Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 18:53
hallo,

ik heb mijn nas (DS415+) na jaren weer onder het stof uitgehaald. Ik schaam mij beetje om deze vraag te stellen maar het koppelen van een fysieke map op mijn laptop lukt niet. Via de synology assistent krijg ik onderstaande foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/dmvgww.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/fv8k8p.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door -_- op 23-12-2018 22:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
Als je de verkenner opent kan je dan via \\nasip of \\dnsname wel bij je shares komen?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
HKLM_ schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:56:
Als je de verkenner opent kan je dan via \\nasip of \\dnsname wel bij je shares komen?
Nee ik kan er alleen maar in via DSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:40

Umbrah

The Incredible MapMan

Je thumbnails zijn niet klikbaar en absurd klein, dus ik kan ze niet bepaald lezen.

Waarschijnlijk zul je SMB2/3 aan moeten zetten (SMB1 uit laten -- dat spul is bloedlink), en er wat shares op moeten aanmaken. Daar zul je mee kunnen verbinden via \\ip-van-je-nas\share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
Umbrah schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:02:
Je thumbnails zijn niet klikbaar en absurd klein, dus ik kan ze niet bepaald lezen.

Waarschijnlijk zul je SMB2/3 aan moeten zetten (SMB1 uit laten -- dat spul is bloedlink), en er wat shares op moeten aanmaken. Daar zul je mee kunnen verbinden via \\ip-van-je-nas\share
kun je ze nu wel zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Schijven koppelen doe je niet via de Synology Assistant. Dat doe je gewoon in de verkenner. Via het IP adres van je NAS of via \[nasnaam].

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
Microkid schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:16:
Schijven koppelen doe je niet via de Synology Assistant. Dat doe je gewoon in de verkenner. Via het IP adres van je NAS of via \[nasnaam].
Dit lukt mij dus ook niet (krijg ook hier foutmelding) vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

-_- schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:25:
[...]

Dit lukt mij dus ook niet (krijg ook hier foutmelding) vandaar mijn vraag
Welke foutmelding? We hebben hier geen kristallen bol.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hij vind de synology dus wel :)

probeer als username eens
code:
1
\admin

en dan het ww dat je weet?

Klinkt als windows authorisatie op de mappen, heb ik ook regelmatig last van gehad :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
Microkid schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:26:
[...]

Welke foutmelding? We hebben hier geen kristallen bol.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/ic753b.jpg
The Eagle schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:28:
Hij vind de synology dus wel :)

probeer als username eens
code:
1
\admin

en dan het ww dat je weet?

Klinkt als windows authorisatie op de mappen, heb ik ook regelmatig last van gehad :)
zie ik dit: Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2r7oshc.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door -_- op 23-12-2018 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk voor de grap eens naar de SMB versie welke het OS van je PC minimaal wil zien én dat wat dat DS415+ ding nu na al die jaren nog aanbied.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verbind eens niet via de naam van je NAS, maar via IP? Gebruik desnoods http://find.synology.com/
Reset eventueel je user/pass via de resetknop op je NAS (indrukken met paperclip oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
wimmel_1 schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:50:
Kijk voor de grap eens naar de SMB versie welke het OS van je PC minimaal wil zien én dat wat dat DS415+ ding nu na al die jaren nog aanbied.
help mij even hoe ik dat doe....Dit soort dingen is niet mijn dagelijkse werk zeg maar 8)7
Edmin schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:51:
Verbind eens niet via de naam van je NAS, maar via IP? Gebruik desnoods http://find.synology.com/
Reset eventueel je user/pass via de resetknop op je NAS (indrukken met paperclip oid).
Nou ik kom gewoon in mijn nas. Ik krijg deze alleen niet direct gekoppeld aan mijn laptop. De nas moet toegevoegd worden in het mijn netwerk zodat ik gemakkelijk bestanden hier naartoe kan overzetten.

