Welke switch/(toetsenbord)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tdiaz5
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-03-2025
Goedenavond,

Ik ben een nieuwe PC aan het bouwen, en ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord daarvoor. Ik ben van plan om er vooral op te gamen. Op het moment speel ik vooral Rocket League, BF5 en PUBG.

Ik had eerst een Razer Deathstalker. Ik ben een paar keer in de Mediamarkt gaan testen, en van wat ik daar kon voelen voelde een Cherry MX Red het fijnst. Toen heb ik een Corsair K68 aangeschaft, en die heb ik nu een paar dagen.

Ik merk echter dat ik in bijvoorbeeld Rocket League het ontbreken van feedback erg onhandig vind. Met mijn vorige toetsenbord bottomde ik gewoon, en met deze switch mis ik voor mijn gevoel veel precisie.

Daarom zoek ik dus een nieuwe switch, en daarbij dus een nieuw toetsenbord.
Ik zoek een switch die dus feedback geeft, en het liefst niet te veel geluid maakt. Zelf zat ik te denken aan Cherry MX Brown, omdat die aan beide eisen lijkt te voldoen, en goed verkrijgbaar is.

Qua toetsenbord daarbij zit ik zit ik aan een van deze 3 te denken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master MasterKeys MK750 (Cherry MX Brown) Qwerty US€ 117,-€ 117,-
1Corsair K70 LUX - Red LED (Qwerty US, Cherry Brown)€ 115,05€ 115,05
1HyperX Alloy Elite (Qwerty US, Cherry MX Brown)€ 90,05€ 90,05
1HyperX Alloy FPS (Cherry MX-Brown) Qwerty US€ 81,05€ 81,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,15

RGB lijkt me fijn, maar is niet noodzakelijk. Ik heb een gedeeltelijk rode koptelefoon en monitor, dus een rood toetsenbord vind ik zeker niet erg :P Qua budget zat ik aan rond de 100 euro te denken.

Heeft iemand nog advies voor mij, of dingen die ik over het hoofd heb gezien? In ieder geval bedankt als je dit hebt gelezen!

Alle reacties

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Je zou ook romer-g switches van Logitech kunnen overwegen.

pricewatch: Logitech G910 Orion Spectrum RGB (Qwerty US)

Ik heb zelf de G810 maar het lijkt erop dat deze wel heel erg duur is geworden want ik had hem begin dit jaar zelf voor 99 euro gekocht. Het wordt alleen nog verkocht door coolblue wat mogelijk erop wijst dat deze uitvoering niet meer leverbaar is.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-02 19:05

ikt

Je kunt ook een toetsenbord bouwen :P MX Browns kunnen misschien te subtiel in de tactile bump zijn, al verschilt het ook erg van smaak. Gezien het gros van de commercieel verkrijgbare toetsenborden MX (clones) gebruikt zit je grofweg wel aan MX Browns vast als je geen klik wilt en ook geen lineaire switch.

Als je zelf iets in elkaar gaat zetten, op Reddit hebben ze goede suggesties.