Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0uterr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-04 08:16
Ik heb een Philips 55OLED803 en een Harman Kardon AVR 151.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om bij de content van de TV (bijvoorbeeld: Netflix, Youtube of als ik iets via chromecast naar de TV stream) het geluid via mijn home cinema set te hebben.
Veel topics, maar nergens een concrete oplossing...

- Geprobeerd via HDMI 1 (ARC/MHL) en via HDMI 2 (ARC) naar de HDMI ARC aansluiting op de versterker.
De versterker op het kanaal TV gezet wat automatisch audio in ARC heeft.
-Andere optie was via een optische audio kabel, maar dat werkt ook niet.
Dan de versterker op het kanaal AUX wat automatisch audio optical heeft.
- Easy kink staat op AAN.
- Verschillende HDMI kabels geprobeerd.
- Via het geluid > geavanceerd > Audio out > HDMI-geluidsysteem selecteer, krijg ik de volgende melding:
Er kan niet naar het het audiosysteem worden geschakeld. De TV-luidsprekers zijn al in gebruik.
(Bijvoorbeeld de PS4 of KPN tuner aangesloten met de versterker er tussen werkt wel gewoon prima.)

Zie ik iets over het hoofd, of doe ik iets fout?
Please help me out 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Deze melding krijg ik ook, maar dan om de 24 uur ofzo. Heel raar. Ik kan het alleen oplossen om de hdmi van de home cinema los te koppelen en opnieuw aan te sluiten wanneer de tv uit staat. Dan werkt het weer een dagje.

Optische kabel werkt wel zonder dit probleem, maar mijn home cinema schakelt dan weer niet vanzelf naar dit kanaal.

Hopelijk komt Philips snel met een oplossing, want arc zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik hád met m'n 65PUS8503 exact 't zelfde issue totdat ik een paar andere HDMi kabels trok tussen m'n Yamaha AV-Reciever (RX-A1080), de TV én m'n AppleTV 4 / 4K.

Kabels welke ik er nu tussen heb zitten: https://www.ruconnected.nl/kabels/platte-4K-HDMI-kabel

"Welkom in de Wondere Wereld van HDMi" en alle subsets aan protocollen waarbij zelfs een simpel kabeltje al @random een vage verstoring kan veroorzaken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XrayCT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-06 07:22
Woutjuh schreef op zondag 23 december 2018 @ 01:57:
Ik heb een Philips 55OLED803 en een Harman Kardon AVR 151.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om bij de content van de TV (bijvoorbeeld: Netflix, Youtube of als ik iets via chromecast naar de TV stream) het geluid via mijn home cinema set te hebben.
Veel topics, maar nergens een concrete oplossing...

- Geprobeerd via HDMI 1 (ARC/MHL) en via HDMI 2 (ARC) naar de HDMI ARC aansluiting op de versterker.
De versterker op het kanaal TV gezet wat automatisch audio in ARC heeft.
-Andere optie was via een optische audio kabel, maar dat werkt ook niet.
Dan de versterker op het kanaal AUX wat automatisch audio optical heeft.
- Easy kink staat op AAN.
- Verschillende HDMI kabels geprobeerd.
- Via het geluid > geavanceerd > Audio out > HDMI-geluidsysteem selecteer, krijg ik de volgende melding:

[...]

(Bijvoorbeeld de PS4 of KPN tuner aangesloten met de versterker er tussen werkt wel gewoon prima.)

Zie ik iets over het hoofd, of doe ik iets fout?
Please help me out 8)7 |:(
Ik denk dat het probleem niet de Philips TV is maar een instelling op je HK receiver.
Had zelf ook waat problemen hiermee maaar was uiteindelijk een instelling van mijn denon recever.
Ik vond na wat googlen deze bijdrage van iemand met dezelfde receiver als jij hebt, wellicht heb je er iets aan:

I registered to this forum to announce the solution of the issue, which - to my biggest surprise, is neither hardware nor software. It is a mixture of different technical interpretations, ambiguous editorial work and misleading default settings.

The interpretation matter is that various suppliers use different terminology. What Control HDMI means for Sony is 'HDMI Link' or 'communication of control information' or 'control communication' for HK.

And that is not all. The ambiguous editorial work is often obvious in the Owner's Manual. How to set the ARC connection is published in many paragraphs on different pages, often without any reference to each other. For example, if the following sentence is written on p. 34 / Systems Settings / HDMI Link, everything would be clear: Turn this setting On if you want to use the ARC functionality.
Moreover, even clearer would be to call this setting HDMI ARC, not HDMI Link.

