Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iOS 12] Apple Family: Parental Controls, Screen Time, etc

Pagina: 1
Acties:

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 19:03
Omdat vragen en discussie over dit onderwerp nogal ondergesneeuwd raken in het algemene iOS topic, hier een topic om tips, features en bugs te bespreken ivm Apple’s Family features, met de nadruk op iOS devices (de Family features van macOS zijn relatief beperkt).

Om een Family te vormen zijn in elk geval de volgende beperkingen:
- de Organizer + maximaal vijf gezinsleden
- de gezinsleden kunnen een AppleID account hebben uit verschillende landen
- maar de gezinsleden moeten wel allemaal hun iTunes Store account hebben in hetzelfde land (aangezien Family origineel enkel bedoeld was om apps te delen)
- de taal mag ook verschillen tussen de familieleden

Parental Controls:
- Bij kinderen onder 13 kan oa Screen Time remote gemanaged worden door de Organizer
- Andere volwassenen in de Family kunnen door de Organizer gemachtigd worden om app aankopen van kinderen goed te keuren

Bekende bugs [iOS 12.1.2]
- de Screen Time rapportage van kinderen verschijnt niet meer bij de Organizer: https://discussions.apple.com/thread/8552599
- de Organizer’s Always Allowed apps lijst voor een device van een kind is in sommige gevallen leeg

specs

• JustSys
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-01 09:15
Is het verplicht om een betaalkaart aan je parent account toe te voegen alvorens je deze kan delen?

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
JustSys schreef op maandag 24 december 2018 @ 00:36:
Is het verplicht om een betaalkaart aan je parent account toe te voegen alvorens je deze kan delen?
Ja, creditcard, maar mag ook een prepaid kaart zonder saldo zijn.
Zolang de verloopdatum maar geldig is.

( hier een N26 genomen, betalingen lopen via de telefoonrekening van de gebruiker )

https://qfire.nl

• JustSys
FreshMaker schreef op maandag 24 december 2018 @ 01:42:
[...]

Ja, creditcard, maar mag ook een prepaid kaart zonder saldo zijn.
Zolang de verloopdatum maar geldig is.

( hier een N26 genomen, betalingen lopen via de telefoonrekening van de gebruiker )
wel jammer dat het verplicht, ik herlaad enkel met iTunes kaarten heb altijd +25€ erop en dat is voldoende voor wat ik gebruik. (200GB storage).

zal mijn "online" prepaid kaart eraan koppelen :) gebruik da ding enkel voor kleine spulletjes aan te kopen via het web.

Thanks nog!

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
@JustSys Let wel dat er minstens €1 op moet staan voor een test transactie. Of je nou iets koopt of niet. Daarnaast moeten de familieleden hun eigen AppleID opwaarderen, anders gaat ‘t via je kaart. Doet die het niet? Dan blokkeren alle aankopen tot je een geldige betaalmethode toevoegt.

• JustSys
@WhatsappHack thanks, op de online prepaid card staat er altijd genoeg geld op. Al mijn aankopen doe ik via de online prepaid. De kids kunnen nu niks downloaden via Appstore(geblokkeerd)
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True