[ Voor 41% gewijzigd door -_- op 23-12-2018 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
-_- schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:57:
[...]

help mij even hoe ik dat doe....Dit soort dingen is niet mijn dagelijkse werk zeg maar 8)7
Ik begrijp dat wel. Al die dingen uit de Linux/Unix sfeer zijn een pain in the ass. Ik heb een moderne Synology maar de relatie met dat ding is ook moeizaam. Het zijn andere werelden. Primitief. De interactie met die dingen is zwaar onder de maat. Ik begrijp niet dat men niet van die die dingen met gewoon windows heeft. Allemaal "samba" met alle vele nadelen van dien. Daar ligt een gat in de markt om dat gebruikersvriendelijker te maken zodat het gewoon een transparant onderdeel van het geheel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
-_- schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:57:
[...]

errr... je googlet en/of gaat kijken in de tech specificaties van je apparaat?
https://www.google.com/search?q=DS415%2B%20support%20SMB

Edit: @Bart2005 Zo'n mensen kopen meestal gewoon wat nieuws al het oude stopt met werken. No flame intended.
En ook die NAS dozen ondergaan planned obsolescence, helaas.

Als Windows op de PC NFS ondersteunt (Win 10 Pro kan het, AFAIK), kan je het misschien zo regelen, trouwens.

[ Voor 38% gewijzigd door Tokkes op 23-12-2018 23:12 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Tokkes schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:05:
[...]

errr... je googlet en/of gaat kijken in de tech specificaties van je apparaat?
Dit soort antwoorden ook. Men moet blijkbaar ruimtevaarttechnologie gestudeerd hebben om zo'n externe harde schijf te kunnen koppelen. Dan klopt er toch iets niet anno 2018 vind ik. Wat nou als de "tech" specificaties van "je apparaat" je niets zeggen en je dat niet wilt weten omdat je wel wat beters te doen hebt? Zo'n ding hoort gewoon zonder gezeur te koppelen zijn anno nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die \volume1 moet je niet toevoegen, die is via smb nooit toegankelijk.
\\Diskstation zou voldoende moeten zijn, tenminste als je uberhaupt in dsm shares heb aangemaakt.

Dus stap 1. via je browser inloggen op je diskstation en kijk daar of er shares zijn.
stap 2. navigeer eerst in verkenner (of via startmenu) naar je diskstation, daar zie je alle shares die actief zijn.
stap 3. koppel eens schijfletter aan de share via windows explorer.

edit: het kan een probleem zijn met de versie van smb, maar dat is ook eenvoudig aan te passen.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 23-12-2018 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:40

Umbrah

The Incredible MapMan

Bart2005 schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:09:
[...]

Dit soort antwoorden ook. Men moet blijkbaar ruimtevaarttechnologie gestudeerd hebben om zo'n externe harde schijf te kunnen koppelen. Dan klopt er toch iets niet anno 2018 vind ik. Wat nou als de "tech" specificaties van "je apparaat" je niets zeggen en je dat niet wilt weten omdat je wel wat beters te doen hebt? Zo'n ding hoort gewoon zonder gezeur te koppelen zijn anno nu.
Niet mee eens, bovendien, is SMB1 door héél veel tools vrij standaard "uit" gezet recent. Even controleren zijn (omdat we niks weten van de client van de TS, voor hetzelfde geld draait hij een of andere obscure MacOS kloon) is een vrij simpele google taak in de vorm van "how to check smb1 windows 10" -- meestal hoef je geeneens naar een andere pagina te gaan, maar krijg je direct instructies.

Het IP adres is ook nogal een dingetje. Sowieso heeft de TS nogal wat lopen tweaken, en geen 'hard reset' (wat je een mooie next-next-finish interface geeft) uitgevoerd.

Ruimtevaart studies zijn zeker niet nodig (en kan je uit ervaring vertellen dat daar niet de beste network engineers zitten, of uberhaupt: ICT-ers 8) ) -- zelfredzaamheid en 'even googelen' is wel verwacht, zeker op iets wat per definitie geen 'hulp' forum is, zoals GoT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-05 16:30
Goedenavond,

Heb je op https://www.synology.com/...download/DS415+#utilities al even gekeken of er een nieuwe versies software beschikbaar is voor je nas? Misschien lost dat het op.

Ik gebruik zelf vaak 'Advanced ip scanner' om van een apparaat het ip adres te achterhalen. Dan kun je op die manier kijken of via een browser of verkenner er bij kunt komen.

