Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-08 14:21
Beste,

Ik heb een WR902AC om internet te delen in (oa.) een hotel. Het hotel bied internet dmv. een open WIFI netwerk en waar je vervolgens moet inloggen en helaas slechts 1 device kan hier gebruik van maken.

Volgens de helpdesk van Conrad zou ik deze connectie moeten kunnen delen met de TL-WR902AC. De setup die ik volg staat hier:
https://www.tp-link.com/de/faq-2032.html
Behoorlijk simpel.

Ik heb dit thuis getest en daar maak ik gebruik van een WPA wifi password. Dit werkt uitstekend.
Echter hier met het open WIFI netwerk met web login werkt het dus niet. De clients maken wel verbinding met mijn ingestelde netwerk (krijgen ook een IP van de WR902AC) maar daar blijft het bij.

Het truukje heb ik eerder gedaan met een laptop, verbinden met hotel wifi & inloggen, wifi router op ETH0 en daarop internet delen. Het stuk wat ik dus nu mis is inloggen.

Dus mijn vraag: heb ik een verkeerde aankoop gedaan met de TL-WR902AC met wat ik wil?

Beste antwoord (via rens-br op 23-06-2019 09:59)

• ronald75
Ik zit dat er meerdere topics zijn hierover. Het is inmiddels gelukt.

https://imgur.com/a/u5TBOU1

In de admin console, ga naar status en gebruik het default default gateway IP in een van de clients om naar het login portal te gaan.

Ook kun je eerst direct contact maken (zonder de mifi router) en de URL onthouden van het login portal en die later weer opvragen als je weer via de WR902AC verbonden bent.

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:28

kraats

Ik rol

Als je verbonden bent met de router en je logt in op de adminpagina, geeft die dan wel aan dat hij verbonden is met het doelnetwerk en een ip-adres krijgt?
Normaal krijg je met een DNS redirect de inlogpagina voor je neus. Heb je wel de DNS instellingen van het doelnetwerk gebruikt?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
is het niet gewoon een MAC filter die maar 1 mac toestaat

Ik zou zo zoiets beveiligen door het het aantal MAC-adressen te limiteren. Al krijgt natuurlijk al het verkeer het mac van de TP-link. dus dat ei eigenlijk niet zo goede methode

[ Voor 1% gewijzigd door ewoutw op 23-12-2018 22:39 . Reden: iets te kort door de bocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:11
ewoutw schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:39:
Ik zou zo zoiets beveiligen door het het aantal MAC-adressen te limiteren. Al krijgt natuurlijk al het verkeer het mac van de TP-link. dus dat ei eigenlijk niet zo goede methode
Alles met een TTL van 60~63 en 124~127 filteren werkt wel :+

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
Ik zit dat er meerdere topics zijn hierover. Het is inmiddels gelukt.

https://imgur.com/a/u5TBOU1

In de admin console, ga naar status en gebruik het default default gateway IP in een van de clients om naar het login portal te gaan.

Ook kun je eerst direct contact maken (zonder de mifi router) en de URL onthouden van het login portal en die later weer opvragen als je weer via de WR902AC verbonden bent.

Dank!