Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubskebobbie
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-08-2020
Hoi allemaal, ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe camera. Op het moment heb ik de sony wx500, een prima camera alleen hij is een beetje toe aan vervanging. Ik ben wezen zoeken op het internet naar een camera die me wel aanstond en dat is de sony a7 mark 1 met de stock lens. hij heeft een full frame sensor goed voor filmen in het donker. een audio input voor een external microfoon. en nog wat andere dingetjes. het geen waar ik hem voor wil gaan gebruiken is voor het filmen van video's. en af en toe een foto. de video resolution is 1080p 60fps. Dat is prima voor het geen waar ik hem voor wil gaan gebruiken. wat ik me afvraag is zijn er mensen die ervaring hebben met het filmen met een a7? hoe goed is de auto focus en de stabilisatie? en zou hij beter zijn als een wx500?

Zijn er mensen die me kunnen helpen?
Groetjes Bob (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 22:47

Yero

Reviewer
De allereerste A7 dateert uit 2013. In digitale termen is dat bejaard. De fotokwaliteit is nog steeds prima, maar op andere vlakken is er ondertussen zeer veel veranderd: autofocus, IBIS, ergonomie, etc. Filmen is niet het sterkste punt van deze camera, maar een rechtstreekse vergelijking met de WX500 is wel wat krom, want dat is een totaal ander type camera met compleet andere, niet echt te vergelijken specs. De autofocus van de A7 niet echt fantastisch. Voor filmen zou ik handmatig scherpstellen met deze camera.

Als je fullframe wilt filmen, zou ik je in ieder aanraden om er een lichtsterke prime bij te kopen. Anders maak je eigenlijk geen gebruik van de scherptediepte die je met FF kunt halen, wat zonde is. Voor video ligt een tweedehands A7S meer voor de hand (en die is voor minder dan 1000 euro te vinden tegenwoordig).

[edit]Er zijn natuurlijk reeksen andere systeemcamera's in dit budget die zich ook prima lenen voor video, als FF niet essentieel is, b.v. Panasonic G7/G80, etc

[ Voor 8% gewijzigd door Yero op 24-12-2018 11:13 ]