Geluid is soms lager bij beeldwisseling Denon AVR-X2400H

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01 00:31
Mijn vraag:

Sinds een aantal weken in het bezit van een Denon AVR-X2400H Receiver. Maar heb een geluid probleempje die waarschijnlijk gelegen is aan een instelling, maar kan niet vinden welke!
Als ik bvb naar een film kijk, gebeurt het regelmatig dat bij bepaalde actie scenes het geluid eerst wat afzwakt om na een korte tijd weer naar het oorspronkelijk geluidsniveau te gaan.

Ook merk ik het goed op bij de reclame op TV.

Bij het afspelen van de reclame uitzendingen via Telenet HD Digicorder zwakt het geluid bij aanvang van een nieuwe reclame in beginfase een korte tijd af! Daarna hersteld het geluid zich weer op het normale niveau
Relevante software en hardware die ik gebruik...

Graag zou ik willen weten hoe dit komt (of het daadwerkelijk een instelling is) en welke de oplossing is om die afzwakking te verhinderen!

Wie weet raad!? Alvast dank bij voorbaat!

Mvg,

Steve

Gebruikte Hardware:

Samsung QE55Q9F (2018)
Denon AVR-X2400H

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Klinkt als iets van "Audyssey Dynamic EQ / Dynamic Volume" wat aan staat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 10:10
FeaR schreef op maandag 24 december 2018 @ 07:39:
Klinkt als iets van "Audyssey Dynamic EQ / Dynamic Volume" wat aan staat.
Dat is dynamic volume inderdaad die dit doet.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
Bedankt voor jullie snelle reactie!

Inderdaad, Dynamic EQ staat aan, maar waarom brengt die dan vertraging voort in beginfase van bvb een beeldwisseling?

Het geluid is naar persoonlijke voorkeur veel beter met Dynamic EQ aan, behalve de tijdelijke afzwakking dan!

Bij Audio/Audyssey heb ik een aantal instellingen:

MultiEQ XT die staat op référence, die trouwens aanbevolen wordt door DENON zelf.

Dynamic EQ staat uiteraard op aan. Daaronder heb je AANPASSEN ref. niveau en daarbij kun je 0db, 5db, 10db of 15 db selecteren

Daaronder heb je Dynamic Volume.
Hierbij kan je UIT, LIGHT, MEDIUM of HEAVY selecteren

De vraag is welke instelling inderdaad de tijdelijke afzwakking van het geluid kan beïnvloeden!?

[ Voor 4% gewijzigd door daredevil666 op 24-12-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Dat is dynamic volume die dit doet. Zet het uit en je hebt er geen last meer van

Dynamic EQ doet iets heel anders, die pompt het geluid op zolang de volume meter onder de gekozen referentie staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
Mikayu schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:45:
Dat is dynamic volume die dit doet. Zet het uit en je hebt er geen last meer van

Dynamic EQ doet iets heel anders, die pompt het geluid op zolang de volume meter onder de gekozen referentie staat
Als ik Dynamic Volume op UIT zet dan is het geluid algemeen veel zwakker.

Wat als ik deze op LIGHT zet? Dan heb ik nog krachtig geluid...Nu stond hij op HEAVY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je dynamic volume op uit zet en je gooit het reference volume van de bron wat omhoog is je probleem opgelost :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
The Eagle schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:03:
Als je dynamic volume op uit zet en je gooit het reference volume van de bron wat omhoog is je probleem opgelost :)
Helaas niet, er is zelfs geen verandering als ik 0,5,10 of 15 db selecteer wanneer dynamic volume uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

daredevil666 schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:54:
[...]

Als ik Dynamic Volume op UIT zet dan is het geluid algemeen veel zwakker.

Wat als ik deze op LIGHT zet? Dan heb ik nog krachtig geluid...Nu stond hij op HEAVY.
Zou niet moeten mogen. Ik denk omdat je hem op heavy had staan de zachte passages flink wat harder werden afgespeeld waardoor het lijkt alsof het geluid krachtiger was. Het enige wat dit echter doet is constant aan de volumeknop draaien om op een zo gelijk mogelijke level te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
Mikayu schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:15:
[...]

Zou niet moeten mogen. Ik denk omdat je hem op heavy had staan de zachte passages flink wat harder werden afgespeeld waardoor het lijkt alsof het geluid krachtiger was. Het enige wat dit echter doet is constant aan de volumeknop draaien om op een zo gelijk mogelijke level te blijven
Wel, nu heb ik hem eens op LIGHT gezet. Even testen wat hij nu doet.
Ik denk dat we goed voor ogen moeten houden dat ze met LIGHT minder compressie bedoelen en HEAVY meer compressie..komt er tenslotte in blauwe kleur op het scherm als je die instellingen selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die setting dynamic volume moet je mijns insziens gewoon uitzetten, dat het "minder krachtig" is, kan best. Maar het is wel zoals het bedoeld is. Zacht hoort zacht, hard hoort hard. Die setting is bedoeld om geen overlast te geven als je s'avonds wel je film wilt kunnen verstaan, maar niet de baby wil wekken met een explosie.

Als het effect dat je hoort gewoon "zachter" is, kan je het simpelweg harder zetten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1