Wat is er met techzine.nl gebeurd?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.840 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Hoi, ik kwam vroeger vaak op techzine.nl, maar die site ligt tegenwoordig meer plat dan wat anders. Ook hun service geef ik een 0/10, want reageren op mijn email doen ze niet. Het login systeem is ook weg, maar het forum bestaat nog wel.

Het is ook zo dat ik een paar persoonlijke instellingen wil wijzigen op mijn techzine profiel (zoals mijn wachtwoord), maar zolang het inlog systeem er niet is, is dat niet mogelijk jammer genoeg.

Weet iemand wat er met techzine.nl aan de hand is en hoe het nog verder zal verlopen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je weet zeker dat het niet aan jou ligt?

Zit nu al bijna 10 minuten alles aan te klikken wat los en vast zit op .nl en .be en nog 0 timeouts gekregen of andere zaken die mij doen vermoeden dat er iets "kapot" zou zijn.

Vervelend dat de login-optie weg is maar aangezien ze ook een telefoonnummer hebben, zou je misschien daar eens je beklag kunnen doen? Mail is ook maar een medium wat kwijt kan raken (zeker omdat je zelf vindt dat hun site kapot is; misschien verdwijnt je mail dus ook ergens in /dev/null)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:42
Ik was al jaren een TZ lid voor dat ik een account op GoT aanmaakte, vond het hier maar een boel omhooggevallen nerds want je moest eerst maar een dag zelf aan het Googlen gaan voor dat je een vraag mocht stellen hier, anders werd je topic gewoon gesloten, was een stuk vrijer op TZ, ook een stuk rustiger.

Het forum was al jaren zo dood als een pier en bestaat ook al geruime tijd niet meer, er werd geen tijd meer ingestoken om daar nieuw leven in te blazen. De redactie draait volgens mij op Coen, de eigenaar, en een paar stagiaires.

Wat betreft je profiel, er waren 2 plekken om dingen aan te passen toen het forum er nog was, eentje voor het forum en eentje voor de frontpage, beide werkten maar half en ondanks dat er een topic was waar alle 6 actieve forumleden bugs kwamen melden, werd er niks mee gedaan.

Sinds het forum beëindigd is kom ik niet meer op TZ. De login optie is nu helemaal verdwenen zie ik.

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 23-12-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Toch heeft Techzine volgens mij zo'n 15 a 20 jaar geleden nog wel een bloeiende tijd gehad.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was voor de professionalisering van het internet, voor de opkomst van social media. Vrijwel alle fora/community's van die tijd zijn minder geworden. Tweakers is relatief groot gebleven door betaalde content/redactie, voor een tweakzone onbetaalbaar. Beetje het idee van te groot voor een servet en te klein voor een tafellaken.. nu gekrompen tot een klein servetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Toch wel leuk dat iemand het nog bijhoud. Een beetje hobby? Nieuwsberichten worden doordeweeks nog flink ingeschoten verdeeld over de hele dag. Ik kom er sinds 2005 ook niet meer, maar was inderdaad ooit een bloeiende tijd. Een community intact laten en bijhouden komt heel wat bij kijken. Vroeger was het volgens mij een geheel eigen code waarop is gebouwd (behalve het forum), nu een wordpress wat gemakken met zich meebrengt. Hier en daar wat advertentie's en de site is daarmee nog steeds draaiende. Of Coen dit nog allemaal zelf doet is maar de vraag.

Wayback:
2007
2010

[ Voor 9% gewijzigd door peteroff op 23-12-2018 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:42
Ik ben tot het einde van het TZ forum gebleven, toen was Coen nog wel actief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FastFred schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:07:
Ik was al jaren een TZ lid voor dat ik een account op GoT aanmaakte, vond het hier maar een boel omhooggevallen nerds want je moest eerst maar een dag zelf aan het Googlen gaan voor dat je een vraag mocht stellen hier, anders werd je topic gewoon gesloten, was een stuk vrijer op TZ, ook een stuk rustiger.

Het forum was al jaren zo dood als een pier en bestaat ook al geruime tijd niet meer, er werd geen tijd meer ingestoken om daar nieuw leven in te blazen. De redactie draait volgens mij op Coen, de eigenaar, en een paar stagiaires.

Wat betreft je profiel, er waren 2 plekken om dingen aan te passen toen het forum er nog was, eentje voor het forum en eentje voor de frontpage, beide werkten maar half en ondanks dat er een topic was waar alle 6 actieve forumleden bugs kwamen melden, werd er niks mee gedaan.

Sinds het forum beëindigd is kom ik niet meer op TZ. De login optie is nu helemaal verdwenen zie ik.
Dat woordje "vond" wil zeggen dat je vanuit een situatie in het verleden praat maar: Het is hier (IMHO) nóóit zo geweest dat er topique's gesloten werden waarbij de Topic Starter in de Openings Post al aangaf dat hij/zij serieus moeite gedaan had om zijn/haar probleem zelf op te lossen en dat vervolgens ook in ieder geval zo duidelijk mogelijk kenbaar probeerde te maken in de OP.

Daarentegen: Ik zie hier de laatste tijd helaas steeds meer nieuwe topics langskomen waarbij de vraag volledig in de Topic Titel gesteld wordt en waar er in de Openings Post door de Topic Starter vervolgens alleen een zinnetje in de trend van "Help mij" gezet is.... En vervolgens reageert de TS (onbewust?) nergens meer op.

't IS hier nog steeds geen Facebook (en da's ook maar gelukkig niet zo!!).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
mobie2 schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:25:

Weet iemand wat er met techzine.nl aan de hand is en hoe het nog verder zal verlopen?
De website werkt bij mij prima en is up-to-date. Heb je zelf al contact opgenomen met de redactie/webmaster van Techzine (bellen: niet mailen)? Zo ja: wat zeiden ze? Ben ook wel benieuwd.

Wel een leuk stukje geschiedenis in dit kader:
De naam Tweakzone gaat helaas verdwijnen:

We hebben enkele maanden geleden (Jan-Feb-Mrt) een discussie gehad met collega website Tweakers.net over onze naam. Volgens Tweakers.net maakt Tweakzone.nl inbreuk op hun merkrecht. Uiteraard waren wij het hier niet mee eens en hebben we dit in 1e instantie aangevochten. Echter was het verweer van Tweakers.net dat “Tweakers” geen woord is. Het staat niet in het engels woordenboek. Het woord dat wel in het woordenboek staat is het woord “Tweak”. Echter betekend dit woord niet het optimaliseren van je Hard en Software. Maar dit betekend rukken, trekken of knijpen. Op basis van die gegevens hebben zij dan ook hun merkrecht verworven voor hun naam.

[ Voor 51% gewijzigd door CyberMania op 23-12-2018 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Doet het hier prima. Maar wacht ff, eerst tweakers afzeiken om vervolgens hier een vraag te stellen? Heb je internet down or me al geprobeerd voordat je dit topic opende?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Geen idee waarom je denkt dat de betreffende site niet bereikbaar is, maar dit is niet de juiste plaats om dat te trouble-shooten. Dit topic gaat op slot.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.