Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zigbee stekker en inbouw dimmers beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11 21:46
Voor Z-Wave is er keuze genoeg, maar voor Zigbee, kan ik er geeneens 1 van vinden.

Ben op zoek naar een stekker dimmer en inbouw dimmer die werkt met Xiaomi Mi of Tradfi of Hue (ik weet nog niet welk platform ik ga kiezen).

Op dit moment gebruik ik enkele jaren de Fibaro HC2, maar ben aan het rekenen om over te stappen naar een ander systeem.

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-11 20:05
Waarom zou je willen overstappen naar Zigbee? Als het is omdat je Xiaomi, Tradfi of Hue niet werkt met fibaro HC2, dan zou ik een andere controller adviseren zoals OpenHAB. Die ondersteunt bijna alles wat je kan bedenken. Zwave, zigbee, hue (=zigbee), maar ook Samsung tv’s, ziggo mediabox, etc etc

Laurens-Jan Merkx

• mouse86
ljsquare schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:33:
Waarom zou je willen overstappen naar Zigbee? Als het is omdat je Xiaomi, Tradfi of Hue niet werkt met fibaro HC2, dan zou ik een andere controller adviseren zoals OpenHAB. Die ondersteunt bijna alles wat je kan bedenken. Zwave, zigbee, hue (=zigbee), maar ook Samsung tv’s, ziggo mediabox, etc etc
Ik ga daar een nieuw topic over starten, ik hou deze even exclusief voor het zoeken naar een dimmer via zigbee. :-)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Toevallig vanmiddag deze tegen gekomen: https://www.wifimedia.eu/en/icasa-dimmer.html

En via dit forum ook een aantal clones? Verwijderd in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

[ Voor 43% gewijzigd door Sander op 30-12-2018 22:43 ]

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:49
@mouse86 had je nog iets gevonden? Ben ook op zoek naar iets dergelijks. Had ook al die iCasa gevonden, maar volgens mij is die er juist voor om 'gewone' lampen aan te sluiten op je hue bridge.

• mouse86
Helaas niet.
Ben er ook maar mee gestopt.

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 11:26
avdwerf schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:00:
@mouse86 had je nog iets gevonden? Ben ook op zoek naar iets dergelijks. Had ook al die iCasa gevonden, maar volgens mij is die er juist voor om 'gewone' lampen aan te sluiten op je hue bridge.
Huh? :o Maar dat is toch ook precies waar hier naar gevraagd wordt?

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:49
@Vloris aah ik heb te snel gelezen denk ik :). Ben juist op zoek naar een 'gewone' dimmer die ik op mijn hue lampen kan aansluiten. Een knop die je indrukt om aan/uit te te zetten en je gewoon rond kunt draaien om te dimmen.

• royduin
  • Laatst online: 28-11 16:45
@mouse86, wat je zou kunnen doen is zoiets:

Hier een handleiding middels Home Assistant: https://community.home-as...-xiaomi-switch-gen1/27574

En dan inbouwen in een pulsdrukker:

Dat is hoe ik het ook gedaan heb 8)

[ Voor 4% gewijzigd door royduin op 25-01-2019 16:29 ]

Pagina: 1