gaming laptop dat 2 jaar gaat meedoen - fortnite

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen

Ik wil graag een gaming/studie laptop kopen voor mijn dochters maar ik wéét er gewoon te weinig van om te kiezen.

moet Fortnite Royal Battles vlot kunnen spelen, en nog 2 jaar meekunnen. We zijn geen zware gamers en gaan het ook niet worden. Ik vind die dingen pokkeduur en terwijl ik graag eentje wil kopen die sterk genoeg is - ik kan me niet permitteren om te overshooten.

Er wordt me een GP63 8RE048BE aanbevolen, voor 1499€ - wat ik écht veel geld vind.
15,6 scherm
MSI
GTX1060 met 8RAM
8GBRAM, 256SSD & 1TB
HDMI,USB3
Windows10 home
numeriek toetsenbord

15,6 inch is groot genoeg. Kan iemand me helpen met de keuze: is het een goede prijs? Bén ik aan het overshooten? Koop ik beter nu of wacht ik beter op de solden?

Ik heb ook een MSI GF62 8RE-042BE Azerty gezien voor 1350 bij Coolblue
Deze 3 om precies te zijn...
https://www.coolblue.be/nl/vergelijken/813847/816268/813919

Serieus, ik krijg er hoofdpijn van, geen idee hoe ik moet weten wat ik nodig heb :-) kan iemand helpen?

dankje
Agnes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoi Agnes,

Zo te lezen ga jij dit met jouw mogelijk nieuwe laptop doen:
- studie, dus veel reizen
- gamen, fortnite

Ik zou een 15'' nemen. Dit is een prima formaat om mee te reizen en spellen op te spelen.

Voor het gamen zou ik dit ongeveer zeggen:
- CPU: intel i5 of gelijkwaardig -> hierop kan jij prima 2 jaar fortnite op draaien en zelfs een klein beetje photoshop of foto bewerking als het niet te heftig wordt.
- GPU: GTX 1050 of gelijkwaardig -> hierop kan jij prima 2 jaar fortnite op draaien.
- Werkgeheugen: 8 gb RAM -> ik zou dit altijd als minimaal beschouwen, 4 gb is aan de matige kant.
- Opslag: 256 SSD -> hierop kan jij prima een paar spellen op zetten en office. Stel je hebt echt veel foto's of dingen die je niet heel vaakt gebruikt, maar wel veel opslag vragen, dan zou ik wel wat HDD opslag erbij nemen.

Jij zegt zelf dat een laptop van 1499 echt te duur is. Dan zeg richt ik op ongeveer €1000 ~ €1200. Dit is een prima bedrag voor wat jij vraagt.

De drie opties die jij aangeeft zijn eigenlijk allemaal prima en vallen helemaal in jouw vragen lijst.
Ik zou zelf de voorkeur geven aan de HP. Maar dat is iets persoonlijks en weet niet hoe andere tweakers daar over denken.

Persoonlijk zou ik misschien zelfs overwegen om een iets meer uitgeklede variant van de HP te nemen.
https://www.coolblue.be/n...-g15-cx0004nb-azerty.html
Deze heeft een GTX 1050 ipv een GTX 1060 als grafische kaart. Voor alleen fortnite is een 1050 eigenlijk prima, je zal alleen niet altijd deze op de aller hoogste setings kunnen draaien. Dit bespaard jou 200 euro. En aangezien jij denkt dat deze laptop maar 2 jaar mee gaat, kan 200 euro naar de volgende laptop misschien.

Hopelijk heb ik jou hiermee geholpen,

Groetend

YDeciever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
600-800 euro heb je ook al een prima laptop. Fortnite draait zelfs op een Intel HD graphics 4000. Dus iedere laptop boven de 600 euro is voldoende. Maar ja, ik weet natuurlijk niet voor wat voor een opleiding de laptop gebruikt wordt. Overigens zullen de settings wel omlaag moeten als je fortnite fatsoenlijk wilt spelen.

