Mechanisch keyboard met macro knoppen

Pagina: 1
Acties:

• DIRIXDJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02-2023
Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een mechanisch keyboard met macro knoppen. Maar ik vind niet wat ik zoek. Misschien kunnen jullie raad brengen.

Ik werk als developer, moet redelijk wat code schrijven, maar ook redelijk wat repetetief werk verrichten. Ik heb een heleboel scriptjes draaien in autohotkey en wil daarom nu een set macro toetsen. Bovendien is mijn rubber-dome toetsenbord wel eens aan vervanging toe.

Bovendien heb ik een aantal heel specifieke eisen:
- azerty BE
- liefst cherry MX brown
- liefst 12 tot 18 macro knoppen.
- numpad heb ik ook nodig
- rgb zegt me niks, het mag een rgb bord zijn, zolang ik die lichtshow maar kan afzetten.

Ik heb nu een logitech g613 besteld maar de romer knoppen bevallen me weinig, klinken heel 'springy', en ze maken enkel een franse azerty waardoor sommige frequent gebruikte knoppen toch anders liggen. Qua design is de g613 dan weer wel helemaal mijn ding!

TLDR: Zoek mech keyboard met 12 - 18 macro's zonder RGB

Thanks voor jullie input!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

Verder inhoudelijk: je wilt Cherry MX - dat betekent dat keycaps uitwisselbaar zijn. Dus je kun je eis voor AZERTY laten varen. Gewoon QWERTY nemen en omwisselen (of blind typen en negeren wat er op de toetsen geprint staat...), dan heb je veel meer keuze.

Oslik blyat! Oslik!