Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exorbitex
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 20:50
Is er iemand bekend met de hu-manity.co app?
Ik vraag me af wat het is. Ik krijg nl. sterk het idee dat het een app is waarin staat dat je eigenaarschap claimt op jouw eigen data (en ze doen ook iets met blockchain). Op zich klinkt dat goed dat zelf eigenaarschap nemen, maar de vraag die ik dan gelijk stel is: respecteren bedrijven dit en hoe regelen ze dit dan? In hoeverre is dit een app die net zoveel data pikt en je een idee van privacy geeft?

Misschien ben ik op dit moment wel een Indiaan* die geconfronteerd wordt met een stel blanken die claimen dat ze rechten hebben op een stuk land. Voor de Indianen destijds een vrij abstract begrip dat ze wellicht moeilijk praktisch wisten te maken, maar wel een begrip met ontzettend veel gevolgen. In dat licht bezien moet ik het allemaal niet al te praktisch bezien en de app gewoon installeren.

*Indiaan is omwille van een makkelijk te begrijpen analogie gebruikt. Oorspronkelijke bewoners is natuurlijk waar ik eigenlijk op doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:15
Move AND-->PB

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Onzinnig voor bescherming van je persoonsgegevens tenminste voor Europeanen, onze persoonsgegevens vallen al onder privacywetgeving.

Zoals ik het zie is het doel juist dat jouw gegevens verkocht gaan worden. Slecht voor je privacy - die je juist expliciet verkoopt door gebruik vd app. Hooguit goed voor misschien ooit een paar cent extra in je portemonnee. Als het en een succes wordt en ze zijn te vertrouwen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49

kodak

FP ProMod
Het lijkt op een bedrijf waar je met een app en blockchain kan aangeven wie je bent en kan claimen of en op welke manier je gegevens voor welk doel gebruikt mogen worden. Met die claim kunnen ze dan later mogelijk wat doen om je recht te proberen te halen.