Mijn thunderbird 1300 loopt niet stabiel op 1300. Ook lager, bijvoorbeeld 1000 geeft hij problemen. Weten jullie wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
Te lichte voeding?
Andere drivers?
Ander OS?
Andere drivers?
Ander OS?
klinkt alsof het helemaal niet aan je processor ligt, maar aan iets anders... wat zijn precies de symptomen?Op zondag 22 juli 2001 16:50 schreef Timmetje het volgende:
Mijn thunderbird 1300 loopt niet stabiel op 1300. Ook lager, bijvoorbeeld 1000 geeft hij problemen. Weten jullie wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
Bedankt voor jullie reacties.
De symtomen zijn plotselinge hang-ups midden in windows. Meestal na een minuut of tien. Het heeft lijkt mij inderdaad niet veel met de processor te maken.
Even wat specs:
Geheugen: 768 MB
Videokaart: ATI All In Wonder
Soundcard: SB Live! 1024 player
HD: 2x 30GB IBM 7200RPM
Cpu-Voltage: 1,75V
Watt: 340W
Eerst had ik 192 MB, toen had ik hetzelfde probleem. Maar wat ik ook vaag vind, is dat sisoft sandra zegt dat mijn busclock op 104 Mhz loopt. Terwijl dat niet klopt (volgens de bios)
De symtomen zijn plotselinge hang-ups midden in windows. Meestal na een minuut of tien. Het heeft lijkt mij inderdaad niet veel met de processor te maken.
Even wat specs:
Geheugen: 768 MB
Videokaart: ATI All In Wonder
Soundcard: SB Live! 1024 player
HD: 2x 30GB IBM 7200RPM
Cpu-Voltage: 1,75V
Watt: 340W
Eerst had ik 192 MB, toen had ik hetzelfde probleem. Maar wat ik ook vaag vind, is dat sisoft sandra zegt dat mijn busclock op 104 Mhz loopt. Terwijl dat niet klopt (volgens de bios)
Verwijderd
dat 104 FSB kom van 12*104
dat heeft te maken met dat de KT7 de multiplier niet boven de 12 kan..
het kan wel op 13 staan maar moet je een gelockte proc hebben
dat heeft te maken met dat de KT7 de multiplier niet boven de 12 kan..
het kan wel op 13 staan maar moet je een gelockte proc hebben
Verwijderd
er zijn nieuwe biossen
de laatste kun je hier http://www.tweakers.net/meuktracker/763
vinden
je zet hem op 12 above (multiplier)
en dan loopt ie op 13*100(bij mij althans, kt7 Raid))
de laatste kun je hier http://www.tweakers.net/meuktracker/763
vinden
je zet hem op 12 above (multiplier)
en dan loopt ie op 13*100(bij mij althans, kt7 Raid))
Pagina: 1