Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drade
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01-2021
Hallo,

Ik ben al enkele dagen mijn hoofd aan het breken over welke kit ik zou kopen van EKWB.
Ik twijfel namelijk tussen de performance en xtreme kit. Ik ga sowieso voor een 360.

Mijn grootse vraag is of dit veel zou schelen in temp? Ik vind hier heel weinig info over, enkel dat de xtreme editie meer db zou produceren:) Huidige setup is een x62 kraken op een 8700k. Tijdens OC zit ik al snel aan 85 graden tijdens stress testen.

Iemand hier ervaring mee of een mening hierover?

Al dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Delid je ook (zonder zul je aan een zekere temp vast blijven zitten...)? Ga je ook je VRM's koelen? Full coverage block? Ga je ook je GPU koelen? Doorgaans is voor een vrij zware OC een 240 zelfs al wel genoeg voor de CPU, 360 is zelfs wat overkill (hangt natuurlijk van meer zaken af...). Een custom loop is sowieso altijd wat meer onderhoud, en EKWB is goed spul, zei het wel iets waarvoor je er wát meer vanaf moet weten... zeker als je nu al tegen je thermal limits aan het aanlopen bent... een X62 is niet bepaald een zwak dingetje namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drade
Ik ben me bewust dat ik nog kan delidden maar durf dit niet echt(die eerste stap is altijd de moeilijkste:p).
Voorlopig zou ik enkel men cpu coolen. Mijn budget laat het namelijk niet toe + ik ben al heel tevreden dat ik de nodige euro's mag spenderen van de vrouwe des huize:)

Eigenlijk is het vooral voor de looks maar ik wil op safe spelen omdat ik weet van mezelf dat ik vroeg of laat toch de volgende stap in het "onbekende" zal nemen met name de gpu:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-09 04:31
ik zou het eigenlijk zonde vinden om een water loop op je CPU te zetten als deze nog niet gedelid is. mijn 8600k ging van 85C naar 60C puur met een delid en ik heb een kraken x52. op internet bieden mensen al vaak een delid aan voor 25 euro dus daar kan een EKWB set niet tegenop.

Steam: Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drade
Ja maar de set komt er toch, delid of niet. Maar mischien dat ik dit toch eens bekijk. 25 is geen geld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:36

jgj82

Ja, maar = nee

@Drade Neem de extreme als je budget en behuizing het toe laat. Meer is beter in dit geval. De 60mm dikke radiator is effectiever dan de 38mm. Die pomp trekt duwt dat makkelijk. Houd rekening met de fans, je komt op een totale dikte (push of pull) van 85mm, of 110mm in push-pull. Ik heb een totaaloppervlakte van 10x 120*120*60. Nooit meer een warmteprobleem >:) en fluisterstil indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drade
Daar is dus het volgende probleem haha:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
of je gebruikte de configurator ;)
https://www.ekwb.com/custom-loop-configurator/

zo heb ik ook m'n eerste setup in elkaar gebouwd, moederbord invullen, cpu en evt. ook de videokaart, (RAM heb ik geen ervaring mee) evt. kun je naast het geselecteerde spul nog wat bij bestellen.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drade
Het is dus de pe editie geworden, was ook een goede beslissing zou problemen hebben met het rad sinds ik een groter reservoir mee heb gekocht, case is een s2 geworden.

Binnenkort als de gpu blok beschikbaar is (rtx gaming trio) komt deze ook in huis!

Hopelijk vind ik nu nog snel een delidder zodat ik voorlopig klaar ben met geld buiten te smijten:D
Uiteraard komen er (eerder) vroeg of laat nog de hard tubes de hard tubes erbij;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:15
Drade schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:19:
Het is dus de pe editie geworden, was ook een goede beslissing zou problemen hebben met het rad sinds ik een groter reservoir mee heb gekocht, case is een s2 geworden.

Binnenkort als de gpu blok beschikbaar is (rtx gaming trio) komt deze ook in huis!

Hopelijk vind ik nu nog snel een delidder zodat ik voorlopig klaar ben met geld buiten te smijten:D
Uiteraard komen er (eerder) vroeg of laat nog de hard tubes de hard tubes erbij;)!
Ik kom uit Oost-Vlaanderen en kan je wel helpen bij het delidden. Ik heb je een berichtje gestuurd.
Goede keuze met de case! Ik heb zelf al bijna een jaar de R6 en ben er zeer tevreden over.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:38
Drade schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:19:

Je hebt zo’n standaard kit gekocht daar? Ik zat daar namelijk ook naar te kijken maar twijfel nog. Je moet dan sowieso nog extra spullen kopen om een drain te maken toch??
Ik denk toch dat ik wacht tot ik een gloednieuwe pc ga bouwen. Maar ben wel benieuwd naar je ervaring.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drade
Korkss schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:32:
[...]

Je hebt zo’n standaard kit gekocht daar? Ik zat daar namelijk ook naar te kijken maar twijfel nog. Je moet dan sowieso nog extra spullen kopen om een drain te maken toch??
Ik denk toch dat ik wacht tot ik een gloednieuwe pc ga bouwen. Maar ben wel benieuwd naar je ervaring.
Ik heb deze gekocht https://www.alternate.be/.../product/1276809?lk=13642 . Ik heb het me nog geen minuut beklaagd. Ook had ik eerst bekeken om alles afzonderlijk te kopen maar dan kwam ik al snel 200 euro duurder uit. Ik heb een aantal fittings extra, t-stuk en een kraantje gekocht. Hierdoor was de prijs wel iets hoger.

Onlangs heeft EK hun classic line uitgebracht. Misschien kan je deze eens bekijken. Het is goedkoper en zou ongeveer dezelfde koelprestaties hebben als de supremacy line(maar 1 benchmark revieuw gezien).

Verschil met mijn kraken x62 is ongeveer 5°c. Deze week heeft broodrooster mijn cpu komen delidden en zijn de temperaturen nog een dikke 15 °c gezakt! Ik kan hem alleen maar aanraden, topgast!

Nu zit ik rond de 65°C op 5 Ghz bij 1.330 voltage. Binnenkort proberen alles er uit te persen;)
Pagina: 1