Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

fibaro dimmer 2 lamp blijft zacht branden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 21:24
Beste tweakers.

Ik heb een fibaro dimmer 2 in combinatie met een bypass 2 d.m.v 2 draads (dus geen blauwe draad) schema aangesloten. Alles werkt dimmer bevestigd met groen lampje, behalve dat de ledlampen in de uit stand zacht blijven branden.

Ik het het volgende gedaan.
  1. Dimmer gereset
  2. Dimmer geforceerd laten kalibreren op bypass (rode lampje)
  3. Dimmer gewoon laten kalibreren.
  4. Dimmer via Domoticz op aan / uit stand gezet.
  5. Bypass eruit gehaald
  6. Bypass vervangen
  7. Dimmer vervangen
  8. Andere lampen (gewone spots 25w per stuk)
  9. 2 bypasses geïnstalleerd.
Allemaal precies het zelfde resultaat nl het zacht blijven branden van de lamp in de uitstand.

Ik heb bij het onderstaande schema de 2 wire connection toegepast op een single switch (dus alleen S1 aangesloten)

Afbeeldingslocatie: https://manuals.fibaro.com/wp-content/uploads/2015/09/install1-3.png

Alle reacties

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11 21:46
Zonder blauwe draad, moet er altijd een kleine stroom lopen door de lamp, anders werkt de dimmer niet. Het kan zijn dat deze lampen met dusdanig weinig stroom toch al een beetje licht geven.

Blauwe draad plaatsen of andere type lampen.

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

• hydex
Heb een blauwe draad geplaatst en het probleem blijft

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Met led lampen:
Uit eigen ervaring van een nieuwe ziekenhuis afdeling net vorige week: zelfs met professioneel merk ledlampen brand de led in het duister zachtjes terwijl de schakelaar uit is.
Door inductie op de aders van de uitgeschakelde stroomkabel naar de ledlampen kunnen bepaalde ledlampen al zachtjes schijnen.
Ongevaarlijk maar niet mooi.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

• hydex
frisianstar schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:06:
Met led lampen:
Uit eigen ervaring van een nieuwe ziekenhuis afdeling net vorige week: zelfs met professioneel merk ledlampen brand de led in het duister zachtjes terwijl de schakelaar uit is.
Door inductie op de aders van de uitgeschakelde stroomkabel naar de ledlampen kunnen bepaalde ledlampen al zachtjes schijnen.
Ongevaarlijk maar niet mooi.
ik heb ook gewone halogeen spots geprobeerd, hetzelfde verhaal.

• hydex
Inmiddels contact gehad met leverancier. Probleem is opgelost ik kalibreerde de dimmer via de knop op de dimmer en dat blijkt niet goed te zijn, na het kalibreren binnen domoticz was het probleem verholpen.
Pagina: 1