Advies gevraagd tv provider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus123
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-12-2024
Binnenkort is onze nieuwbouw woning klaar en kunnen we er intrekken. Nu hebben we enkele loze leidingen voor de tv aan laten leggen o.a. voor stroom en utp, zodat je geen kabels onder de tv uit ziet komen.

Er zijn verschillende providers waar je met een tv kastje werkt en extra afstandsbediening wat ik dus liever niet wil. Ik zoek dus een provider waar ik geen extra kastje krijg en geen extra afstandsbediening.

Het gaat om een samsung smart tv uit 2015. Ik geloof dat het met een ci+ module (uiteraard in combi met een tv +internet abbo) moet lukken? Maar is de kwaliteit van het beeld dan ook goed? Of raden jullie een andere oplossing aan? Ik heb nog geen keuze gemaakt in provider. Zoals jullie kunnen lezen ben ik nogal een leek wat dit betreft. :P

Alvast bedankt.

Mvg Martijn

Beste antwoord (via Martinus123 op 23-12-2018 09:16)

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:20
Ci + module geeft gewoon goed beeld, heeft meer met de doorgifte van de kanalen te maken. HD of SD bijvoorbeeld.

Wellicht is het goed dat je verteld welke keuzes je hebt, aangezien niet alle aanbieders overal te krijgen zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En welke providers leveren dan TV op jouw nieuwe adres? Het is namelijk nogal lastig om iets te zeggen over "beeldkwaliteit" als je in een buitengebied zou gaan wonen en het enige wat je kan krijgen is 12Mbit ADSL met enige vorm van IPTV daaroverheen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:20
Ci + module geeft gewoon goed beeld, heeft meer met de doorgifte van de kanalen te maken. HD of SD bijvoorbeeld.

Wellicht is het goed dat je verteld welke keuzes je hebt, aangezien niet alle aanbieders overal te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:51
Voor zover ik weet is de enige optie Ziggo als je CI+ modules wilt gebruiken. Beeldkwaliteit is dan prima.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus123
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-12-2024
Er komt sowieso glasvezel, dat is bekend.

Maar keuze uit providers is nog niet bekend. Misschien is het beter als ik tegen die tijd even een nieuw topic open.

Bedankt voor jullie hulp! Mag een slotje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Martinus123 schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:15:
Er komt sowieso glasvezel, dat is bekend.

Maar keuze uit providers is nog niet bekend.
Alle glasvezelproviders leveren iptv met een kastje. Het zal ongeacht je providerkeuze dus niet mogelijk zijn om zonder kastje tv te kijken via glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
Maverick schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:21:
[...]

Alle glasvezelproviders leveren iptv met een kastje. Het zal ongeacht je providerkeuze dus niet mogelijk zijn om zonder kastje tv te kijken via glasvezel.
Volgens mijn glasvezel provider kan het wel?

https://www.caiway.nl/kla...-radio/installeren/ci-cam

Moet dan alleen goed kijken of je tv CI+ ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Maverick schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:21:
[...]

Bij Trined is het basispakket ongecodeerd via coax (DVB-C) te kijken. Voor extra zenderpakketten heb je een CI+ module nodig. Interactieve TV kan alleen met een settopbox (IPTV).

Het TV signaal wordt door het glasvezelmodem afgesplitst op coax. Kwaliteit is erg goed. Signaalsterkte is zo hoog dat de monteur er standaard een demper tussen zet bij afstanden kleiner dan 10 meter.

[ Voor 11% gewijzigd door Joris748 op 23-12-2018 10:50 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
I stand corrected :)
De meeste providers dan toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Het hebben van een tv kastje zou ik niet zien als deal breaker. Wij hebben glasvezel internet en tv van T-Mobile, dus met kastje voor de tv. Wij hebben een Harmony remote met hub, waardoor het tv kastje gewoon on het televisiemeubel achter een gesloten deurtje kan staan icm Ir extender die bij de Harmony zat. Voordeel van de IPTV is dat we via powerline nu ook tv signaal hebben op zolder waar we geen utp/coax of lege buis hadden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:46
ik heb zelf een Samsung J6240 uit 2015, die ik gebruik icm CI+ module.
Beeldkwaliteit is prima, maar de tuner die in de tv zit is wel een traag schijt ding.
Pagina: 1