And we are still far from over. The misleading default settings are at least two:
(i) The default audio setting for the TV source is Opt 1, which means optical audio connection, while we are trying to receive audio from the HDMI ARC connection.
(ii) The default setting for HDMI Link is Off, while they all say that the best way to receive TV set's audio is from the HDMI ARC.

To sum up, press OSD/Menu, scroll down to System Setup, choose HDMI Link, and turn it from Off to On. This will enable the ARC functionality of the AVR and subsequently the audio setting of the TV source will automatically change from Opt 1 to ARC. Then, when you select TV source at the AVR the TV set's audio will flow from the HDMI ARC of the TV set to the HDMI ARC of the AVR. Finally!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandkanu
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-10-2024
Goedemiddag,

Ik ben een trotse eigenaar van deze 55oled803. Nu ben ik van plan om een Onkyo
pricewatch: Onkyo HT-S7805 aan te schaffen om zo Dolby Atmos te kunnen realiseren. Nu is mijn vraag of het Atmos kanaal doorgegeven wordt door de tv via de HDMI arc naar de Onkyo. Ik heb wel gelezen dat deze tv Atmos ondersteund, maar ook ergens gelezen dat de tv geen Atmos ondgesteund via de "onboard" netflix app.

Hoop dat iemand me kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XrayCT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-06 07:22
Rolandkanu schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:42:
Goedemiddag,

Ik ben een trotse eigenaar van deze 55oled803. Nu ben ik van plan om een Onkyo
pricewatch: Onkyo HT-S7805 aan te schaffen om zo Dolby Atmos te kunnen realiseren. Nu is mijn vraag of het Atmos kanaal doorgegeven wordt door de tv via de HDMI arc naar de Onkyo. Ik heb wel gelezen dat deze tv Atmos ondersteund, maar ook ergens gelezen dat de tv geen Atmos ondgesteund via de "onboard" netflix app.

Hoop dat iemand me kan helpen
Voor zover ik kan zien in de specificaties zit er geen enhanced arc (eARC) op deze TV.
En dat is nodig voor dolby atmos of DTS:X
Ik kan het niet testen want heb geen netflix of atmos receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandkanu
Heel jammer... Zijn er nog andere mogelijkheden om toch dat signaal naar de reciever te krijgen? Via de optisch uit misschien?
Heb ook nog een Xbox one s staan, maar die heeft ook geen HDMI Earc. nieuws: Update voor Xbox One voegt ondersteuning voor Dolby Atmos toe Dit zou dan wel via de optisch uit naar de receiver moeten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1164030

Beste,

Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? Ik heb namelijk bijna dezelfde set staan met hetzelfde probleem...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandkanu
Uiteindelijk via mn xbox one s. Die stuurt Atmos signaal naar mn onkyo 7805.
Jammer van de extra handelingen maar er zijn nu nog niet veel films en series die atmos ondersteunen, daar haal ik dan maar wat troost uit... ook de nieuwe 55oled804 serie ondersteunt voor zover ik kan zien geen atmos uitgaand via hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:18
Vreemd wat Philips propageert wel Dolby Atmos ondersteuning voor de duurdere 2019 series??

Doorgifte zou dan toch een TreuHD DD+ signaal zijn waarin het Atmos spoor zit verwerkt?

Mischien dat een bezitter van de nieuwe series en en ander kan testen c.q. bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylimann
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-04 09:18
Hallo,

Ik heb sinds kort ook een soort gelijke set gekocht.
Dit betreft de 65OLED803 van philips.
Hierop een Samsung HW-N950 aangesloten.
Wat eerder ook aangegeven is, is er soms wel geluid en soms niet.
Het vage hieraan is dan ook dat wanneer ik in de instellingen navigeer naar alle instellingen -> Geluid -> Geavanceerd -> indeling digitale uitvoer en hiertussen switch van "dolby digital plus" naar "meerkanaals" het geluid aanspringt.
Wanneer ik dan weer terug schakel naar "dolby digital plus" het geluid echt wordt afgespeeld.
Je merkt dan ook duidelijk verschil tussen de twee settings.
Dit blijft ongeveer een dag goed gaan, dan heb je plots weer geen geluid en mag je weer gaan switchen.
Erg irritant, het lijkt ook echt aan de tv te liggen want het kan blijkbaar wel.
De surround set springt wel gewoon aan als je de TV aan zet en je kan wel het volume veranderen met de afstandsbediening. Alleen wordt er geen geluid afgespeeld.

Ik hoop dat er iemand is met hetzelfde probleem, maar ik ben ten einde raad. Heb ook al meerder HDMI kabels geprobeerd, zal toch nog even kijken naar een duurdere dan.
Mocht het uitkomst bieden laat ik het weten.

Philips helpt niet echt. Ze hebben met de TV laten resetten en een firmware update uit laten voeren.
Ook van arc kanaal switchen werkt niet.