Je kunt trouwens ook voor 300-400 euro een refurbished HP, DELL of Lenovo kopen. Met een SSD van 250GB, 8GB RAM en een i3 of i5 kom je waarschijnlijk al een eind. Voor gamen bouw je dan een desktop voor 500-600 euro.

[ Voor 32% gewijzigd door hoi1234 op 23-12-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 23:31
hoi1234 schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:36:
Fortnite draait zelfs op een Intel HD graphics 4000.
''Draait'' ? Ja, playable? totaal niet.

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Lees anders de laptop best buy guide is door daar staan over het algemeen wel goede suggesties bij.

reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2018

Een i7 lijkt me niet nodig, in de meeste situaties zal een gelijk geklokte i5 net zo snel zijn. 8 threads is zat. Meer maakt de pc amper toekomst bestendiger of sneller bij algemeen gebruik maar heeft wel een premium prijskaartje.

Met ongeveer de helft van het gestelde budget is er al een ruime keuze aan laptops met bv een intel i5 8250u en nvidia mx150 of zelfs gtx1050, IPS HD scherm en minimaal 8GB ram plus 256GB ssd te vinden (evt zelf 2TB hdd toevoegen) Dat gaat de komende jaren prima gaat voldoen voor dagelijks gebruik en af en toe een spelletje.

[ Voor 94% gewijzigd door -36- op 23-12-2018 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
iCore schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:40:
[...]

''Draait'' ? Ja, playable? totaal niet.
Zijn de minimale eisen, dus neem aan dat het weliswaar behelpen is, maar wel functioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
pricewatch: MSI GP63 8RE-047NL

Wat dacht je van deze? Enige verschil met de specs die je noemt is dat de GTX 1060 in dit model 6GB bevat ipv 8. Dat ga je in Fortnite echt niet merken en scheelt je 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 23:31
yinx84 schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:47:
pricewatch: MSI GP63 8RE-047NL

Wat dacht je van deze? Enige verschil met de specs die je noemt is dat de GTX 1060 in dit model 6GB bevat ipv 8.
Je hebt sowieso geen 1060 8GB..

En ik denk dat je met fortnite met 3GB ook al goed zit

:? (toch?)

[ Voor 7% gewijzigd door iCore op 23-12-2018 22:54 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen - dankje voor het meedenken!

Er zit wat variatie in jullie antwoorden, die wat verwarrend is - maar met alle opties die tegenwoordig beschikbaar zijn, ik begrijp dat het om een inschatting gaat.

Die GTX1060 overweeg ik omdat 1050 binnen 1 jaar oud nieuws zou zijn. Voor mails en zo - I don't care, maar gamen op verouderd materiaal lijkt me weinig fun en wil ik vermijden.
Kijk, mijn dochter gamede super graag bij mijn ex met haar stiefbroer, die relatie is uit en gamen is voorbij. Zij hadden daar een PS4 console met alles er op en er aan en nu heeft ze niks. Aan de hartzeer kan ik weinig doen, maar ik kan haar wél dat leuk gamen teruggeven.

@yinx84 Die is perfect - maar qwerty. We zijn azerty mensen.... Belgen hé. Kan ik niet doen, kan er niet op typen :-)

@YDeciever - dankje. Die laptop gaat uiteraard meer dan 2 jaar meegaan, alleen verwacht ik dat niet voor het gamen. Ik ben HP's wat gewoner van MSI, geen idee wat het verschil is....

@hoi1234 dankje. Ik probeer te gaan voor 'nu écht cool spelen' en binnen 2 jaar 'goed mee kunnen' effect. Dus zeker niet op lage settings. Ik hou van gerefurbished en we hebben nu eentje, maar voor spelletjes wil ik echt in de comfort zone zitten - alleen weet ik niet zeker wat die is :-).

