Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:29
Mijn tablet en telefoon (Android) hebben geen MHL ondersteuning. Als we tijdens een vakantie een huisje huren heb ik wel eens behoefte om een film af te spelen die ik op mijn tablet opgeslagen heb staan.

Nu begrijp ik dat je met een Chromecast dongel altijd wifi/internet verbinding nodig hebt en dat dat in hotels voor problemen zorgt.

Nu huren wij normaal gesproken particuliere huisjes waar je meestal user en password van het wifi netwerk krijgt.
Is het in dat geval altijd mogelijk om de Chromecast te gebruiken (mits de tv hdmi aansluiting heeft)?

En klopt het dat je tegenwoordig met een app ook content van de tablet of telefoon af kunt spelen via de Chromecast?

Of is een Miracast systeem beter geschikt voor gebruik op wifi netwerken in gehuurde huisjes?

Alle reacties

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Chromecast gebruikt wifi om content van het internet of content lokaal opgeslagen via de ingestelde wifi-netwerk te casten. Met een gastmodus kan een ander apparaat die niet via dat ingestelde wifi-netwerk is aangesloten wel casten. Maar het (gast) content wordt dan alsnog via wifi binnengehaald.

Wifi nodig = Ja

met wel ongeveer alle soorten mobiele/tablet apparaten kun je naar de chromecast streamen.

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:29
Bedankt voor je snelle reactie.

Maar de Chromecast dongel moet dus in ieder geval op het wifi netwerk aangesloten en daarvoor is het voldoende als ik SSID en wifi wachtwoord heb?

• peteroff
  • Niet online
Met een SSID en wifi wachtwoord kun je gewoon chromcast gebruiken.

Een andere oplossing is om vanaf een laptop/tablet of telefoon een hotspot aan te maken.

https://nl.phhsnews.com/h...omecast-in-hotel-room2672

[ Voor 19% gewijzigd door peteroff op 23-12-2018 16:25 ]

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
bnwgraaf schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:22:
Bedankt voor je snelle reactie.

Maar de Chromecast dongel moet dus in ieder geval op het wifi netwerk aangesloten en daarvoor is het voldoende als ik SSID en wifi wachtwoord heb?
Op een Wifi netwerk en dan is internet niet perse nodig als je lokaal vanaf je tablet naar de chromecast streamt. Kijk eens naar BubbleUPNP, die kan je lokale content streamen en zo nodig transcoderen naar een format die de Chromecast ondersteunt (moet je wel een voldoende sterke CPU op je tablet hebben).

Het kan overigens wel zijn dat je Hotel Wifi het niet toelaat dat verschillende apparaten binnen het netwerk contact leggen met elkaar (isolation). In dat geval is het handig om inderdaad een hostpot aan te maken, niet om de verbinding te delen maar om de Chromecast op te connecten. Ik zou thuis wel even testen of dat ook daadwerkelijk werkt. Anders je eigen Wifi accesspoint meenemen 8)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Casten werkt ook gewoon zonder internet (en wifi accesspoint). Chromecast biedt zich dan aan als gast en er wordt dan gewoon een adhoc wifi verbinding gemaakt. Heb hem zo jaren gebruikt in een vakantiehuis zonder internet.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 23-12-2018 19:14 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• peteroff
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:32:
Casten werkt ook gewoon zonder internet (en wifi accesspoint). Chromecast biedt zich dan gewoon aan als gast en er wordt dan gewoon een adhoc wifi verbinding gemaakt. Heb hem zo jaren gebruikt in een vakantiehuis zonder internet.
Volgens mij heb je dan alsnog een accesspoint nodig via eigen hotspot of snelle registratie via het hotel netwerk. Ik zal het eens testen. Ik lees dat je het al jaren zo kon doen. Dat wist ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door peteroff op 23-12-2018 16:46 ]

Pagina: 1