ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Bij WideXs doen ze het voor fl 250,-- en bij nivedita (van NOL) geloof ik ook voor zo'n soort bedrag.. Dus misscien dat je daar eens moet invormeren als je het niet zelf kan.. Maar is het wel verstandig om een server te plaatsen als je deze niet kunt onderhouden??
Verwijderd
Als het goed is krijg jij straks een compleet draaiende websever waar je via SSH (of Telnet/ftp) op kunt inloggen. Dan begint het werk voor jou pas. Jij moet alles customizen en je webserver naar eigen smaak inrichten.
Verwijderd
die gooien waarsch een soort van ghost erop, ik denk niet dat ze daar instellen zoals jij het zou willen, maar gewoon zoals het dus op die ghost staat...Op zondag 22 juli 2001 17:20 schreef HGM het volgende:
Dat lijkt me idd wat aan de hoge kant (of zetten ze de server ook in elkaar?)..
Bij WideXs doen ze het voor fl 250,-- en bij nivedita (van NOL) geloof ik ook voor zo'n soort bedrag.. Dus misscien dat je daar eens moet invormeren als je het niet zelf kan.. Maar is het wel verstandig om een server te plaatsen als je deze niet kunt onderhouden??
dan is 250 eigenlijks nog duur....
En die mannen van fl 500 niet?? Hoe kan je dat nou weten. En verder wat is er mis met een goed geïnstalleerde image, zeker voor iemand die er blijkbaar niet direct genoeg verstand van heeft?Op zondag 22 juli 2001 17:22 schreef Kertje het volgende:
[..]
die gooien waarsch een soort van ghost erop, ik denk niet dat ze daar instellen zoals jij het zou willen, maar gewoon zoals het dus op die ghost staat...
Verder heeft de topic-starter het ook over etc. etc. dus dat lijkt me al helemaal dubieus...
Verwijderd
nee klopt je hebt gelijk, maar ik ging er een ebetje vanuit (had nie helemaal goei geleze) dat ie wel een aangepaste install kreeg...Op zondag 22 juli 2001 17:24 schreef HGM het volgende:
[..]
En die mannen van fl 500 niet?? Hoe kan je dat nou weten. En verder wat is er mis met een goed geïnstalleerde image, zeker voor iemand die er blijkbaar niet direct genoeg verstand van heeft?
Verder heeft de topic-starter het ook over etc. etc. dus dat lijkt me al helemaal dubieus...
en zeg ook nie dat een ghost slecht is, maar, als ik persoonlijk een webservertje geinstalleerd zou willen zou ik het niet volgens een ghost willen
Het bedrijf waar het nu over gaat is gewoon een goed hostingprovider en zitten geloof ik ook bij trueserver.
Maar om niet meteen allerlei bevooroordeelde berichten te krijgen laat ik nog even in het midden om welk bedrijf het precies gaat. Maar ik heb denk ik al te veel gezegd.
Verwijderd
je zou is kunnen vragen wat ze nou precies installeren en wat niet... (even per e-mail) en dan hier plakken, er lopen gnoeg mensen hier rond die je kunnen vertellen hoe en wat...Op zondag 22 juli 2001 17:29 schreef intert0y het volgende:
btw, het gaat hier niet om een vage provider maar een provider die hier nog al eens voorbij komt. Het is dus denk ik niet echt een dubieus webhosting bedrijfje maar i.i.g. geen WideXS want daar wilde ik in eerste instantie naar toe maar daar hoor ik te slechte dingen over.
Het bedrijf waar het nu over gaat is gewoon een goed hostingprovider en zitten geloof ik ook bij trueserver.
Maar om niet meteen allerlei bevooroordeelde berichten te krijgen laat ik nog even in het midden om welk bedrijf het precies gaat. Maar ik heb denk ik al te veel gezegd.
maar wat hgm al zei, als je hem niet strax zelf kunt onderhouden, kun je dan misschien niet beter dedictated of gewoon een virtualaccountje nemen?
3) Wat zal er nu precies geinstalleerd worden bij een installatie en is het mogelijk om zelf nog een aantal suggesties te doen m.b.t. te installeren software.
Zal van de week meteen het antwoord posten als ik het heb.