@iCore dankje. De vraag is een beetje - wat ga ik binnen 1,5 jaar nodig hebben ook he. Deels is dat gokken maar deels weet ik dat meer capaciteit moet kopen dan ik nu al nodig heb.... En dat is echt moeilijk.

heel erg bedank allemaal!!!
Agnes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
15,6" noem ik geen laptop meer maar een draagbare desktop. Voor studie is 13" perfecte formaat, groot genoeg scherm en toch lekker compact mee te slepen overdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@CyberMania Je hebt gelijk, maar die gaat idd als desktop gebruikt worden, maar dan in de hele living. Transport zal occasioneel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:14
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 07:16:
@CyberMania Je hebt gelijk, maar die gaat idd als desktop gebruikt worden, maar dan in de hele living. Transport zal occasioneel zijn.
Als je er niet mee gaat reizen en de laptop in principe een vaste plek heeft, kun je ook 17 inch overwegen.

Sinds het budget belangrijk is, is het denk ik belangrijk dat je aangeeft wat je met "vlot spelen" bedoelt. Moet dat op het maximale of is het ook prima als het grafisch op een wat minder hoge resolutie en kwaliteit gaat?

Dit lijstje van de PW voldoet in ieder geval al en kan met gemak nog jaren mee: Pricewatch lijstje

Daarnaast valt het me op dat er maar weinig Azerty toetsenborden worden aangeboden. Ik heb hier geen ervaring mee, maar wellicht staan er relatief weinig Belgische shops op de Pricewatch, dus kijk ook zeker even verder als je een model hebt uitgekozen.
En mocht je voor Coolblue willen gaan, kijk ook eens naar hun Tweedekansjes (https://www.coolblue.be/nl/tweedekans), maar wees wel kritisch. Op dit moment staat deze er bijvoorbeeld, scheelt toch weer 10%: https://www.coolblue.be/n...t:nvidia-geforce-gtx-1050

En om een idee te geven hoeveel deze laptop aan zou kunnen, er staat een lijstje onder met framerates:
Fortnite: Gemiddelde instellingen (gem. 132 fps)
Dit zou dus zelfs overkill kunnen zijn wb. jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Als Fortnite het belangrijkste is er en er sowieso niet heel hard wordt gegamed, kies dan voor een GTX1050Ti in plaats van een GTX1060. Scheelt al snel weer 100-150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Formaat 15,6 inch is prima voor studie+gamen. Niet te groot (en zwaar), niet te klein en je hebt een numpad.
GPU 1060: niet doen = overkill. Een 1050/1050Ti is dik voldoende.
Voor 800-1000 euro heb je een prima machine die makkelijk 2 jaar mee kan.

Ik vond zelf deze; https://tweakers.net/pric...4nb-(belgisch-model).html
Maar er is keuze genoeg.Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 07:09:

Er zit wat variatie in jullie antwoorden, die wat verwarrend is - maar met alle opties die tegenwoordig beschikbaar zijn, ik begrijp dat het om een inschatting gaat.

Die GTX1060 overweeg ik omdat 1050 binnen 1 jaar oud nieuws zou zijn. Voor mails en zo - I don't care, maar gamen op verouderd materiaal lijkt me weinig fun en wil ik vermijden.
Kijk, mijn dochter gamede super graag bij mijn ex met haar stiefbroer, die relatie is uit en gamen is voorbij. Zij hadden daar een PS4 console met alles er op en er aan en nu heeft ze niks. Aan de hartzeer kan ik weinig doen, maar ik kan haar wél dat leuk gamen teruggeven.

@yinx84 Die is perfect - maar qwerty. We zijn azerty mensen.... Belgen hé. Kan ik niet doen, kan er niet op typen :-)

@YDeciever - dankje. Die laptop gaat uiteraard meer dan 2 jaar meegaan, alleen verwacht ik dat niet voor het gamen. Ik ben HP's wat gewoner van MSI, geen idee wat het verschil is....

