Goede 3D kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Axe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06-2008
Is dit een goede 3D kaart?

Diamond Stealth III S540 PCI
32 Mb PCI versie
Fl. 269.00

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Tis geen slechte kaart, maar voor dat geld zijn er betere.
Wat is je (max.)budget, CPU, monitor (ivm het wel of niet op hogere resoluties spelen) ben je veeleisend als gamer.
In die prijsklasse komt binnenkort de GeForce2 MX uit, een kleiner broertje van de GeForce2, maar met een hogere performance.

Niet op voorraad.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:35
(GFmx)Een hogere performance als de GF2 ik zal je wel verkeerd begrijpen ?????

Verwijderd

De S4 PCI is standaard geklokt op 125/125 met een 64 bits memory-interface. Dus performance zakt redelijk sterk boven 800x600x16. Zeer matige Direct3D drivers, redelijk vlot in Q3 en UT. Zonder "gehackte" drivers veel lockups. De AGP versie is fl. 100 goedkoper, de PCI versie is te duur.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Geforce 2 MX is afgespekte versie van Geforce 2, prijsvriendelijker maar ook minder snel. De MX is echter dik sneller dan een Stealth III. Ik zou eerder voor de TNT2 gaan, als je rond die klassen wilt zoeken of beter nog, effe wachten (sparen) en de Geforce opzoeken

• Mr.Axe
Nja ... ik heb niet zoon goede computer.

Pentium II 350 Mhz.
17" monitor ( LG Studiorks 77i)
10 GB Hdd.
Hp cd rijter 7100
zipdrive
3COM Etherlink 3

GEEN AGP :( :r :( :r :( :r :( :r :( :r :( :r :( :r :( :r :( :r

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja sorry, ik bedoel een hogere performance dan de Stealth :)

Niet op voorraad.

Verwijderd

hmmm, hoe kan dat een p2 350mhz en geen agp???

• Mr.Axe
'K heb een IBM desktop computer... :(

Voordeel: Neemt weinig plaats in.
Is ligt.
Nadeel: GEEN AGP :( :( :(

Ik heb die computer voor 500 piek gekocht een maand geleden.. vond ik wel goedkoop... :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29
Wel goedkoop ja.. :)

Doorsparen voor een 'echte' computer en die P2-350 gebruiken als webserver.. LOL ik zit je te dollen,, :D

Stealth III is wel aardig maar je kunt beter voor een TNT2 gaan... Die is er ook in PCI.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

AGP is vandaag de dag helemaal niet zo geweldig, veel te traag ivt het locale videogeheugen, maar jij heb dus niet zo'n snelle CPU, in dat geval ben je mischien wel het beste af met een V3 2000 pci, geen 32 bits kleur, maar wel een niet cpu afhankelijke videokaart, en/dus nog een redelijke performance.
Hoe de MX het gaat doen op zo'n cpu weet ik niet, maar een tnt2 is op jou systeem
waarschijnlijk een tikkie langzamer maar wel 32bits kleur.
Ik bedoel dus dat AGP volgens mij nog niet veel sneller is dan pci...
Denk maar aan de grote q3 levels, waarin zelfs met een GeForce de prestaties als een pudding in elkaar zakten toen er gebruik gemaakt moest worden van agp texturing, toen de 5xx drivers met S3TC nog niet uit waren.

Niet op voorraad.

Verwijderd

nVidia heeft nu pas ondersteuning voor AGP texturing in OpenGL met de 5.30 drivers, AGP helpt nu wel (ook zonder S3TC !)
Pagina: 1