Beste home cinema- muziek combinatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-04 08:12
Dag iedereen,

Ik zit met het volgende,volgend jaar verhuis ik naar mijn eigen huisje en had graag een home cinema gewild (5.1 is wel genoeg) die ook goed uit de voeten kan met het streamen van muziek. Films kijken wij of van op tv of films die op de pc/nas zullen staan. Hierbij is een pluspunt ook nog eens spraakassistenten zoals amazon echo of Google home (zeer leuke toevoeging voor mij maar geen must).

De achterspeakers moeten draadloos zijn,aangezien het om een recente woning gaat die volledig is geplakt en er een stenen vloer ligt.

Natuurlijk kom je dan snel bij Sonos, maar die ondersteunen dan tal van audio formaten niet. Ben totaal geen kenner op gebied van geluid dus weet ik ook niet of ik die formaten ga missen.

Budget mag wel wat zijn,liever ineens goed gerief dan 5x prullen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-04 23:45
Denon/Marantz met heos achterspeakers, of yamaha met musiccast,
Onkyo Pioneer hebben sonos ik dacht dat je ze bij allemaal kon gebruiken in een 5.1 setup
Dat de draadloze speaker het formaat niet kent is dan niet erg, als de receiver het maar kan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:33
Goofy1978 schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:03:
Denon/Marantz met heos achterspeakers, of yamaha met musiccast,
Onkyo Pioneer hebben sonos ik dacht dat je ze bij allemaal kon gebruiken in een 5.1 setup
Dat de draadloze speaker het formaat niet kent is dan niet erg, als de receiver het maar kan doorgeven.
Van Denon/Marantz kunnen de gewone receivers dit niet, alleen de Heos AVR.
Zelf zou ik dan dus eerder gaan kijken naar inderdaad een 2018 Yamaha receiver met 2x MusicCast 20 als wireless surround speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Ja ik bedoel ook een denon x1400 of hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
Is denon kwalitatief niet beter dan Yamaha? Moet wel zeggen dat ik er bitter weinig van ken dusja. Die denon avr ziet er trouwens wel strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Goofy1978 schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:32:
Die kunnen dus geen Heos speakers wireless gebruiken als surround. Echt alleen de Heos AVR kan dat.
GiovanniW schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:34:
Is denon kwalitatief niet beter dan Yamaha? Moet wel zeggen dat ik er bitter weinig van ken dusja. Die denon avr ziet er trouwens wel strak uit!
In zijn algemeenheid zit er weinig verschil in kwaliteit. Bij beide is het modellen gamma flink uitgebreid, maar het is dus jammer dat Denon en Marantz het gebruik van wireless surround niet ondersteunen op hun normale modellen. Zelf vind ik de Heos AVR er ook wel gelikt uitzien inderdaad, en als je niet verder wilt dan 5.1 zou je daar dus voldoende aan hebben. Of de Heos AVR ook wireless subwoofer ondersteunt weet ik zo niet, bij Yamaha kan dat wel met hun eigen sub.

[ Voor 58% gewijzigd door Wekko306 op 24-12-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19

FeaR

In GoT we trust

Goofy1978 schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:32:
Dat werkt niet. De H in het typenummer bij Denon staat dat de receiver één of meerdere HEOS-speakers kan zien en muziek naartoe kan streamen, zie het als een soort van Zone 2 ten opzichte van de Main Zone. Het is niet mogelijk om een HEOS 1, HEOS 3, et cetera als rear speaker in te zetten en als dedicated kanaal te gebruiken. Dat kan alleen met de Denon HEOS AVR of HEOS BAR.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
Of de Heos AVR ook wireless subwoofer ondersteunt weet ik zo niet, bij Yamaha kan dat wel met hun eigen sub.
Ooh ja de sub was ik totaal vergeten. Dan lijkt Yamaha de beste optie.

Is zo een soundbar voldoende om de front en centrale speakers te doen? Of ook beter met losse speakers?

En als je dan de Yamaha setup zou vergelijken met die van sonos. Welke is dan het beste voor cinema en muziek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
GiovanniW schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:47:
[...]

Ooh ja de sub was ik totaal vergeten. Dan lijkt Yamaha de beste optie.

Is zo een soundbar voldoende om de front en centrale speakers te doen? Of ook beter met losse speakers?

En als je dan de Yamaha setup zou vergelijken met die van sonos. Welke is dan het beste voor cinema en muziek?
Een receiver + losse speakers is eigenlijk altijd beter dan een soundbar, als je een beetje kwaliteit koopt tenminste. Bovendien kan je dan bv over een paar jaar als je receiver de nieuwste codecs niet meer ondersteunt gewoon de receiver vervangen en je speakers blijven gebruiken.
Dan zou ik in jouw geval neigen naar een Yamaha receiver (willekeurig model uit dit lijstje, in combinatie met 2x MusicCast 20, 1x MusicCast Sub 100 als je die ook graag wireless wilt. Qua fronts en center ligt het maar net aan je eisen (formaat, kleur, prijs, etc) en aangezien die veel belangrijker voor de klank kun je die best eerst gaan beluisteren ergens. Zo'n setup is imho een stuk beter dan welke Sonos dan ook, voor zowel muziek als films.
De RX-V385 ondersteunt geloof ik geen wireless surround.

[ Voor 5% gewijzigd door Wekko306 op 24-12-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
FeaR schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:39:
[...]

