Aanleggen Wi-Fi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik heb regelmatig trammelant met de Wi-Fi verbinding in mijn huis. Ik heb momenteel een abonnement van:
200Mb/s Download
20Mb/s Upload

Nu haal ik in de praktijk bedraad niet meer dan 100 en draadloos niet meer dan 50. Dat draadloos altijd zwakker is weet ik en is verder niet van toepassing. Ik maak gebruik van het standaard modem van Ziggo wat in de meterkast staat.

Nu zat ik te denken: Als ik een ''goede'' router koop, bijvoorbeeld een Netgear Nighthawk R7500, deze in de woonkamer neerzet(UTP kabel ligt er via de loze leiding). Vervolgens het standaard modem van Ziggo in de bridgemodus zet en dus voortaan de verbinding laat lopen via de nieuwe router.

Zou dit aanzienlijk verschil maken? Het standaard modem staat in de meterkast waarbij deze 3 aluminium kozijnen tegenkomt alvorens de verbinding de woonkamer bereikt..

Indien iemand hier tips/opmerkingen over heeft hoor ik ze graag, heb geen trek om +-€200,- aan een router te spenderen om er achteraf achter te komen dat het weinig tot geen verschil maakt. Dan een laatste vraag: als ik routers aan het zoeken ben, zie ik regelmatig: max. snelheid draadloos 1793Mb/s. Als ik maar maximaal 200Mb/s ontvang maakt het niet uit of de router nou 1000 of 1793 kan uitzenden toch?

Heb inmiddels al het een en ander geprobeerd zoals wifi repeaters, extra router als access point etc. het wil echter allemaal niet echt helpen.

Mijn dank is groot!

Groeten

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:18:

[..]

Zou dit aanzienlijk verschil maken? Het standaard modem staat in de meterkast waarbij deze 3 aluminium kozijnen tegenkomt alvorens de verbinding de woonkamer bereikt..
Waarschijnlijk wel, maar de pest met dit soort dingen is dat je het pas zeker weet wanneer je het probeert...
Dan een laatste vraag: als ik routers aan het zoeken ben, zie ik regelmatig: max. snelheid draadloos 1793Mb/s. Als ik maar maximaal 200Mb/s ontvang maakt het niet uit of de router nou 1000 of 1793 kan uitzenden toch?
Nee dat maakt niet uit, daarnaast is het marketing bullshit. Ze pakken gewoon de maximaal haalbare theoretische snelheden op 2.4 en 5GHz en tellen die bij elkaar op.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 19:08
waarom niet bij ziggo de wifi booster van 59 euro bestellen kost minder en voor alleen wifi maakt dat niet zo veel uit als je eisen niet zo hoog liggen dat je met 50 mbs als tevreden bent

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/

en 100 bekabeld is niet goed trouwens
of heb je een 100 mb netwerk kaartje

[ Voor 13% gewijzigd door vonkkie op 24-12-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vonkkie schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:40:
waarom niet bij ziggo de wifi booster van 59 euro bestellen kost minder en voor alleen wifi maakt dat niet zo veel uit als je eisen niet zo hoog liggen dat je met 50 mbs als tevreden bent

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/

en 100 bekabeld is niet goed trouwens
of heb je een 100 mb netwerk kaartje
Het is niet perse dat ik met 50Mb/s tevreden ben, het is echter zo dat dit regelmatig de maximale snelheid is. Ik heb draadloos wel eens 180 gemeten dus het moet gewoon kunnen. Dat is waar het me meer om gaat..

Nee ik heb een abonnement voor 200 Mb/s, volgens Ziggo mag het 10% afwijken dus 180 Mb/s moet ik kunnen krijgen, is echter in de praktijk niet het geval momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik deed het ook zo en met een R7000 router haalde ik zowel bedraad als draadloos de snelheid van mn ziggo abo. (200/20)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
heb je een oude ziggo modem of al een nieuwe gevraagd

heb je voor de rest niets bekabeld aan gesloten in de meterkast
want de rest van de poorten worden uitgeschakeld als je hem bridgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vonkkie schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:48:
heb je een oude ziggo modem of al een nieuwe gevraagd

heb je voor de rest niets bekabeld aan gesloten in de meterkast
want de rest van de poorten worden uitgeschakeld als je hem bridgt
Ik heb inmiddels de nieuwe ontvangen(dit zou een wereld van verschil zijn), maar helaas dezelfde resultaten. Ik heb hem momenteel nog niet gebridged. Kan het zo zijn dat de verschillende UTP poorten in het modem niet allemaal dezelfde snelheid aan kunnen? Dat poort 3 en 4 bijvoorbeeld maximaal 100 Mb/s leveren of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hjs schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:48:
Ik deed het ook zo en met een R7000 router haalde ik zowel bedraad als draadloos de snelheid van mn ziggo abo. (200/20)
Dank, dan zal ik dit eens gaan ondernemen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:47
Nu haal ik in de praktijk bedraad niet meer dan 100 en draadloos niet meer dan 50. Dat draadloos altijd zwakker is weet ik en is verder niet van toepassing. Ik maak gebruik van het standaard modem van Ziggo wat in de meterkast staat.
Als je direct via de kabel geen of niet meer dan 100 Mbps krijgt moet je daar eerst naar kijken.

Of je internet kaart op de laptop of pc staat op 100 Mbps.
Of je kabel is brak.

Met welke tool test je jouw internet snelheid ?