Tja misschien heb je dan niet helemaal begrepen wat er bedoeld wordt met die etc. etc. ??Op zondag 22 juli 2001 17:29 schreef intert0y het volgende:
btw, het gaat hier niet om een vage provider maar een provider die hier nog al eens voorbij komt. Het is dus denk ik niet echt een dubieus webhosting bedrijfje maar i.i.g. geen WideXS want daar wilde ik in eerste instantie naar toe maar daar hoor ik te slechte dingen over.
Of krijg je dr nog wat extra service voor ofzo??
Misschien moet je dan maar ff vermelden om welke partij het gaat, dan zal het voor iedereen in iedergeval duidelijk zijn of je kwaliteit kunt verwachten en daar gaat het uiteindelijk toch om!
(word count: bevooroordeelde = 2)
Groot gelijk, zouden meer mensen moeten doen.Op zondag 22 juli 2001 17:29 schreef intert0y het volgende:
Tja, niet om de zeikerd uit te hangen, maar het lijkt me verstandig om zelf hiermee ervaring op te doen, zodat je later, als er iets mis mocht gaan, zelf er aan kunt werken zonder dat je die dure mensen opnieuw nodig hebt. Daarnaast zul je zien dat je Linux al snel heel leuk gaat vinden waarschijnlijk!Op zondag 22 juli 2001 17:18 schreef intert0y het volgende:
...vraagt deze firma fl. 500,-
...Ik heb zelf geen verstand van linux en wil snel online zijn?...
Maar als direct antwoord op je vraag lijkt me een bedrag tussen de 250 en 500 gulden heel redelijk.
ach...in een volgend leven lach je er om!
Beheren ze hem ook voor die 500 piek ? Linux installeren is niet moeilijk, het beheren ervan kost veel meer tijd.Op zondag 22 juli 2001 17:45 schreef intert0y het volgende:
ik heb de server hier nu een dikke maand thuis staan en heb al wel apache/php en mysql aan de praat gekregen enzow. En wat verder lopen experimenteren maar heb helaas geen tijd om een volledige install te gaan uitvogelen. Dat is ook een issue. Ik wil gewoon snel online en kan niet weer maanden wachten voordat ik genoeg tijd heb gehad om de install te maken
Als ik jou was zou ik hem dus mooi zelf installeren, doe je meteen kennis op over veiligheid e.d.
Voor of nadat ie gehacked isOp zondag 22 juli 2001 20:47 schreef RedRoon het volgende:
[..]
Linux installeren is niet moeilijk, het beheren ervan kost veel meer tijd.
Als ik jou was zou ik hem dus mooi zelf installeren, doe je meteen kennis op over veiligheid e.d.
Maar ff serieus Linux installeren is voor de thuisgebruiker niet moeilijk, maar wie vertelt je (als je zoiets nog nooit hebt gedaan) dat je een server minimalistisch moet inrichten (dus alleen wat je nodig hebt, en niets meer), wie kan beoordelen of de server dicht genoeg zit (qua beveiliging).
* Renegade vind dat RedRoon net iets te luchtig over beveiliging praat...
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Verwijderd
begin je hier nu ook alOp maandag 23 juli 2001 15:55 schreef Marcel_Withoff het volgende:
je kunt ook effe een meeltje aan mijn collega sturen, [acm-email-verwijderd] je verhaal doen, en kijken of je met hem een deal kan maken. hij is linux minded en alles wat er maar bij komt kijken..
hij vraagt daar toch niet om of wel?
Jij hebt bij deze een waarschuwing voor spammen.Op maandag 23 juli 2001 15:55 schreef Marcel_Withoff het volgende:
[acm-edit]
Weer spam
[/acm-edit]
Je eerste waarschuwing wordt overigens niet per email verstuurd.
