Herinstalleren zonder productcode

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06 08:59
Hallo. Ik zit met een vraag.
Ik heb een tijdje geleden een laptop gekocht, waar windows 10 op staat geinstalleerd. Ik heb geen productcode. Ook werd er standaard geen herstelpartitie aangemaakt. Ik zie allesinds geen 2de partitie als ik naar 'deze computer' ga. Wat moet ik nu doen om hem terug te krijgen zoals ik hem in het begin heb gekregen? Ik wil (eventueel) ook een nieuwe harde schijf plaatsen. Maar kan ik nu nog een herstelschijf aanmaken zonder restanten van de huidige installatie? Stel dat er een virus op mijn laptop staat, staat deze dan mee op de herstelschijf?

Beste antwoord (via TheVMaster op 29-12-2018 22:54)

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je kan Windows 10 toch resetten..

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Herstelpartities staan in de regel verborgen, dus die zul je ook niet zomaar zien bij 'deze computer'.

Open je diskmanagement eens (start -> diskmgmt.msc) en kijk wat daarin staat.

De Windows 10 productcodes zijn bij nieuwe computers vaak ingebakken in de UEFI, dus als je Windows installeert pakt hij dat automatisch op.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je kan Windows 10 toch resetten..

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 16:13

Kraz

Saving the world

DIT inderdaad.
Je kunt in Windows 10 gewoon een "Reset" doen;
- Alle gegevens wissen en alles naar factory default
- Alles naar factory default, maar bestanden bewaren.

Komt op hetzelfde neer als je computer opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:52
Heb je je account gekoppeld aan een Microsoft account? Als je naar instellingen / Bijwerken en beveiliging / activering gaat wat staat er dan bij activeren.

Als er Windows is geactiveerd met een digitale licentie die is gekoppeld aan uw Microsoft account staat dan zit deze gekoppeld aan je microsoft account en zal hij deze bij een herinstallatie weer activeren als je met dit account aanmeld.

Je kan kiezen voor de reset optie zoals @Kraz aangeeft of via de media creation tool windows downloaden en deze op een usb stick zetten en dan installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door HKLM_ op 24-12-2018 13:39 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-07 14:29
Er bestaan ook programma's om je licentie code op te zoeken: https://www.techadvisor.c...s-10-product-key-3632749/

En mocht je de ISO moeten downloaden omdat b.v. je harde schijf het heeft begeven: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

[ Voor 33% gewijzigd door Pjotrofsky op 24-12-2018 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Windows 10 iso kan je voor herinstallatie downloaden bij microsoft en installeren zonder productcode. Als er een geldige windows licentie aan de hardware gekoppeld is word deze dan automatisch geactiveerd.

Het is dus niet nodig maar er zijn evt ook tools om je key mee uit te lezen:
https://www.nirsoft.net/u...viewer.html#DownloadLinks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Bedankt voor je reply.
Als ik naar de probleemoplosser ga, zie ik 2 opties die nuttig kunnen zijn. 1: opnieuw beginnen met een schone installatie van windows. 2: deze pc opnieuw instellen.

Ik denk dat de 2de optie het meest voor de hand liggend is aangezien ik hem wil zoals ik hem heb ontvangen. Dus alles wissen en een schone installatie van windows. Maar gaat windows dan niet achter een productcode vragen ter activatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Cyberdemon schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:53:
[...]

Bedankt voor je reply.
Als ik naar de probleemoplosser ga, zie ik 2 opties die nuttig kunnen zijn. 1: opnieuw beginnen met een schone installatie van windows. 2: deze pc opnieuw instellen.

Ik denk dat de 2de optie het meest voor de hand liggend is aangezien ik hem wil zoals ik hem heb ontvangen. Dus alles wissen en een schone installatie van windows. Maar gaat windows dan niet achter een productcode vragen ter activatie?
Nope als je het vanuit het instellingen menu doet en dan systeemherstel kiest en voor alles verwijderen gaat zal hij niet om een key vragen. Dan installeerd hij windows opnieuw en heb je hem zoals uit de doos.

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 24-12-2018 13:57 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
HKLM_ schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:38:
Heb je je account gekoppeld aan een Microsoft account? Als je naar instellingen / Bijwerken en beveiliging / activering gaat wat staat er dan bij activeren.