Zelf gebruik ik een R7000 met het ziggo 400/40 pakket, nog nooit problemen gehad en altijd 400/40 over de wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb de R7000 niet in gebruik op dit moment, als je in de omgeving van Hoorn woont kun je er wel even mee testen of het een verbetering is.
Staat wel xwrt op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:55:
[...]

Ik heb inmiddels de nieuwe ontvangen(dit zou een wereld van verschil zijn), maar helaas dezelfde resultaten. Ik heb hem momenteel nog niet gebridged. Kan het zo zijn dat de verschillende UTP poorten in het modem niet allemaal dezelfde snelheid aan kunnen? Dat poort 3 en 4 bijvoorbeeld maximaal 100 Mb/s leveren of is dit niet mogelijk?
dus een netwerk kabel van af je modem geeft bekabeld max 100 mb dan gaat er inderdaad of in je computer iets niet goed
of je signaal van af ziggo is erg slecht
heb je ook een ziggo media box en wat zegt die qua signaal sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dylan111111 schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:58:
[...]

Als je direct via de kabel geen of niet meer dan 100 Mbps krijgt moet je daar eerst naar kijken.

Of je internet kaart op de laptop of pc staat op 100 Mbps.
Of je kabel is brak.

Met welke tool test je jouw internet snelheid ?

Zelf gebruik ik een R7000 met het ziggo 400/40 pakket, nog nooit problemen gehad en altijd 400/40 over de wifi.
Tot zo ver mijn technische kennis, heb even gekeken naar de netwerkkaart, dit is de Realtek RTL8188EE 802.11 bgn Wi-Fi Adapter.

Internetsnelheid test ik met mijn laptop of PS4, beide heb ik in het verleden 180-200 gemeten, dit zou dus eigenlijk geen probleem moeten zijn..

Wat betreft de kabel, deze is nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vonkkie schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:02:
[...]

dus een netwerk kabel van af je modem geeft bekabeld max 100 mb dan gaat er inderdaad of in je computer iets niet goed
of je signaal van af ziggo is erg slecht
heb je ook een ziggo media box en wat zegt die qua signaal sterkte
Nee ik kijk met een Ci+ module, geen Media Box dus..

Afspraak met Ziggo monteur staat inmiddels gepland om in ieder geval de bedrade snelheid op te lossen. Ik ga van de week eens stoeien met een goede router. Bedankt voor de informatie en moeite!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:06:
[...]

Tot zo ver mijn technische kennis, heb even gekeken naar de netwerkkaart, dit is de Realtek RTL8188EE 802.11 bgn Wi-Fi Adapter.

Internetsnelheid test ik met mijn laptop of PS4, beide heb ik in het verleden 180-200 gemeten, dit zou dus eigenlijk geen probleem moeten zijn..

Wat betreft de kabel, deze is nieuw.
Is je kabel tussen het isra en je modem nog wel goed? hoe lang is deze? heb je deze al een x vervangen?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
laat even weten wat de ziggo man vindt
en of de wifi problemen lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HKLM_ schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:08:
[...]

Is je kabel tussen het isra en je modem nog wel goed? hoe lang is deze? heb je deze al een x vervangen?
De kabel waarmee ik nu aan het testen ben is 15m en nieuw. Kortere kabel direct vanuit de router geeft dezelfde snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vonkkie schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:10:
laat even weten wat de ziggo man vindt
en of de wifi problemen lukken
Ja dat zal ik doen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:10:
[...]

De kabel waarmee ik nu aan het testen ben is 15m en nieuw. Kortere kabel direct vanuit de router geeft dezelfde snelheden
Die 15 meter is toch niet je kabel tussen het isra (waar ziggo binnen komt) en je modem hoop ik? Jij doelt denkt ik op de kabel van de modem/router naar je pc :P

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 24-12-2018 13:13 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HKLM_ schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:12:
[...]

Die 15 meter is toch niet je kabel tussen het isra (waar ziggo binnen komt) en je modem hoop ik? Jij doelt denkt ik op de kabel van de modem/router naar je pc :P
Oh nee die kabel is minder dan 1 meter. Ik woon nieuwbouw vanaf Oktober 2017, dus alles is vrij nieuw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:15:
[...]

Oh nee die kabel is minder dan 1 meter. Ik woon nieuwbouw vanaf Oktober 2017, dus alles is vrij nieuw
Heb je die kabel al vervangen? (je weet nooit :P en waarschijnlijk doet de ziggo man dat als eerste)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HKLM_ schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:15:
[...]

Heb je die kabel al vervangen? (je weet nooit :P en waarschijnlijk doet de ziggo man dat als eerste)
Die kabel is trouwens een maand of 5 geleden vervangen. Toen was de Ziggo monteur er ook al(zelfde probleem). Dan is het een week goed en daarna begint de ellende weer. Heb getwijfeld om naar KPN te gaan, echter ligt die kabel er niet en moet de halve oprit eruit, daar heb ik dus eigenlijk weinig trek in haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:19:
[...]

Die kabel is trouwens een maand of 5 geleden vervangen. Toen was de Ziggo monteur er ook al(zelfde probleem). Dan is het een week goed en daarna begint de ellende weer. Heb getwijfeld om naar KPN te gaan, echter ligt die kabel er niet en moet de halve oprit eruit, daar heb ik dus eigenlijk weinig trek in haha
Prima dan lijkt dat het probleem niet inderdaad maar dan hebben we het i.i.g gecheckt.

Cloud ☁️

Pagina: 1