Hi,
Ik gebruik nu ongeveer een jaar de volgende configuratie voor mijn NAS, welke draait op unraid:
Alleen het probleem van de laatste tijd is dat hij niet meer door wilt booten, er komt ook geen POST. De fans draaien wel allebij, van de voeding en CPU.
Laat ik hem ongeveer 24h spanningsloos, dan boot hij wel door maar na een reboot laat hij hetzelfde zien.
Nu heb ik bij MSI wel gevonden dat een mogelijke reseat van de CPU het kan verhelpen maar dat deed dit niet. Ook zo kaal mogelijk booten gaf geen soelaas, 1 reepje ram etc.
Is het moederbord overleden? of toch de CPU?
Ik gebruik nu ongeveer een jaar de volgende configuratie voor mijn NAS, welke draait op unraid:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 59,- | € 59,- |
| 1 | MSI H110I Pro | € 79,60 | € 79,60 |
| 2 | WD Red WD20EFRX, 2TB | € 76,90 | € 153,80 |
| 1 | Cooler Master Elite 130 | € 44,90 | € 44,90 |
| 1 | Crucial CT16G4DFD8213 | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Corsair Builder CX500 Bronze | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 79,- | € 79,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 618,20 | |
Alleen het probleem van de laatste tijd is dat hij niet meer door wilt booten, er komt ook geen POST. De fans draaien wel allebij, van de voeding en CPU.
Laat ik hem ongeveer 24h spanningsloos, dan boot hij wel door maar na een reboot laat hij hetzelfde zien.
Nu heb ik bij MSI wel gevonden dat een mogelijke reseat van de CPU het kan verhelpen maar dat deed dit niet. Ook zo kaal mogelijk booten gaf geen soelaas, 1 reepje ram etc.
Is het moederbord overleden? of toch de CPU?