Als er Windows is geactiveerd met een digitale licentie die is gekoppeld aan uw Microsoft account staat dan zit deze gekoppeld aan je microsoft account en zal hij deze bij een herinstallatie weer activeren als je met dit account aanmeld.

Je kan kiezen voor de reset optie zoals @Kraz aangeeft of via de media creation tool windows downloaden en deze op een usb stick zetten en dan installeren.
Bedankt voor je reply.
Er staat bij activeren : windows is geactiveerd met een digitale licentie.
Ik heb geen Microsoft account gekoppeld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
HKLM_ schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:55:
[...]

Nope als je het vanuit het instellingen menu doet en dan systeemherstel kiest en voor alles verwijderen gaat zal hij niet om een key vragen. Dan installeerd hij windows opnieuw en heb je hem zoals uit de doos.
Zonder virussen of mogelijke scriptjes van hackers?

Edit: te snel gelezen. Bericht aangepast

[ Voor 13% gewijzigd door Cyberdemon op 24-12-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Cyberdemon schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:58:
[...]

Maar dan staat hij wel terug in de staat zoals ik hem heb gekregen? . Zonder virussen bestanden , of mogelijke scriptjes van hackers?
Yes maar als je daar last van hebt kan je beter een iso downloaden via de creaton tool en hem daarvandaan installeren. Dat gaat denk ik ook wel goed met je key als ik het zo lees (digitale key vanaf fabriek zit gewoon in je uefi)

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 24-12-2018 13:59 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
HKLM_ schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:59:
[...]

Yes maar als je daar last van hebt kan je beter een iso downloaden via de creaton tool en hem daarvandaan installeren. Dat gaat denk ik ook wel goed met je key als ik het zo lees (digitale key vanaf fabriek zit gewoon in je uefi)
Ik ondervind niet meteen iets verdacht maar ik heb een gratis antivirus. Ook wel een firewall (zone alarm) en die gaf in het verleden inbraakmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Cyberdemon schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:01:
[...]

Ik ondervind niet meteen iets verdacht maar ik heb een gratis antivirus. Ook wel een firewall (zone alarm) en die gaf in het verleden inbraakmeldingen.
Wat voor meldingen waren dat dan :+ Installeer dat ding via de instellingen opnieuw als je een recovery partitie hebt pakt hij hem daar vandaan en heb je ook je bloatware van je fabrikant weer en anders heb je een (normale) windows versie.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
HKLM_ schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:03:
[...]

Wat voor meldingen waren dat dan :+ Installeer dat ding via de instellingen opnieuw als je een recovery partitie hebt pakt hij hem daar vandaan en heb je ook je bloatware van je fabrikant weer en anders heb je een (normale) windows versie.
Er staat (nu nog steeds) basic firewall: 2773 access attempts blocked.
Maar als er nu een recovery partitie opstaat, kan een hacker of virus zich daar niet in nestelen? Of is zo'n partitie enkel lezen?
Ik ga het bericht eens terug lezen dat iemand had gestuurd om de partitie uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
TERW_DAN schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:28:
Herstelpartities staan in de regel verborgen, dus die zul je ook niet zomaar zien bij 'deze computer'.

Open je diskmanagement eens (start -> diskmgmt.msc) en kijk wat daarin staat.

De Windows 10 productcodes zijn bij nieuwe computers vaak ingebakken in de UEFI, dus als je Windows installeert pakt hij dat automatisch op.
Bedankt voor je reply.
Het is een tweedehandslaptop.
Er staat:
C:
schijf 0 partitie 1 (42mb vrij)
Schijf 0 partitie 2 (100mb)

Edit: hoe kan ik simpel in 1 bericht meerdere replys beantwoorden?

Wacht, ik zal een prints teen sturen

[ Voor 8% gewijzigd door Cyberdemon op 24-12-2018 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 16:13

Kraz

Saving the world

Cyberdemon schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:11:
[...]

Bedankt voor je reply.
Er staat:
C:
schijf 0 partitie 1 (42mb)
Schijf 0 partitie 2 (100mb)
Die partitie van 100Mb is voor Windows 10 en staat op elke machine.

Wat jij wilt is al meerdere keren aangegeven hoe je dit kunt doen.
Een stap voor stap beschrijving is ook online te vinden;
https://www.techzine.nl/h...ren-herstellen-reset.html

Als je ALLES reset met het verlies van gegevens dan is er op geen enkele manier meer een bestand terug te halen.
Als er dan nog virussen op je PC zouden staan, dan zitten deze ingebakken in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Cyberdemon schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:08:
[...]

