelijk, weinig om aan te doen en snel op te bergen, al dan niet opgehangen achter je monitor. Zuinig, vlot maar verder niet te upgraden. Vergelijkbaar systeem zelf kopen is ongetwijfeld goedkoper en kun je upgraden, maar moet ook nog in elkaar gezet worden. Zorg in ieder geval voor een SSD.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Emrel
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-04-2019
Arjan90 schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:10:
Wat voor een spreadsheets hebben we het over? Veel geautomatiseerde taken met grote datasets en (matrix)formules? Zo niet, zou ik me niet heel druk maken over performance.
Allemaal erg basic stuff, niet iets wat speciale hardware vereist denk ik.

Bedankt voor je input over NUC. 'k Ga er wat verder over lezen en aan de slag met de suggestie van Hackus. Upgradability is niet echt een vereiste, en heel wat collega's werken nu reeds met NUC, dus qua performance is dat dik oke waarschijnlijk. Ik was een beetje sceptisch omdat het allemaal zo klein is (groter is beter, right? :9 ), maar jullie stellen me wat gerust!

Nogmaals hartelijk dank voor jullie antwoorden en prettig kerstfeest! :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:06

SeatRider

Hips don't lie

In plaats van 2x FHD schermen kun je ook 1x een 4K monitor overwegen. Heb je effectief nog 2x zoveel real estate. Heb zelf een 32" AOC hier staan icm een Intel NUC met i5, draait als een speer.

Nederlands is makkelijker als je denkt