Laptop valt uit binnen een minuut na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMikeS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Beste Tweakers,

Ik zit hier met een Sony Vaio SVT1312C5E van 6 jaar oud.
De laptop valt enkele momenten na opstarten uit.
Als ik de taskmanager open wanneer hij opgestart is zie ik niets vreemds.
Ik vermoedde zelf dat het geheugen of de ssd de boosdoener was maar ik kan hier geen sporen van ontdekken.

Wanneer de laptop opgestart word gaat dit soms normaal, de andere keren kom ik terecht in een blauw recovery scherm.
Ook hier krijg ik niet langer dan een seconde of 20 waarna hij ongeacht de opties die ik probeer afsluit.

Kan iemand mij verder helpen met dit probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

Het is geen blue screen of death, maar een spontane afsluiting. Dan krijg je als dat vaker gebeurt een blauw scherm met opties.

ik vermoed dat er iets is met je voeding/accu of dat de koeling is losgekomen van je cpu.

Kun je meteen bij het opstarten kijken naar je cpu tempereaturen? Het kan zijn dat deze stijgen en daardoor meteen afsluit.
Gebruik je hem met adapter of met accu ? De accu kan kapot zijn of een niet goede verbinding, en hetzelfde kan zijn voor de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Lijkt me inderdaad iets met een hitte/warmte probleem of een foutieve stroomaansluiting...

Al gecontroleerd op temps?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