Er staat (nu nog steeds) basic firewall: 2773 access attempts blocked.
Maar als er nu een recovery partitie opstaat, kan een hacker of virus zich daar niet in nestelen? Of is zo'n partitie enkel lezen?
Ik ga het bericht eens terug lezen dat iemand had gestuurd om de partitie uit te lezen.
Veel van dat soort meldingen stellen niks voor. Dus om te kijken of het een hackpoging (zeer warschijnlijk niet) of iets dergelijks was zul je moeten kijken wat waar en hoe de melding vandaan komt. Dat kan bv prima onschuldig iets zijn als een andere een PC, smart-tv of netwerkprinter in je netwerk zijn die probeert je shares te lezen oid.

[ Voor 3% gewijzigd door -36- op 24-12-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Kraz schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:14:
[...]

Die partitie van 100Mb is voor Windows 10 en staat op elke machine.

Wat jij wilt is al meerdere keren aangegeven hoe je dit kunt doen.
Een stap voor stap beschrijving is ook online te vinden;
https://www.techzine.nl/h...ren-herstellen-reset.html

Als je ALLES reset met het verlies van gegevens dan is er op geen enkele manier meer een bestand terug te halen.
Als er dan nog virussen op je PC zouden staan, dan zitten deze ingebakken in Windows.
Ja sorry. Als er zoveel reacties zijn word het voor mij wat chaotisch & vergeet ik wie wat gezegd heeft. Bedankt voor het linkje.
Ga het direct bekijken. Dit linkje is zon reset vanuit instellingen dan?

Edit: OK dit is wat ik zocht.
Bedankt.
Maar nu zit ik nog met de vraag, als ik nu een nieuwe harde schijf wil steken. Wat dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberdemon op 24-12-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Cyberdemon schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:17:
[...]
Maar nu zit ik nog met de vraag, als ik nu een nieuwe harde schijf wil steken. Wat dan?
Windows Creation Tool (op een USB-stick), is al eerder gepost.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Bedankt allemaal voor jullie reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-07 10:13

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Microsoft registreer je hardware en slaat dat op en elke reinstall met zelfde hardware en daarna internetverbinding zal het automatisch met de zelfde code registreren.

Alleen met te veel afwijkend hardware of moederbord moet er een nieuwe code

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ik zit nog met een vraag. Ik heb Norton aangekocht en een VPN. Voor maximale bescherming. Daarvoor had ik avast free antivirus & ZoneAlarm firewall. Maar als ik nu een nieuwe windows installatie doe (zonder deftige beveiliging & VPN). Kan een hacker zich vóór het installeren van de beveiliging dan al niet nestelen in mijn computer? Stel dat er een hacker in het netwerk zelf zit, wat dan? Als zon persoon je Mac adres van je router/modem heeft, is dat niet genoeg om zich te wurmen in het netwerk? Mijn ouder is niet zo bezig met beveiliging, is ook niet echt voorzichtig en is dus een makkelijk slachtoffer voor hackers. Ik heb ooit eens een hacker gehad. Sindsdien ben ik heel voorzichtig tot zelfs freaky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Nee, een router heeft NAT en is beschermd tegen aanvallen vanaf het internet. Windows kan je dus gewoon installeren. Als de router gehackt is gaat verder geen enkele firewall of virusscanner helpen je pc veilig te houden. En opnieuw installeren is dan niet de oplossing van het probleem. Echter 99,9% van de normale windows gebruikers worden 'gehackt' door foute software te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
-36- schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:35:
Nee, een router heeft NAT en is beschermd tegen aanvallen vanaf het internet. Windows kan je dus gewoon installeren. Als de router gehackt is gaat verder geen enkele firewall of virusscanner helpen je pc veilig te houden. En opnieuw installeren is dan niet de oplossing van het probleem. Echter 99,9% van de normale windows gebruikers worden 'gehackt' door foute software te installeren.
Bedankt voor je antwoord.
Ik begrijp het niet goed.
Eenderzijds zeg je dat een router is beschermd tegen aanvallen van het internet. Anderzijds zeg je dat een router wel degelijk kan gehackt worden. Waar ik voor vrees een beetje is dat die hacker dat ik heb gehad jaren geleden zich zodanig al heeft genesteld in mijn netwerk en rustig wacht tot ik bv een groot bedrag op mijn rekening heb staan en dan zijn slag slaat & vertrekt. Het klinkt een beetje vergezocht maar ik denk dat iedereen wel waarde hecht aan zijn of haar computer zijn betrouwbaarheid. Zeker ivm bankzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Cyberdemon schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:14:
[...]

