Toon posts:

kan een gekozen videokaart wel op mijn desktop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Hallo,

Ik had even de vraag een videokaart die ik wou gaan kopen wel op mijn desktop/moederboard kan.

Ik heb een Medion Akoya P5343 G desktop en wou een Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming of Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G erop zetten.

Maar omdat ik weinig tot geen verstand heb van computers durf ik het niet aan om zomaar een nieuwe videokaart te gaan kopen. Want anders heb ik de grap van dat hij hem niet aankan.

Ik gebruik de computer hoofdzakelijk voor gaming en ben ook van plan om te gaan streamen. Dus vandaar de vraag.

Ik hoor graag op jullie antwoorden

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans van niet; gezien de ouderdom van dat ding, kunnen we 2 zaken dwarsliggen:

- BIOS is niet "UEFI" en de nieuwe GPU wil niet meekomen in het boot-proces
- de afmetingen van de case zijn niet voldoende voor de nieuwe videokaart

Aangezien de kast toch open moet om uiteindeljik de videokaart te vervangen; ik zou eens gaan meten hoeveel ruimte je hebt van het achterpaneel langs de huidige GTX750 om eventueel een andere / nieuwere GPU te kunnen plaatsen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
bedankt

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:28
Nvm.

[ Voor 107% gewijzigd door NotSoSteady op 23-12-2018 23:27 ]

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
wat is je CPU nu dan?

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01 00:51

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Videokaart lijk mij te lang voor een gemiddelde Medion-kast.
Maar meten is weten

[ Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 25-12-2018 00:08 ]

Trein?

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:22
Intel Core i7-4790, die is zeker niet slecht. Kortom, even meten hoe lang je huidige videokaart is en/of meten wat er in zou passen. misschien een foto?

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-01 18:24
Qua prestaties zou het prima kunnen hoor, die i7 kan het nog redelijk bijbenen!
Er zit nu een GTX 750 in, de afmetingen daarvan zijn:
Slots: 2
Lengte: 250mm
Breedte: 120mm
Hoogte: 34mm

Dus als je een 1050ti kan vinden die ook ongeveer deze afmetingen heeft, zit je wel goed.
Ik heb even opgezocht wat de afmetingen van deze kast zijn, die staan hieronder:
Lengte: 405mm
Breedte: 180mm
Hoogte: 375mm

Geen grote kast dus, maar het zou moeten passen. Gewoon goed kijken naar de afmetingen van de videokaart waar je naar aan het kijken bent. Kijk bijvoorbeeld naar de MSI 1050 Ti, die heeft de volgende afmetingen:
Slots: 2
Lengte: 229 mm
Breedte: 131 mm
Hoogte: 39 mm

Is vrijwel gelijk aan de 750 die er nu in zou kunnen zitten, dus qua formaat gaat het prima passen.

Wel even een laatste BIOS er op zetten, maar dat zou geen problemen moeten geven.

Als je deze upgrade hebt gedaan, denk dan ook na over een extra latje DDR3 RAM, plaats een SSD en installeer je windows opnieuw. Dan heb je nog best een leuk pctje staan voor wat 1080p games!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een aankoopadviesvraag: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:18
Een 1050ti is eigenlijk nooit een goede koop, de RX570 is goedkoper en ruim 1,5x zo snel (tenzij die niet past of je voeding het niet aankan).

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 28-12-2018 12:25 ]

Pagina: 1