Iemand met nog andere ervaring of mogelijke oplossingen?

Groetjes,
Kylimann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
Kylimann schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:39:
Hallo,

Ik heb sinds kort ook een soort gelijke set gekocht.
Dit betreft de 65OLED803 van philips.
Hierop een Samsung HW-N950 aangesloten.
Wat eerder ook aangegeven is, is er soms wel geluid en soms niet.
Het vage hieraan is dan ook dat wanneer ik in de instellingen navigeer naar alle instellingen -> Geluid -> Geavanceerd -> indeling digitale uitvoer en hiertussen switch van "dolby digital plus" naar "meerkanaals" het geluid aanspringt.
Wanneer ik dan weer terug schakel naar "dolby digital plus" het geluid echt wordt afgespeeld.
Je merkt dan ook duidelijk verschil tussen de twee settings.
Dit blijft ongeveer een dag goed gaan, dan heb je plots weer geen geluid en mag je weer gaan switchen.
Erg irritant, het lijkt ook echt aan de tv te liggen want het kan blijkbaar wel.
De surround set springt wel gewoon aan als je de TV aan zet en je kan wel het volume veranderen met de afstandsbediening. Alleen wordt er geen geluid afgespeeld.

Ik hoop dat er iemand is met hetzelfde probleem, maar ik ben ten einde raad. Heb ook al meerder HDMI kabels geprobeerd, zal toch nog even kijken naar een duurdere dan.
Mocht het uitkomst bieden laat ik het weten.

Philips helpt niet echt. Ze hebben met de TV laten resetten en een firmware update uit laten voeren.
Ook van arc kanaal switchen werkt niet.

Iemand met nog andere ervaring of mogelijke oplossingen?

Groetjes,
Kylimann
Hoi,

Heb jij, of iemand anders, nog een oplossing gevonden? Wij zitten er al 1 jaar mee te sukkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-jam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06 14:49
SneakyChipmunk schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:17:
[...]

Hoi,

Heb jij, of iemand anders, nog een oplossing gevonden? Wij zitten er al 1 jaar mee te sukkelen.
Ik heb hetzelfde met mijn 65oled754, de workaround die ik doe is de HW-N950 uit en aan zetten. Daarna heb ik weer geluid (Atmos). Ideaal is het niet. Ik heb dit ook als ik binnen de netflix app van b.v. Atmos naar 5.1 ga dan is ie het spoor ook bijster en moet ik ook de HW-N950 uit en aanzetten voor ik weer geluid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylimann
SneakyChipmunk schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:17:
[...]

Hoi,

Helaas tot op vandaag niets hierop gevonden...
Ik heb en een hele dure HDMI Kabel gekocht met CEC ondersteuning en alles erop eraan.
Geen verschil met de andere.
Nog moeten we hem switchen tussen Meerkanaals en Dolby Digital Plus.
Ik ga toch maar weer proberen de Philips Helpservice in te schakelen, maar vervelend is het wel!
Zelfs een handmatige reset en firmware update helpt niet...

Mijn vader heeft precies dezelfde samsung soundset, zelfs nog geprobeerd deze uit te wisselen, maar ook deze geeft helaas hetzelfde probleem. 8)7

Ik sta nog altijd open voor suggesties :)

