Toon posts:

SSD overzetten in Apple Mac Mini: slim of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,
mijn gerefurbished iMac (2009) bleek te oud voor Mojave, wel sneu omdat ik er net een SSD in had laten zetten ...
Vraag aan jullie: stel ik koop een Apple Mac Mini (bijv. 1.4GHz) en laat daar die SSD in zetten ... is dat slim of niet? Kan ik dan weer een paar jaar vooruit? Wat is wijsheid? (misschien wel handig om te weten dat ik zelf dus niet zo'n tweaker ben (maar dat had je vast al bedacht?)
Ik wacht graag jullie reactie af!
M.vr.gr.,
RSteH
PS Vraag die ik nog van mijn partner moet vragen: kan ik de iMac dan nog gebruiken als monitor?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:05
Vraag A, hoeveel inch is de iMac? Want de 27" uit 2009 kan met een andere mac wanneer mini displaypoort aangesloten werken als target display mode. Dan werkt hij als monitor. Verbruikt wel ietsje meer stroom dan een monitor.

1.4Ghz zegt niet zoveel over een mac mini. Meer over zijn processor.

Een mooi model is bijvoorbeeld de mac mini 2012. Daar kan je de SSD van de iMac in laten zetten, of een nieuwe en die is redelijk upgradable en gaat nog wel een paar jaar mee.

Wat voor dingen doe je precies op je computer? Want ubuntu installeren op de iMac is eventueel ook een goede optie. Krijg je wel updates en is perfect voor internet/tekstverwerken/mail/bankzaken etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 21:59
Die Mini met 1,4 GHz is het instap 2014-model, en dat betekent dat je het RAM niet kunt wijzigen. In de praktijk zal het vrijwel altijd een 4 GB RAM toestelletje zijn, en de vraag is of je daar echt gelukkiger van wordt.
Wat je dan vooraf wel kunt doen is met de MacTracker de rekenkracht vergelijken, zodat je de investering kunt vergelijken met de te verwachten vooruitgang t.o.v. de 2009 iMac.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 11:43
@trabant was het niet dat Linus met moeite liet zien dat geheugen vervangen kon worden maar de ssd niet meer omdat hij vastgesoldeerd zat?

@Verwijderd, wat wordt je nieuwe Mac voor type?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:24
@DiedX In de Mac Mini 2014 is het juist omgekeerd t.o.v. de Mac Mini 2018.
In de Mac Mini 2014 kun je dus het geheugen niet vervangen, maar de HD wel.

@Verwijderd De Mac Mini 1,4 GHz (2014) zou ik je niet aanraden. Die is gewoon echt te traag. De snelheidswinst is minimaal tot nul je in vergelijking met je oude iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:32

nelizmastr

Goed wies kapot

Of je installeert alsnog Mojave via de niet officiële weg.

Zie hier: http://dosdude1.com/mojave/

I reject your reality and substitute my own

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf een 2014 Mac mini. Maar dan wel het middelste basis model. Dus met 2,6 GHz CPU en 8 gb RAM.

Ik heb de ingebouwde harde schijf laten zitten. De 1 TB dient nu als opslag.

Het systeem draait nu vanaf een externe SSD die via een Enclosure op een van de USB poorten aangesloten zit. Het systeem draait nagenoeg net zo snel als met een ingebouwde SSD.

Misschien een idee? :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1