Lukt het dan nog niet. Laat het mij even je telefoonnummer weten via een privé bericht. Dan kan ik je misschien even persoonlijk helpen.

Met vriendelijke groet,

Erik Onnes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
wimmel_1 schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:50:
Bedoel je dit?

Windows PowerShell
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.

PS C:\Users\PC> Get-SmbServerConfiguration

AnnounceComment :
AnnounceServer : False
AsynchronousCredits : 64
AuditSmb1Access : False
AutoDisconnectTimeout : 15
AutoShareServer : True
AutoShareWorkstation : True
CachedOpenLimit : 10
DurableHandleV2TimeoutInSeconds : 180
EnableAuthenticateUserSharing : False
EnableDownlevelTimewarp : False
EnableForcedLogoff : True
EnableLeasing : True
EnableMultiChannel : True
EnableOplocks : True
EnableSecuritySignature : False
EnableSMB1Protocol : False
EnableSMB2Protocol : True
EnableStrictNameChecking : True
EncryptData : False
IrpStackSize : 15
KeepAliveTime : 2
MaxChannelPerSession : 32
MaxMpxCount : 50
MaxSessionPerConnection : 16384
MaxThreadsPerQueue : 20
MaxWorkItems : 1
NullSessionPipes : SQL\QUERY,EPMAPPER,LOCATOR,TrkWks,TrkSvr
NullSessionShares :
OplockBreakWait : 35
PendingClientTimeoutInSeconds : 120
RejectUnencryptedAccess : True
RequireSecuritySignature : False
ServerHidden : True
Smb2CreditsMax : 2048
Smb2CreditsMin : 128
SmbServerNameHardeningLevel : 0
TreatHostAsStableStorage : False
ValidateAliasNotCircular : True
ValidateShareScope : True
ValidateShareScopeNotAliased : True
ValidateTargetName : True

PS C:\Users\PC> Get-SmbServerConfiguration | Select EnableSMB2Protocol

EnableSMB2Protocol
------------------
True
Supertips schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:26:
Goedenavond,

Heb je op https://www.synology.com/...download/DS415+#utilities al even gekeken of er een nieuwe versies software beschikbaar is voor je nas? Misschien lost dat het op.
Zojuist de meest recente versie van DSM gedownload, probleem blijft hetzelfde

Ik heb trouwens windows 10 op mijn laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door -_- op 23-12-2018 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je smb 2 nu al aangevinkt in dsm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
\\diskstation\volume1 = is niet direct een share

Je zal via de DS desktop (http:\\ipadres-diskstation:5000 ) naar configuratie -> gedeelde mappen -> mappen moeten openstellen.
Je kan daar ook zien hoe eventueel bestaande folders al zijn aangemaakt

Daarna is het \\diskstation\sharenaam in verkenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
job schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:50:
Heb je smb 2 nu al aangevinkt in dsm?
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/e9hdle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:43
geef eens een screenshot van gedeelde map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klik eens op geavanceerde instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -_-
peschinl schreef op maandag 24 december 2018 @ 00:01:
geef eens een screenshot van gedeelde map?
Bedoel je dit?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2mey8sk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
job schreef op maandag 24 december 2018 @ 00:02:
[...]

Klik eens op geavanceerde instellingen.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/4kupte.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/iohrbo.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je wil naar het knopje geavanceerde instellingen in je vorige screenshot (Configuratiescherm-Bestandsservices). Daar staat iets bij over SMB protocol versies. Windows 10 bijv. heeft SMB1 uitgeschakeld. Daardoor krijg je geen verbinding. Bij Maximum SMB protocol zou iets moeten staan van SMB2 of hoger.

Toevoeging: Tabblad SMB/AFP/NFS

[ Voor 5% gewijzigd door wolly_a op 24-12-2018 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
wolly_a schreef op maandag 24 december 2018 @ 00:25:
Je wil naar het knopje geavanceerde instellingen in je vorige screenshot (Configuratiescherm-Bestandsservices). Daar staat iets bij over SMB protocol versies. Windows 10 bijv. heeft SMB1 uitgeschakeld. Daardoor krijg je geen verbinding. Bij Maximum SMB protocol zou iets moeten staan van SMB2 of hoger.