• SneakyChipmunk
Nu heb ik de Panasonic 5.1 set eruit gegooid en een Philips atmos soundbar gekocht, alles werkt nu zoals het hoort. Nieuwe Apple TV via de soundbar voor atmos support. Heeft bij mij dus gelegen aan het feit dat de ARC van Philips niet goed botert met andere merken, of dat de Panasonic te 'oud' was qua Arc support denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Ik heb dus een philips tv en pas een philips soundbar erbij gekocht.
Hdmi 1 is arc bij mij dus daarop aangeloten,geluid werkte prima .
Nu schakel ik over naar netflix geen geluid filmpje via usb poort tv geen geluid.
Wat blijkt nu in het audio menu staat audio op meerkanaals voor tv kijken prima maar niet voor netfix enz daarvoor moet ik hem op stereo zetten.
Geen probleem zou je zeggen maar de tv vergeet die instelling iedere keer.
Dus moet nu altijd als ik netflix wil kijken de audio op stereo zetten.
Philips Facebook vond het vreemd hebben me de gegevens opgevraagd uit het csm menu van de tv.
Daarna doodse stilte van de philips kant... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylimann
Die philips klantenservice is echt om te huilen... Probeer een aantal keer heen en weer te switchen tussen surround en stereo en meerkanaals. Bij mij werkt het soms ook niet maar na een aantal keer proberen weer wel. De TV Spanningsloos maken en na een paar seconden er weer in te steken helpt soms ook. De O zo bekende ENECO reset. Na menig keer proberen er ook nog steeds niet uit..
Voorlopig even op stereo gezet, werdt het switchen zat. Ik hoop dat dit gauw aangepakt wordt.
Bij mijn vader logde de Samsung medewerker zo op de TV in en heeft alle HDMI kanalen reset zonder enige moeite toen er een issue was met zijn TV. Kunnen ze bij Philips een hoop van leren.
Volgende TV wordt zeker geen philips meer, maar qua beeld wel echt haarscherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Antwoord van Philips probeer een andere hdmi kabel,alsof ik dat al niet gedaan had pffff.
Via arc uitgezet een een toslink ertussen,instelling blijft nu wel op stereo staan.
De software van philips is gewoon ruk niks en niks minder,laatste philips voor mij. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Heb ook sinds afgelopen woensdag een JBL 5.1 soundbar aan mijn philips 55POS9002 en loop tegen dit probleem aan. Zelfs na nog maar een paar dagen begint me dit al mateloos te irriteren, wat een bagger zooi.
Als ik er even de tijd voor kan nemen ga ik nog van alles even proberen.. helaas heb ik de TV al langer anders was de tv retour gegaan en had ik de soundbar gehouden.
DukeBox schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:19:
Ik ben wel ietsje verder gekomen. Ik heb een Android 4k media player en het lijkt er op dat als ik deze niet aansluit (maar niet uit of het TV of de bar zelf is) het probleem niet meer voorkomt.

Ik blijf wel andere problemen houden, af en toe gaat de soundbar uit het niets uit. Gelukkig is aanzetten voldoende en schakelt de TV dan weer netjes over. Het lijkt erop dat dit dit dan voor die 'kijk sessie' niet meer voorkomt. Een ander probleem is dat als de tv uit standby komt soms zowel de TV als de soundbar geluid geven.. ook hier even soundbar uit en aan en de TV schakelt weer goed over.

Ben hoe dan ook nog niet echt tevreden, als ik dit van te voren had geweten had ik nog wel even extra nagedacht over het kopen van mijn TV. Ik vermoed dat het voornamelijk aan Android TV ligt aangezien dit probleem ook bij Sony voorkomt.

[ Voor 55% gewijzigd door DukeBox op 16-05-2020 15:19 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwatobra
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-08-2020
Heb ook het zelfde probleem, heb een Philips 55Oled803 en een Yamaha RX-V 479.
De set heeft een jaar probleemloos gewerkt, nu ben ik immers verhuist en heb alles weer op de exact dezelfde manier aangesloten en nu schakelt de TV niet meer de reciever.
Dus geen geluid van de TV meer via de reciever, alles geprobeerd een aangepast, ja ook andere type HDMI kabels maar niets helpt meer.
Optische kabel er tussen en dan wel, alleen heb je dan 3 afstandsbedieningen nodig, wat voorheen met een kon.
Raar dat het een jaar goed gaat, je verhuist de spullen en het is over.
Snap niet dat Philips hier niets aan doet als er zoveel klanten last van hebben.

heb de laatste firmware er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylimann
Nog een keer philips gecontacteerd.
Geen gehoor....
Zal het toch nog eens proberen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ben over gestapt op een andere media player aangezien het vooral i.c.m. dat ding fout ging. Wonderbaarlijk is dat een hele tijd goed gegaan maar nu 3 weken later opeens weer 2 keer in 1 week was de enige oplossing alles van stroom af en er weer op om weer geluid te krijgen. Ik word er zo langzamerhand knetter gek van.

Heb overigens nog een 2 problemen probleem waar ik de oorzaak niet kan plaatsen, zomaar uit het niets gaat mijn soundbar opeens op mute. Alleen uitzetten en weer aan lost dat op. Het andere probleem is dat het geluid via ARC te laat komt bij mijn soundbar. Ik heb geen vertraging ingesteld maar het beeld is net even sneller dan de soundbar. Misschien eens in mijn tv zoeken of ik daar het geluid wat vertraagd kan verzenden.

Begin er steeds meer aan te denken om de soundbar weg te doen, 5.1 gebruik ik zelden maar als ik het verschil in geluid hoor bij alleen al 2.1 is dat toch niet zo'n makkelijke keuze. Misschien toch maar eens via optical koppelen.

Ik verdenk overigens mijn ziggo next box ook van het veroorzaken van veel rare dingen. Alleen al de vele meldingen over dat de remote gekoppeld is aan tv, dan weer soundbar, dan weer iets anders etc.. wat een onding is dat af en toe, bemoei je niet met mijn instellingen :P

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 07-07-2020 13:38 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1