Dat werkt niet. De H in het typenummer bij Denon staat dat de receiver één of meerdere HEOS-speakers kan zien en muziek naartoe kan streamen, zie het als een soort van Zone 2 ten opzichte van de Main Zone. Het is niet mogelijk om een HEOS 1, HEOS 3, et cetera als rear speaker in te zetten en als dedicated kanaal te gebruiken. Dat kan alleen met de Denon HEOS AVR of HEOS BAR.
Ok mijn fout dat wist ik dus niet, gebruik zelf geen draadloze speakers.

Nu word er een MusicCast Sub aangeraden maar voor dat geld heb je ook al bijna een Svs sb1000 die veel beter is.
Een goede sub is zowat het belangrijkste bij film en muziek.
Een sub zet je vaak toch bjj je tv meubel dus een kabel maakt weinig uit dan.
Wat is het budget ongeveer?

[ Voor 19% gewijzigd door Goofy1978 op 24-12-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
Goofy1978 schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:12:
[...]

Ok mijn fout dat wist ik dus niet, gebruik zelf geen draadloze speakers.

Nu word er een MusicCast Sub aangeraden maar voor dat geld heb je ook al bijna een Svs sb1000 die veel beter is.
Een goede sub is zowat het belangrijkste bij film en muziek.
Een sub zet je vaak toch bjj je tv meubel dus een kabel maakt weinig uit dan.
Wat is het budget ongeveer?
Budget speelt niet zo een rol, zit in mijn hoofd dat het rond de 2k zal zijn ongeveer dusja..

Verder, is het niet gebruikelijk dat de sub achter u staat? Of maakt dit totaal niet uit?

Zo niet kan ik inderdaad misschien beter voor een bedrade gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:50
Bedenk wel dat 'draadloze speakers' niet draadloos zijn. Je hebt geen speakerkabel, maar in plaats daarvan moet er wel een voedingskabel naar de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-04 22:35
Ik zou gaan voor een Jamo HCS 807 in combinatie met de Denon -x1500h. Ben je voor onder de 1000 EUR klaar. Je kunt een deal van 580 EUR maken voor de HCS 807 met Smits Arnhem en de x1500h was op Amazon.de te koop voor 333 EUR. Gooi daar nog 50-100 in voor goede kabels / banana plugs.

Doe daar de s 808 sub bij (volgens mij 170 eur zag ik laatst), of een andere goede sub, en je kunt later nog de dolby atmos speakers kopen (190eur) van Jamo die er naadloos op passen.

En je hebt een set waarmee je nog jaren plezier hebt ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door FreakerTweaker op 24-12-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
De sub kun je zetten waar je wilt onder de 100hz hoor je toch niet meer waar het geluid vandaan komt in een kamer.
De geluidsgolven ketsen dan terug van de muren vloer en pfafond dus het geluid komt overal vandaan.
Ga je hogere geluiden door de sub laten doen hoor je wel waar ie staat en dat is niet gewenst.
Koop dus ook speakers die 80 of 100 hz nog kunnen weergeven lager is altijd beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:59
Ik zou dus echt nooit voor draadloze speakers gaan. Zoals al gezegd, de speakers hebben sowieso voeding nodig dus een kabel(goot) zal er altijd naartoe moeten. Hoeveel moeite is het dan extra om even een plintje of kabelgootje te leggen voor de speakerkabels?

E.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van de inrichting van je kamer, maar er is altijd wel een mouw aan te passen. Je wint er zoveel mee. Je geluid is beter, je besteedt minder budget aan draadloze rommel die wellicht onbetrouwbaar is, je hebt veel meer vrijheid om je speakers en receiver te kiezen (denk hier ook aan bij vervanging in de toekomst). Ik zeg draadjes trekken. Ook voor een subwoofer, het budget wat vrijvalt omdat je een normale subwoofer kunt kopen ga je echt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
PhilipsFan schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:56:
Ik zou dus echt nooit voor draadloze speakers gaan. Zoals al gezegd, de speakers hebben sowieso voeding nodig dus een kabel(goot) zal er altijd naartoe moeten. Hoeveel moeite is het dan extra om even een plintje of kabelgootje te leggen voor de speakerkabels?

E.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van de inrichting van je kamer, maar er is altijd wel een mouw aan te passen. Je wint er zoveel mee. Je geluid is beter, je besteedt minder budget aan draadloze rommel die wellicht onbetrouwbaar is, je hebt veel meer vrijheid om je speakers en receiver te kiezen (denk hier ook aan bij vervanging in de toekomst). Ik zeg draadjes trekken. Ook voor een subwoofer, het budget wat vrijvalt omdat je een normale subwoofer kunt kopen ga je echt horen.
Mm mm ik zal het eens bekijken wat mogelijk is,misschien plaats ik dan wel een nieuwe post voor een bedrade set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
GiovanniW schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:20:
[...]

Mm mm ik zal het eens bekijken wat mogelijk is,misschien plaats ik dan wel een nieuwe post voor een bedrade set.
Als je een bedrade set netjes kan aansluiten of geen bezwaar hebt tegen duidelijk zichtbare kabels/kabelgoten is dat zeker de betere en goedkopere optie. Maar als dat geen optie is is wireless surround echt zo slecht nog niet, zie bv ook deze review het stuk over de wireless surround. Surround speakers zijn vooral voor de effecten, dus de kwaliteit daarvan is minder belangrijk dan van de fronts en center. Ik zie wel dat 5.1 de max is als je wireless surround gebruikt, met bedrade surrounds zou je nog verder kunnen uitbreiden in de toekomst naar bv 7.2.
Pagina: 1