Voor die 500,- gooien ze er slackware 8.0 op ofzo met alle relevante progz. Als dat toch goed is dan is het toch okay. (al is het een ghost, wat kan mij dat verrotten als het maar goed werkt)
Verwijderd
als het een ghost is betaal je echt te veel, ook al werkt het dan goed...dan zijn ze dus behoorlijk bezig met de boel aan het oplichtenOp maandag 23 juli 2001 20:26 schreef intert0y het volgende:
Voor die 500,- gooien ze er slackware 8.0 op ofzo met alle relevante progz. Als dat toch goed is dan is het toch okay. (al is het een ghost, wat kan mij dat verrotten als het maar goed werkt)
Die tijd moet ook ergens vandaan komen.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Misschien rekenen die grote vrienden van ons wel lagere prijzen voor ons
Gefeliciteerd u gaat voor de wasmachineOp maandag 23 juli 2001 21:12 schreef NewAgePerformance het volgende:
Het is de provider "TeSnel" en die gebruiken geen Ghost image dat ken ik je verzekeren
Maaruhm, veranderen er nu een aantal meningen of is het nog steeds te duur
Er is toch al vaker gevraagd wat voor service je extra krijgt en wat die etc. etc. zou moeten betekenen. Nu weten we in iedergeval dat ze kunnen wat ze zeggen.. En voor jou is het dus blijkbaar niet te duur, aangezien je er zelf te weinig verstand van hebt...Op maandag 23 juli 2001 21:13 schreef intert0y het volgende:
[..]
Gefeliciteerd u gaat voor de wasmachine
Maaruhm, veranderen er nu een aantal meningen of is het nog steeds te duur
En ik denk toch wel dat de meerderheid wist dat we het over deze partij hadden, of niet??
Verwijderd
Verwijderd
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Verwijderd
ik dacht eerst ook vet duur maar achter af ben ik blij dat ik het hun heb laten doen,
dan weet ik tenminste zeker dat het goed gaat en wie kent zijn netwerk nou beter dan zijn eigen netwerk ?
maar ik ben tevreden en daar gaat het om.
Rulez @ amsterdam..
Verwijderd
Wat je van een webserver mag verwachten: http, ssl, php, mysql, ssh, ftp, smtp, pop, en sommige draaien ook named (dns). Maar dan nog is 500,- best veel.. WideXS doet 't ook voor 250,- geloof ik, die zijn 'r een hoop denk ik.
Verwijderd
das ook een soort van spam, zeggen dat je het doet en je zelf afstraffen door te zeggen dat je je url (die overduidelijk in je signature staat) niet mag zeggen...Op dinsdag 24 juli 2001 14:27 schreef [nielsonline] het volgende:
Ik doe ut altijd voor 250,-, maja, dat heet dan weer spam, dus dat zeg ik lekker niet![]()
deed pimmetje ook "ja ik weet wel iets...."
en dan "huisje"...das net zo spam als gewoon je url neerzetten
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Verwijderd
Dus jij duwt de hele dag lege servers in de racken?Op dinsdag 24 juli 2001 15:01 schreef vandijk het volgende:
Installeren van de server betekent meestal niets meer dan die doos in het rack duwen. Meestal moet je zelf de schroeven er nog indraaien.
Kertje: 't was toch al eerder genoemd door iemand anders, en ik noem geen URL
Ik zou het zeker doen, al vraag ik me af hoe iemand zonder Linux kennis dat ding up-to-date wil houden. Hacking in progress
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Verwijderd
2.2.19 Kernel met Openwall-patch
Apache + PHP + MySQL
FTP (openBSD of ProFTPD of net welke op dat moment de veiligste is)
SolidPop3
Sendmail configureren
SSH2 + OpenSSL
Kleine security related dingen
Dat is wat ze zeggen te zullen installeren? heeft iemand nog suggesties over extra software?
Uhmz. Heb niet helemaal geen kennis van linux en hoop natuurlijk door server kennis op te doen. En anders maar af en toe iemand betalen om het voor je te doen. Moet toch gebeuren.
Verwijderd
Op dinsdag 24 juli 2001 14:49 schreef Kertje het volgende:
[..]
das ook een soort van spam, zeggen dat je het doet en je zelf afstraffen door te zeggen dat je je url (die overduidelijk in je signature staat) niet mag zeggen...
deed pimmetje ook "ja ik weet wel iets...."
en dan "huisje"...das net zo spam als gewoon je url neerzetten
Verwijderd
ja jochie, dat imago blijf je nog wel ff houdenOp dinsdag 24 juli 2001 22:23 schreef pimderks het volgende:
[..]