Corsair voedingskabel ATX 4 pin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• adgadg
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
Goedemiddag,

Ik ben bezig met het bouwen van mijn PC, nu kom ik erachter dat mijn Corsair RM850X maar 1 voedingskabel voor de CPU heeft (4+4), deze zit nu in een 8 pins aansluiting. Voor mijn Asrock Taichi x399 heb ik een tweede kabel nodig voor een 4 pins aansluiting.

De grote online winkels hebben ze wel maar die verzenden alleen, en het zou fijn zijn als ik het voor de kerst nog zou kunnen ophalen.

het gaat om deze kabel (kleur maakt niet uit):
https://www.centralpoint....mpaign=hardwareinfoclick#

Iemand tips? er schijnen ook wel splitters te zijn maar deze heb ik nog niet gevonden, wel zag ik molex adapters maar ik weet niet of dat een goed idee is.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
Misschien is het dan handig aan te geven waar je woont :)

PS: molex -> 4pin ATX moet ook werken.

• adgadg
mitsumark schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:47:
Misschien is het dan handig aan te geven waar je woont :)

PS: molex -> 4pin ATX moet ook werken.
Ik woon centraal bij Utrecht.
Molex heb ik naar gekeken, maar dat lijkt me een beetje riskant...

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:18
Zit er geen 8 pins EPS kabel bij de voeding dan? Zou erbij moeten zitten, de 750w heeft dat ook.

• adgadg
Uszka schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:00:
Zit er geen 8 pins EPS kabel bij de voeding dan? Zou erbij moeten zitten, de 750w heeft dat ook.
Ja die heb ik al gebruikt voor de 8 pin aansluiting, zie eerste post. Op dit moederbord zitten 2 aansluitingen, een 8 pins en 4 pins aansluiting. Bij sommige moederborden is de 4 pins optioneel maar bij de Asrock taichi (x399) las ik dat er problemen kunnen zijn als de 4 pins niet wordt aangesloten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
Heb je de andere kabel niet nog ergens in de doos liggen oid? Je voeding zou namelijk twee 8-pins (4+4) EPS connectoren moeten hebben.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Je voeding heeft ondersteuning voor 2 kabels van 4+4. Je hebt er nu 1 in gebruik, maar voor zo ver ik kan zien zou de tweede ook gewoon bijgeleverd moeten zijn geweest?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:18
De RM850X wordt geleverd met een 4+4 pins cpu en een 8 (4+4) pins EPS dus nog even goed kijken tussen de modulaire kabels. Kan goed zijn dat op beide connectors CPU staat.

• adgadg
Jullie hebben helemaal gelijk, ik zat niet goed op te letten. Goedemorgen haha

Bedankt!!
Pagina: 1