@hoi1234 dankje. Ik probeer te gaan voor 'nu écht cool spelen' en binnen 2 jaar 'goed mee kunnen' effect. Dus zeker niet op lage settings. Ik hou van gerefurbished en we hebben nu eentje, maar voor spelletjes wil ik echt in de comfort zone zitten - alleen weet ik niet zeker wat die is :-).

@iCore dankje. De vraag is een beetje - wat ga ik binnen 1,5 jaar nodig hebben ook he. Deels is dat gokken maar deels weet ik dat meer capaciteit moet kopen dan ik nu al nodig heb.... En dat is echt moeilijk.

Agnes
Sorry dat ik het zeg maar een gtx 1050 over jaar oud nieuws?? Misschien de 2GB versie.

Ik heb zelf een Hp pavillion met een gtx 1050 (4GB versie) en daar kan ik letterlijk alles op spelen kwa games, fortnite is geen zware game dus zal de gtx 1050 niet volledig benut worden vooral met die 2GB extra.

Mijn advies als gamer is een gtx 1050 (4GB versie) die is echt voldoende voor aankomende 2 jaar en krijgt nog steeds updates van Geforce.

Kijk maar is naar deze hij is vrij goedkoop en heeft 8GB RAM geheugen:

pricewatch: HP Omen 15-dc0000nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 15:47
Voor €750 zou dit volgens mij een prima oplossing zijn toch?

https://www.bol.com/nl/p/...-6-inch/9200000092684403/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 07:09:

Agnes
Mag ik vragen wat je budget gaat zijn? Als 1499 te veel is is de MSI GF62 8RE-042BE Azerty via uw link bij coolblue in de aanbieding voor 1349. De laptop weegt ook 2.2KG wat toch ook een factor is vergeleken met de andere twee in je vergelijking.

Maar als je nu zegt dat 1099 mijn uiterste budget is dan gaat je GPU voorkeur moeten meeschalen naar max een GTX 1050 TI 4GB. Bij 899 zitten we aan GTX 1050 met 2 of 4GB naargelang vormfactor.

Zijn er nog andere voorkeuren waar je dochters belang aan hechten?

Voor 1149 en een gewicht van 1.87kg met GTX 1050 Ti heb je deze

Voor 1177 en een gewicht van 1.19KG met GTX 1050 4GB heb je deze

Een gaming laptop voor je studies is leuk maar op een gegeven moment ga je dat gewich wel voelen. Vandaar lijkt me de laatste (welk 14") eigenlijk een goede tussenoplossing indien je dat bedrag ervoor over hebt.

Of je zal moeten kijken naar een 899 euro AMD met vega 10 (bijvoorbeeld deze) wat ook goed te doen is voor Fortnite maar je levert toch wel flink wat gaming performance (en misschien batterijduur in).

Persoonlijk zou ik gaan voor de lichte MSI met 14" als dat systeem degelijk blijkt te zijn (ik heb geen reviews gelezen). Geen gezeur over te zwaar en snel genoeg voor games zoals Fortnite, Overwatch etc. voor de komende 2 jaar

Advies van Tim01 hierboven is ook een redelijke. Weegt wel 2.2KG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinbrutus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-09 08:58
bij bto krijg je momenteel 100€ korting als je laptop met gtx1060 koopt. Mss het bekijken waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03:55
Waarom zou een 1050 over een jaar ineens niet meer genoeg zijn om Fortnite te draaien?

Als het echt alleen om fortnite spelen gaat, is een 1050 (TI) echt ruim genoeg. Het is maar een simpel spelletje, met lage systeemeisen.

Als er nog andere dingen op gespeeld gaan worden, is het wel slimmer om naar een 1060 te kijken.

En als je een goedkopere laptop wil, zal het toch ergens vandaan moeten komen. Dat is bouwkwaliteit, of specificaties.
Pagina: 1