Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

IOS 9.3.5 Whatsapp data migreren naar Android

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The_Butler
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 09:49
Zoals de Titel al zegt wil ik graag mijn Whatsapp geschiedenis van mijn oude iphone 4s (MF265DN/A) overzetten naar mijn nieuwe Adroid telefoon. Helaas loop ik tegen flink wat problemen aan.

Ik heb eerst geprobeerd om de meest gangbare methodes die via een google search worden aangegeven uit te voeren. 1 Methode vereist dat ik een lokale unencrypted backup maak van de telefoon via itunes. Dit kan helaas niet omdat het vinkje om de backup unencrypted te maken niet uitgezet kan worden (geen idee waarom niet).

Ik heb ook via freeware geprobeerd om de whatsapp applicatie databases direct van mijn iphone te kopieren maar loop weer tegen het probleem aan dat er encryptie aanstaat welke ik niet kan de-acrtiveren.

Toen een complete backup gemaakt van de telefoon naar de icloud, volgens een tutorial kon ik dan met mijn nieuwe Android telefoon bij deze icluod backup en zo Whatsapp herstellen maar dat lijkt complete onzin te zijn.

En nu zit ik een beetje vast want iedere andere "hit" op google wil dat ik 3rd party applicaties aanschaf om zo de boel over te zetten, is dat mijn enige optie? zijn er mensen die dit soort apps al eens hebben gebruikt?

Als iemand mij een duwtje in de goede richting kan geven dan graag!

at your service

Beste antwoord (via The_Butler op 29-12-2018 19:35)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Focus eerst op het maken van een unencrypted backup. Je bent niet de eerste die hier tegenaan loopt.

https://www.wazzapmigrato...unencrypted-itunes-backup

Alle reacties

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11:23

Speedmaster

Make my day...

Backuptrans Android iPhone WhatsApp Transfer heb ik gebruikt, chatdata is prima over te zetten, foto's was wel een probleem. Bij mij was het van Android naar iPhone. Onthoud alleen wel dat je 2 soorten licenties kan kopen, (tot 8 of onbeperkt.) koop gewoon de onbeperkt, dit is altijd handig voor in de toekomst.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Focus eerst op het maken van een unencrypted backup. Je bent niet de eerste die hier tegenaan loopt.

• The_Butler
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 09:49
CaptJackSparrow schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:25:

Klopt dat ik niet de eerste ben (ook niet de laatste) - maar zoals ook in je link staat moet ik alle profilen wissen in mijn iPhone - maar het irritante is dat er geen profielen zijn (de optie in Settings / General / Device Management)

https://discussions.apple.com/thread/7611217

Maar ik zoek het even verder in deze hoek....

EDIT 29/12/18

Het is gelukt, inderdaad lag de oplossing bij het maken van een non-encrypted backup via itunes. De tickbox was niet clickbaar (greyed out). Hoewel internet bronnen vertelden dat dit kwam door voor geinstalleerde accounts welke verwijderd moesten worden bleek dit niet het geval. Ik weet niet precies hoe en wat ik gedaan had maar na het maken van een backup in de icloud en toen de switch terug naar lokale backup was de optie wel beschikbaar, mischien omdat ik mijn wachtwoord had opgegeven of door een bugje, geen idee....

Toen na veel lezen heb ik toch Wazzapmanager moeten installeren voor 5 EUR - eerst nog een stuk freeware geinstalleerd welke de lokale ipone backup kon lezen (iphonebackupbrowser-r38), de database handmatig naar de android telefoon gekopieerd (geen whatsapp op deze telefoon installeren).
Dan ook nog in de google drive de optie uitzetten dat je whatsapp wilt backuppen naar de cloud (anders overschrijft ie al je data met een lege database).
Dan wazzapp-manager draaien, de kippenbotjes met effect in een pentagram gooien terweil je op 1 been hinkelt en als het goed is wordt allees omgezet.
Dan een specifieke versie van whatsapp installeren - whatsapp_2_18_248.apk
en dan whatsapp laten zoeken naar de chat data.

Wat een gedoe..... maar het is gelukt

The_Butler wijzigde deze reactie 29-12-2018 19:35 (50%)
Reden: update van voortgang - (excuus voor spellings foutjes geen auto correct op deze PC)

at your service

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True