Toevoeging: Tabblad SMB/AFP/NFS
langzaam komen we er haha
Ik denk dat ik hier wat zaken moet aanpassen toch?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/5d3yua.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door -_- op 24-12-2018 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
Zet maximum SMB protocol eens op SMB2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Wat @peschinl zegt... Dat is het enige. Daarna kun je, als het goed is, via \\ip-adres je NAS benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
peschinl schreef op maandag 24 december 2018 @ 00:36:
Zet maximum SMB protocol eens op SMB2
melding blijft hetzelfde
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2eg8nx0.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peschinl
zou die Netwerk verbinding maken window even wegklikken (annuleren) en dan in de adresbalk van verkenner het ip adres van je nas intikken, als het goed is, zie je 'm dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bart2005 schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:03:
[...]

Ik begrijp dat wel. Al die dingen uit de Linux/Unix sfeer zijn een pain in the ass. Ik heb een moderne Synology maar de relatie met dat ding is ook moeizaam. Het zijn andere werelden. Primitief. De interactie met die dingen is zwaar onder de maat. Ik begrijp niet dat men niet van die die dingen met gewoon windows heeft. Allemaal "samba" met alle vele nadelen van dien. Daar ligt een gat in de markt om dat gebruikersvriendelijker te maken zodat het gewoon een transparant onderdeel van het geheel is.
Sorry, maar volgens mij heb je geen flauw idee waar je het over hebt. SMB is juist een protocol van Microsoft, ontwikkeld voor Windows. Samba is een vrije (reverse-engineered) implementatie ervan voor Linux/*NIX.

Is Synology niet juist dat: een gebruiksvriendelijke schil? Het is voor noobs in elk geval een stuk makkelijker dan een barebones FreeBSD-install of zo.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
En bij het Netwerkverbinding maken scherm, kan je niet alleen \\diskstation intypen. Er moet ook nog iets van een gedeelde map achter, zie het voorbeeld in het schermpje zelf (\\server\share). Je kan beter inderdaad even in verkenner \\ip-adres-van-nas typen. Dat zou moeten werken nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je doet het net verkeerd. Bij het koppelen van een share (jouw screenshot) moet je juist wel de naam van de gedeelde map opnemen. De gedeelde map is de share, diskstation de servernaam.

Dus in verkenner alleen de servernaam invullen of ip-adres. Bij koppelen server\share

Maar dan moet je wel zeker weten dat de servernaam correct is. Dus probeer het eerst eens op ip adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bart2005 schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:03:
Dat je iets niet kent, of doorgrond maakt het niet gelijk primitief. ;)

Veel servers die de cloud hosting doen waar veel klanten met Windows naar verbinden kunnen dat moeiteloos en met goede performance doen, dus wat je hier omschrijft is eerder dat je zelf minder technisch bent (wat geen probleem is verder) om het volledig te begrijpen of dat gewoonweg niet wilt (ook niet erg), maar om dat platform dan gelijk maar primitief te noemen vind ik dan ook weer wat overdreven.

Je bent overigens ook niet (meer) nagenoeg verplicht om Samba te gebruiken, al is dat wel het makkelijkste. Windows kent gelukkig meer manieren tegenwoordig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -_-
peschinl schreef op maandag 24 december 2018 @ 00:45:
zou die Netwerk verbinding maken window even wegklikken (annuleren) en dan in de adresbalk van verkenner het ip adres van je nas intikken, als het goed is, zie je 'm dan wel.
bedankt iedereen. Door het ip adres in de verkenner in te tikken kan ik er nu rechtstreeks in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-_- schreef op maandag 24 december 2018 @ 01:33:
[...]

bedankt iedereen. Door het ip adres in de verkenner in te tikken kan ik er nu rechtstreeks in!
(y)

Volgende stap is dus een nette DNS registratie én een alias aan maken in je lokale DNS Server (router?) zodat je 't ding kunt benaderen op een voor jou logische naam :9

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 24-12-2018 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
wimmel_1 schreef op maandag 24 december 2018 @ 01:36:
[...]

