Voor een kennis ben ik bezig om een nieuw, maar wel betaalbaar systeem samen te stellen waarmee degene kan Photoshoppen en video-editen. Let wel op dat dit hobbymatig is en het dus niet beste van het beste hoeft te zijn, maar vooral een redelijke afweging tussen kosten en performance.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd, degene gaat naast het standaard office-werk aan de slag met Photoshop en video-editing.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kennis heeft als richtingprijs 600 tot 800 euro opgegeven, maar staat open voor een hogere prijs als dat echt beter is en meerwaarde heeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Degene wil graag de randapparatuur, harddisks en kast/voeding meenemen van zijn huidige systeem. Ik ga hem aanraden om alleen de kast zelf en randapparatuur mee te nemen, en nieuwe voeding en harddisks te kopen. Het systeem is behoorlijk oud (nog een Core 2 Quad) en heeft kuren met uitvallen. Ik denk niet dat je zo'n oude voeding wilt meenemen en de harddisks gaan geheid een keer kapot. Ik ga overigens ook voorstellen om een nieuwe kast erbij te doen, omdat ik geen idee heb hoe oud die kast is en hoe goed deze te koelen is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In feite is er dus een volledig nieuwe inhoud van de kast nodig met daarbij een Windows-licentie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk dat op dit moment voor video-editing AMD de betere keuze is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee geen extra eisen ten opzichte van wat hierboven staat.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ga vooral mijn kennis wat opties geven zodat hij een goede keuze kan maken. Ik heb een systeem samengesteld waarvan ik denk dat dat een prima systeem is. Het probleem is dat ik met dat systeem aan 1000 euro zit. Ik wil vooral nog kijken waar ik nog op kan besparen zonder meteen veel teveel performance in te leveren. Het systeem wat ik nu heb is:
Ik denk dat een Ryzen 5 2600 vooral een goed alternatief is, omdat dit behoorlijk wat geld scheelt. Ook zou er in plaats van een losse 256GB SSD er een partitie op de 1TB SSD gemaakt kunnen worden en zou de 4TB HDD kleiner kunnen. Geheugen zou wat langzamer kunnen, daar kan je ook een beetje op besparen. Ik ben vooral benieuwd hoe jullie er over denken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd, degene gaat naast het standaard office-werk aan de slag met Photoshop en video-editing.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kennis heeft als richtingprijs 600 tot 800 euro opgegeven, maar staat open voor een hogere prijs als dat echt beter is en meerwaarde heeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Degene wil graag de randapparatuur, harddisks en kast/voeding meenemen van zijn huidige systeem. Ik ga hem aanraden om alleen de kast zelf en randapparatuur mee te nemen, en nieuwe voeding en harddisks te kopen. Het systeem is behoorlijk oud (nog een Core 2 Quad) en heeft kuren met uitvallen. Ik denk niet dat je zo'n oude voeding wilt meenemen en de harddisks gaan geheid een keer kapot. Ik ga overigens ook voorstellen om een nieuwe kast erbij te doen, omdat ik geen idee heb hoe oud die kast is en hoe goed deze te koelen is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In feite is er dus een volledig nieuwe inhoud van de kast nodig met daarbij een Windows-licentie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk dat op dit moment voor video-editing AMD de betere keuze is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee geen extra eisen ten opzichte van wat hierboven staat.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ga vooral mijn kennis wat opties geven zodat hij een goede keuze kan maken. Ik heb een systeem samengesteld waarvan ik denk dat dat een prima systeem is. Het probleem is dat ik met dat systeem aan 1000 euro zit. Ik wil vooral nog kijken waar ik nog op kan besparen zonder meteen veel teveel performance in te leveren. Het systeem wat ik nu heb is:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 328,90 | € 328,90 |
1 | MSI X470 Gaming Plus | € 126,51 | € 126,51 |
1 | Toshiba MD04ACA400, 4TB | € 112,- | € 112,- |
1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 99,96 | € 99,96 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Samsung 860 EVO 1TB | € 163,63 | € 163,63 |
1 | Samsung 860 EVO 250GB | € 52,90 | € 52,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.078,70 |
Ik denk dat een Ryzen 5 2600 vooral een goed alternatief is, omdat dit behoorlijk wat geld scheelt. Ook zou er in plaats van een losse 256GB SSD er een partitie op de 1TB SSD gemaakt kunnen worden en zou de 4TB HDD kleiner kunnen. Geheugen zou wat langzamer kunnen, daar kan je ook een beetje op besparen. Ik ben vooral benieuwd hoe jullie er over denken!
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3