Bedankt voor je antwoord.
Ik begrijp het niet goed.
Eenderzijds zeg je dat een router is beschermd tegen aanvallen van het internet. Anderzijds zeg je dat een router wel degelijk kan gehackt worden. Waar ik voor vrees een beetje is dat die hacker dat ik heb gehad jaren geleden zich zodanig al heeft genesteld in mijn netwerk en rustig wacht tot ik bv een groot bedrag op mijn rekening heb staan en dan zijn slag slaat & vertrekt. Het klinkt een beetje vergezocht maar ik denk dat iedereen wel waarde hecht aan zijn of haar computer zijn betrouwbaarheid. Zeker ivm bankzaken.
Wat voor modem/router gebruik je? Ik heb echt het idee dat je dingen ziet die er waarschijnlijk helemaal niet zijn tenzij je hele gekke dingen gedaan hebt op je pc/modem router......

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
HKLM_ schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:19:
[...]

Wat voor modem/router gebruik je? Ik heb echt het idee dat je dingen ziet die er waarschijnlijk helemaal niet zijn tenzij je hele gekke dingen gedaan hebt op je pc/modem router......
Geen idee. Gewoon van mijn provider.

Ik heb in mijn wilde tienerjaren met hacken bezig geweest en met hackers gepraat.
Ik wist dat ik gehackt was omdat mijn computer rare dingen deed zoals van zelf scrollen. Ik dacht eerst dat de muis gewoon kapot was dus kocht ik een nieuwe maar hielp niet. Dan was ik dus zeker en heb ik proberen te communiceren met de hacker in de zoekbalk en zijn antwoord kwam in de zoekresultaten van google. Was heel erg creepy. Vandaar dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:37
We kunnen een hele discussie gaan voeren wat er wel en niet gehackt kan worden op een router, en hoe gevaarlijk dat is.

Maar even een andere insteek:

Je hebt die router kennelijk al jaren ("hack was jaren geleden"). Bel je provider, en zeg dat de wifi slecht wordt. Bij de meeste grote providers kijken ze nergens naar, en wordt je een nieuwe (modernere!) router toegestuurd, en krijg je een retoursticker voor de oude. Gratis! Heb je gelijk een betere/modernere router. Op fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
TomsDiner schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:57:
We kunnen een hele discussie gaan voeren wat er wel en niet gehackt kan worden op een router, en hoe gevaarlijk dat is.

Maar even een andere insteek:

Je hebt die router kennelijk al jaren ("hack was jaren geleden"). Bel je provider, en zeg dat de wifi slecht wordt. Bij de meeste grote providers kijken ze nergens naar, en wordt je een nieuwe (modernere!) router toegestuurd, en krijg je een retoursticker voor de oude. Gratis! Heb je gelijk een betere/modernere router. Op fabrieksinstellingen.
Ik ga dit doen.
Een nieuwe router aanvragen.
En alles uitkiemen. Mijn laptop (vroeger had ik een desktop, waarop ik dan met het hacken bezig was) vertoont 1 vreemd symptoom.
Als ik een game speel word dit soms onderbroken omdat het windows menu word geopend. Alsof iemand vanop afstand de windows knop dus induwt. Daarom dus de vraag van de herinstallatie.

Wat betreft mijn wilde tienerjaren..
Lees dit maar eens:
nieuws: Nederlandse politie doet invallen vanwege Blackshades-malware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Cyberdemon schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:14:
[...]

Ik ga dit doen.
Een nieuwe router aanvragen.
En alles uitkiemen. Mijn laptop (vroeger had ik een desktop, waarop ik dan met het hacken bezig was) vertoont 1 vreemd symptoom.
Als ik een game speel word dit soms onderbroken omdat het windows menu word geopend. Alsof iemand vanop afstand de windows knop dus induwt. Daarom dus de vraag van de herinstallatie.

