nieuwe pc build

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben van plan een pc te bouwen voor thuis, er zal niet veel op gegamed worden, en voornamelijk gebruikt voor internet en 3d tekenen. ik heb volgend systeem samengesteld en vroeg me af of iemand tips kan geven of eventuele verbeteringen aan het samengestelde systeem?
bedankt!
wenslijst: PC build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Indien wel gamen, welke resolutie, games, settings, etc?
Wat voor software gebruik je voor het 3d tekenen en welke opties gebruik je het meest?

Paar eerste veranderingen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 213,90€ 213,90
1ASRock B360M-HDV€ 69,92€ 69,92
1XFX RX 570 RS 4GB Black Edition€ 149,-€ 149,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 39,25€ 39,25
1Cooler Master MasterBox Q300L€ 37,-€ 37,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 114,95€ 114,95
1BitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 73,11€ 73,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 763,08

Veel betere voeding.
Grotere SSD voor hetzelfde geld, de snelheid van de 970 ben je zeer waarschijnlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gamen op 1080 rond de 60 fps op medium/high. welke games ben ik niet zeker van, maar zoals ik zei, gamen is niet hoofdzakelijk de bedoeling van deze pc.
solidworks en fusion 360 zijn de tekenprogrammas die ik het vaakst gebruik, ik maak geen zeer grafisch zware tekeningen. eerder werd mij aangeraden voor een m2 ssd te gaan, daarmee had ik deze in de lijst staan. en hoezo is de voeding die je toevoegde beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit hoort in DAA

Daarnaast moet je dit even aanvullen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Deze vragen zijn essentieel voor het geven van goed advies.

Succes!

[ Voor 98% gewijzigd door Microkid op 26-12-2018 17:21 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
het systeem gaan voornamelijk gebruikt worden voor te tekenen op solidworks, fusion 360 en cura (niet echt teken programma) gaat ook gebruikt worden voor multi media zoals chrome, basic surfing enzo. ik wil ook gamen op dit systeem, op 1080p ongeveer 60 fps med-high settings

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 800 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16gb ram i5-8400 rx570

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
intel processors

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee

Ga je overklokken?
niet gepland om te overklokken

Wat verwacht je van ons?
ik hoop tips te krijgen over verbeteringen over dit systeem, voornamelijk prijs-kwaliteits verbeteringe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wishlist is aangepast met laatste aanpassingen
Pagina: 1