(y)

Volgende stap is dus een nette DNS registratie én een alias aan maken in je lokale DNS Server (router?) zodat je 't ding kunt benaderen op een voor jou logische naam :9
nu vraag je wel heel veel he hahaha
zou niet weten hoe ik dat doe.
Of bedoel je http://QuickConnect.to/naam

Mijn nas zit via een netwerkkabel verbonden met mijn router in iedergeval

[ Voor 4% gewijzigd door -_- op 24-12-2018 01:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat linkje wat je gevonden hebt moet je maar weer héél snel gaan vergeten, alsjeblieft . Ik bedoelde een DNS registratie op je eigen lokale netwerk(je) en niet op het "grote boze internet"!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-_- schreef op maandag 24 december 2018 @ 01:33:
Mocht je het ook via de servernaam willen dan moet je in dsm even opzoeken hoe je nas heet.
Je wilt verbinden via \\Diskstation, maar weet je zeker dat de naam niet ooit gewijzigd is?
Bij de netwerkinstellingen kan je de servernaam instellen (en dus terugvinden).

dns registraties zijn niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 24-12-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas1967
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Het account waarmee je inlogd heeft die de juiste machtigingen om de gedeelde map te benaderen ?
Volume1 klinkt namelijk niet als een gedeelde map op de NAS maar als een HDD in je nas.
Benader de nas via een browser en check welke mappen gedeeld zijn .. deze mappen kun je dan benaderen vanaf je laptop ... \\nasnaam\gedeelde map of \\ipnas\gedeelde map ... Dit zou moeten werken ook onder windows 10 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
wimmel_1 schreef op maandag 24 december 2018 @ 02:01:
Dat linkje wat je gevonden hebt moet je maar weer héél snel gaan vergeten, alsjeblieft . Ik bedoelde een DNS registratie op je eigen lokale netwerk(je) en niet op het "grote boze internet"!!
Waarom is quickconnect niet goed dan? Synology doet toch aanbevelen of niet?

Kan ik misschien beter EZ-Internet app gebruiken dit in DSM zit?

[ Voor 8% gewijzigd door -_- op 24-12-2018 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-_- schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:25:
[...]

Waarom is quickconnect niet goed dan? Synology doet toch aanbevelen of niet?

Kan ik misschien beter EZ-Internet app gebruiken dit in DSM zit?
Ik zeg niet dat 't niet goed is maar aangezien je je NAS al met een zwaar verouderde firmware versie op je eigen LAN aan het draaien wás ga ik er niet vanuit dat je die zaken nu wel ineens goed bij gaat houden. Het aan het grote boze internet hangen van zo'n NAS (en willekeurig elk ander apparaat) vereist wat wijzigingen in de firewall en routetabel van je router waarmee je het apparaat van buitenaf benaderbaar maakt voor jezelf én feitelijk voor iedereen... Als je dan niet exact weet wat je aan het doen bent dan wordt je daarmee je eigenlijk een "sitting duck" voor iedere "hacker" (lees: scriptkiddie).

Ik zat tijdens je initiële vraag eigenlijk te wachten totdat er hier iemand met het lumineuze idee zou gaan komen om SMB V1 weer geforceerd open te zetten op je Windows 10 PC zodat je je schijven weer ging zien. Dan had ik wel wat eerder weer terug gereageerd.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wimmel_1 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:41:
[...]

Ik zat tijdens je initiële vraag eigenlijk te wachten totdat er hier iemand met het lumineuze idee zou gaan komen om SMB V1 weer geforceerd open te zetten op je Windows 10 PC. Dan had ik wel wat eerder weer terug gereageerd.... ;)
Umbrah in "Nas koppelen aan PC" ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
wimmel_1 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:41:
[...]

Ik zeg niet dat 't niet goed is maar aangezien je je NAS al met een zwaar verouderde firmware versie op je eigen LAN aan het draaien wás ga ik er niet vanuit dat je die zaken nu wel ineens goed bij gaat houden.
Dit bedoel je dus niet? DSM 6.2.1-23824 Update 2 is mijn laatste DSM update versie die ik nu draai.

Trouwens mijn SMB staat als onderstaand ingesteld. Ik ga er even vanuit dat SMB1 nu uit staat. Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/j7duug.jpg
Pagina: 1