Wat betreft mijn wilde tienerjaren..
Lees dit maar eens:
nieuws: Nederlandse politie doet invallen vanwege Blackshades-malware
Gelukkig had ik bij de inval Linux geïnstalleerd en al lang afstand genomen van dit zaakje.
Dus hebben ze niets gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberdemon op 28-12-2018 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
ik kon die product key overigens wel achterhalen in mn computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
LucyLG schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:56:
ik kon die product key overigens wel achterhalen in mn computer
?
Ach wat maakt het uit. Al moet ik een nieuwe laptop kopen... Geld kom ik niet te kort.

[ Voor 23% gewijzigd door Cyberdemon op 29-12-2018 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Ja die kan je er wel uitvissen en is me gelukt. Mag ik me verontschuldigen dat ik hierop terug moet komen hoe ik dat ookalweer heb gedaan? Ik heb zeker gevonden.

UPDATE

Produkey gedownload geloof ik maar er meer mogelijk, nieuwe laptop lijkt me niet nodig hooguit licentie kopen en die heb je voor paar tientjes.

[ Voor 21% gewijzigd door LucyLG op 29-12-2018 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
LucyLG schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:00:
[...]

Ja die kan je er wel uitvissen en is me gelukt. Mag ik me verontschuldigen dat ik hierop terug moet komen hoe ik dat ookalweer heb gedaan? Ik heb zeker gevonden.

UPDATE

Produkey gedownload geloof ik maar er meer mogelijk, nieuwe laptop lijkt me niet nodig hooguit licentie kopen en die heb je voor paar tientjes.
Weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ik sta hier op punt om vanuit instellingen een schone installatie van Windows te doen maar bij het proces word aangegeven dat ook de geïnstalleerde drivers worden verwijderd. Dus weet ik niet wat ik nu moet doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberdemon op 09-04-2019 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Cyberdemon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:50:
Dus weet ik niet wat ik nu moet doen.
Nieuwe laptop kopen? :+
Cyberdemon schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:11:
[...]
Cyberdemon schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:59:
[...]
Ach wat maakt het uit. Al moet ik een nieuwe laptop kopen... Geld kom ik niet te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Cyberdemon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:50:
Ik sta hier op punt om vanuit instellingen een schone installatie van Windows te doen maar bij het proces word aangegeven dat ook de geïnstalleerde drivers worden verwijderd. Dus weet ik niet wat ik nu moet doen.
Ja al je drivers zijn wellicht weg, maar die kan je vaak toch weer downloaden? Of is dat bij jou niet het geval voor bepaalde programma's?

Ik heb het laten doen door een expert. Die heeft alles leeggehaald, windows er weer op en mn bestanden en programma's ook teruggezet.

Wellicht een aanrader. Kostte me EUR 35 en was binnen 1 dag klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

LucyLG schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:28:
[...]
Ja al je drivers zijn wellicht weg, maar die kan je vaak toch weer downloaden? Of is dat bij jou niet het geval voor bepaalde programma's?

Ik heb het laten doen door een expert. Die heeft alles leeggehaald, windows er weer op en mn bestanden en programma's ook teruggezet.

Wellicht een aanrader. Kostte me EUR 35 en was binnen 1 dag klaar.
Basisdrivers voor de belangrijkste zaken (toetsenbord, beeldscherm, HDD/SSD en netwerkverbinding) zitten wel in de Windows installatiemedia, USB-muis heeft zelf het benodigde aan boord (indien nodig) en de hele verdere rest kan tijdens/na installatie gedownload worden. Iemand met wat gewoon gezond boerenverstand kan het zelf ruim binnen een dag.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Freee!! schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:02:
[...]

Basisdrivers voor de belangrijkste zaken (toetsenbord, beeldscherm, HDD/SSD en netwerkverbinding) zitten wel in de Windows installatiemedia, USB-muis heeft zelf het benodigde aan boord (indien nodig) en de hele verdere rest kan tijdens/na installatie gedownload worden. Iemand met wat gewoon gezond boerenverstand kan het zelf ruim binnen een dag.
Uhm tsja, ik vond het een lastig klusje en had met enige zekerheid mn pc snel weer nodig. Boerenverstand en Windows 10 haha, leuk ;-)

Dat ik als jurist een IT nono ben vind ik geen belediging hoor. Inmiddels is het beter gesteld met mn IT kennis mede door jullie alleraardigste Tweakers

[ Voor 11% gewijzigd door LucyLG op 09-04-2019 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Het is al in orde.
Heb m gewoon naar fabrieksinstellingen gezet. De belangrijkste drivers staan er nog op.
Pagina: 1